וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה: כל מטוס שיחדור לשטח הפעילות שלנו בסוריה ישמש מטרה

19.6.2017 / 20:13

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי התיאום עם האמריקנים ייפסק בשל הפלת מטוס הקרב הסורי באזור א-רקה בידי הקואליציה הבינלאומית. בתגובה, ארה"ב תמקם מחדש את כלי הטיס שלה הפועלים נגד דאעש. הרמטכ"ל האמריקני: "מקווים לחידוש התיאום במהירות"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

רוסיה הזהירה היום (שני) את ארצות הברית כי הפלת מטוס הקרב הסורי באזור א-רקה היא "צעד מסוכן" שעלול להוביל להסלמה וכי כל מטוס שיחדור לשטח הפעילות שלה ממערב לנהר הפרת ישמש מטרה. עם זאת, לא נאמר מפורשות כי כלי הטיס יופלו. בתגובה, צבא ארצות הברית ימקם מחדש את כלי הטיס שלו כדי להבטיח את ביטחונם של הכוחות.

בנוסף לכך, ממשרד ההגנה במוסקבה נמסר כי התיאום האווירי עם ארצות הברית ייפסק החל מהיום, בטענה כי היא לא הזהירה מבעוד מועד על הפלת המטוס הסורי. בפנטגון טענו אתמול כי הקואליציה העבירה אזהרות לצבא רוסיה, ומשאלו לא נענו, נאלצה לפעול.

צעד דומה נקטה מוסקבה לאחר מתקפת טילי השיוט האמריקנית בחומס בחודש אפריל, אך חידשה במהירות את התיאום. יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל ג'וזף דאנפורד, אמר כי עדיין מתנהלת תקשורת בין הצדדים אך הוסיף: "נפעל בצורה דיפלומטית וצבאית בשעות הקרובות כדי לכונן מחדש את התיאום".

לקריאה נוספת בנושא
ארצות הברית מאשרת: הפלנו מטוס של צבא אסד שתקף מורדים בסוריה
מסר מ-700 ק"מ: השיגור האיראני לסוריה הוא הפגנת שרירים למערב

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
קרב אוויר-אוויר ראשון מאז 1999. מטוסי קרב אמריקניים מדגם F/A 18E/רויטרס

בקרמלין גינו את הפלת המטוס ותטענו כי מדובר בפעולה תוקפנית נגד הלשטון בסוריה. שר החוץ סרגיי לברוב קרא לוושינגטון שלא להפר שוב את הריבונות של סוריה, וסגנו סרגיי ריבקוב אף הזהיר מפני המשך תקיפות כוחות המשטר.

מטוס הקרב, מדגם סוחוי 22, הופל על ידי מטוס קרב אמריקני מדגם F/A 18E "סופר הורנט", אחרי שהפציץ את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית מורדים הנתמכת בידי וושינגטון ומנסה להשתלט על העיר א-רקה, מעוז דאעש. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שבה הקואליציה האמריקנית מפילה מטוס קרב סורי.

לפי הפנטגון, הפלת המטוס - קרב אוויר-אוויר מאויש ראשון של חיל האוויר האמריקני מאז המלחמה בקוסובו ב-1999 - התרחשה לאחר שאזהרות של הקואליציה, שהועברו גם לצבא רוסיה, לא נענו ומטוסי קרב סוריים המשיכו להפציץ את המורדים באזור א-רקה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הכוחות הכורדים באזור א-רקה, סוריה, יוני 2017. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים באזור א-רקה/רויטרס

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, מצדם, איימו היום על דמשק לנקום נגד כוחות המשטר אם התקיפות יימשכו. "כוחות המשטר ערכו מתקפה נרחבת שכללה שימוש במטוסי קרב, ארטילריה וטנקים", מסר דובר הכוחות, המורכבים גם מלוחמי המיליציה הכורדית (YPG). עד אתמול לא נרשמו תקריות משמעותיות בין הצדדים.

כוחות המשטר לא מנסים להתקדם לעבר העיר א-רקה עצמה, אלא משלטים על שטחים בפאתיה הדרום-מערביים. התקדמותם לעבר דרום המדינה וסמוך לגבול עם עיראק וירדן, גרמו לשלוש תקריות אחרות עם כוחות הקואליציה הבינלאומית, אך אתמול זאת הייתה הפעם הראשונה שבה הופל מטוס קרב.

בתקיפות הקודמות באזור עיירת הגבול א-תנף, שם נמצא בסיס ובו כוחות אמריקניים מיוחדים, הושמדו מערכות ארטילריה, טנקים ואף הופל מל"ט.

(עדכון ראשון: 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully