וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מגיב לרוסיה: "לארה"ב יש הזכות להגנה עצמית בסוריה"

20.6.2017 / 1:45

אחרי שהקרמלין הזהיר את ארה"ב כי היא תראה במטוסיה מטרות והודיע על ביטול התיאום הביטחוני בין שתי המדינות, מסר הבית הלבן כי "חשוב שערוצי התקשורת יישארו פתוחים". הרמטכ"ל האמריקני: "נעבוד בשעות הקרובות כדי להשיב את המצב לקדמותו"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

הבית הלבן מסר אתמול (שני) כי כוחות הקואליציה הנלחמים בארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ישמרו על זכותם להגנה עצמית וכן שארצות הברית תמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה ברקע המתיחות.

רוסיה הזהירה את ארצות הברית כי היא תראה במטוסיה מטרות אם יטוסו ממערב לנהר הפרת. זאת, לאחר שצבא ארצות הברית הפיל אתמול מטוס סורי ליד א-רקה. "חשוב וחיוני שנמשיך לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים כדי לצמצם את הנפיצות הפוטנציאלית באזור", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך לעיתונאים.

במשרד ההגנה במוסקבה אמרו כי התיאום האווירי עם ארצות הברית ייפסק החל מאתמול, בטענה כי היא לא הזהירה מבעוד מועד על הפלת המטוס הסורי. זאת, אף על פי שבפנטגון טענו אתמול כי הקואליציה העבירה אזהרות לצבא רוסיה, ומשאלו לא נענו, נאלצה לפעול.

לקריאה נוספת:
ארצות הברית מאשרת: הפלנו מטוס של צבא אסד שתקף מורדים בסוריה
איראן: "משמרות המהפכה" שיגרו טילים לעבר יעדי דאעש במזרח סוריה

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
מטוסי קרב אמריקניים מדגם F/A 18E/רויטרס

מוקדם יותר ציין יו"ר המטות המשולבים, גנרל ג'וזף דנפורד, כי ארצות הברית שימור ערוצי התקשורת נועד למנוע עימות מקרי בסוריה. הוא הוסיף כי בפועל יש עדיין קשר בין מרכז המבצעים האוויריים של ארצות הברית בקטאר והכוחות הרוסיים בסוריה, אך ציין: "נעבוד בשעות הקרובות ברבדים הדיפלומטים והצבאיים כדי להשיב את המצב לקדמותו".

צעד דומה נקטה מוסקבה לאחר מתקפת טילי השיוט האמריקנית בחומס בחודש אפריל, אך חידשה במהירות את התיאום. בקרמלין גינו את הפלת המטוס וטענו כי מדובר בפעולה תוקפנית נגד השלטון בסוריה. שר החוץ סרגיי לברוב קרא לוושינגטון שלא להפר שוב את הריבונות של סוריה, וסגנו סרגיי ריבקוב אף הזהיר מפני המשך תקיפות כוחות המשטר.

מטוס הקרב, מדגם סוחוי 22, הופל על ידי מטוס קרב אמריקני מדגם F/A 18E "סופר הורנט", אחרי שהפציץ את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית מורדים הנתמכת בידי וושינגטון ומנסה להשתלט על העיר א-רקה, מעוז דאעש. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שבה הקואליציה האמריקנית מפילה מטוס קרב סורי.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully