וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי רוסיה: אוסטרליה משעה את פעילותה האווירית בסוריה

20.6.2017 / 10:30

משרד ההגנה מסר כי מדובר באמצעי זהירות וכי המשך הפעילות תיבחן בהתאם להתפתחויות. זאת בעקבות אזהרת רוסיה כי כל כלי טיס של הקואליציה האמריקנית ישמש מטרה, אחרי הפלת מטוס הקרב הסורי

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

אוסטרליה הודיעה היום (שלישי) כי היא משהה באופן זמני את פעילותה האווירית בסוריה בעקבות הפלת מטוס הקרב הסורי בידי ארצות הברית ואיומיה של רוסיה נגד הקואליציה הבינלאומית. פעילותה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק השכנה תימשך כרגיל.

אתמול איימה רוסיה כי כל כלי טיס של הקואליציה האמריקנית שיטוס ממערב לנהר הפרת יהפוך למטרה אפשרית והיא תעקוב אחריהם באמצעות מערכות הטילים שלה וכלי הטיס שלה. עם זאת, היא לא אמרה אם היא תפיל אותם.

"כאמצעי זהירות, מבצעי כוח התקיפה האוסטרלי בסוריה ייעצרו באופן זמי", נמסר ממשרד ההגנה של אוסטרליה. "אנחנו בוחנים מקרוב את המצב האווירי בסוריה והחלטה על המשך הפעילות תתקבל בהתאם להתפתחויות".

לקריאה נוספת בנושא
הבית הלבן מגיב לרוסיה: "לארה"ב יש הזכות להגנה עצמית בסוריה"
רוסיה מזהירה: כל מטוס שיחדור לשטח הפעילות שלנו בסוריה ישמש מטרה
ארצות הברית מאשרת: הפלנו מטוס של צבא אסד שתקף מורדים בסוריה

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 רוסית בלטקיה/צילום מסך, טוויטר

מטוס הקרב הסורי, מדגם סוחוי 22, הופל ביום ראשון על ידי מטוס קרב אמריקני מדגם F/A 18E "סופר הורנט", אחרי שהפציץ את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית מורדים הנתמכת בידי וושינגטון ומנסה להשתלט על העיר א-רקה, מעוז דאעש. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שבה הקואליציה האמריקנית מפילה מטוס קרב סורי.

הבית הלבן מסר אתמול כי כוחות הקואליציה הנלחמים בסוריה ישמרו על זכותם להגנה עצמית וכן שארצות הברית תמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה ברקע המתיחות. במוסקבה הודיעו על הפסקת התיאום והפצירו בוושינגטון לחדול מלתקוף את כוחות המשטר של בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully