וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית מאשרת: הפלנו מטוס של צבא אסד שתקף מורדים בסוריה

בהצהרה רשמית של הצבא האמריקני נאמר כי המטוס הופל "במאמצי הגנה עצמית משותפים של כוחות הקואליציה". צבא סוריה האשים את וושינגטון בתמיכה בדאעש. בתוך כך, ארגון "משמרות המהפכה" של איראן שיגר טילים לעבר יעדי דאעש בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

ארצות הברית אישרה הלילה (שני) כי הפילה מטוס של צבא אסד בסוריה, לאחר שזה הפציץ אזורים שבהם שהו מורדים הנתמכים על ידה. בהצהרה שפרסם הצבא האמריקני נאמר כי המטוס הופל "במאמצי הגנה עצמית משותפים של כוחות הקואליציה". עוד נמסר כי המטוס הסורי הפציץ בסמוך לעיירה שבשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציית ארגוני מורדים הנתמכת בידי ארצות הברית ומובילה את המערכה לשחרור א-רקה מידי דאעש, ואף הביא לפציעתם של כמה מהלוחמים.

מוקדם יותר מסר צבא סוריה בהודעה רשמית כי הקואליציה הבינלאומית נגד "ארגון המדינה האסלאמית" (דאעש) בהובלת ארצות הברית הפילה מטוס של המשטר באזור א-רקה. על פי הודעת הצבא, המטוס היה בפעילות נגד דאעש, והצבא האשים את וושינגטון בסיוע לארגון האסלאמיסטי.

עוד בוואלה! NEWS:
השלב האחרון במערכה: צבא עיראק הסתער על העיר העתיקה במוסול
המשבר במפרץ: "קטאר ניסתה להפיל את המשטר בבחריין"
בנו של טראמפ תקף את סיקור הפיגוע ב-BBC: "האשמת הקורבן"

לאחר הפיגועים בטהראן – איראן שיגרה טילים לעבר מטרות בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד שיגור טיל איראני לסוריה, אמש/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, "משמרות המהפכה" של איראן שיגרו אתמול טילי קרקע-קרקע ממערב איראן לעבר יעדים של ארגון דאעש במזרח סוריה. על פי הודעה רשמית של הארגון הצבאי, שפורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הירי החריג הוא בתגובה למתקפת הטרור של דאעש בטהראן בתחילת החודש, שבה נהרגו 18 בני אדם.

"שפיכת דם טהור לא תעבור ללא תגובה", נמסר בהודעה, שלפיה הטילים שוגרו ממחוז כרמאנשאה לעבר מטרות בדיר א-זור. עוד נטען בהודעה כי "מספר גדול של טרוריסטים" נהרג בתקיפה, אולם לפי שעה לא נמסר לטענות אלה אישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully