וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וארדן ביקרו בבית השוטרת שנרצחה בי-ם: "הגיבורה של כולנו"

18.6.2017 / 22:47

ראש הממשלה אמר להורים השכולים כי "אנו מצדיעים להדס". השר לביטחון הפנים: "שער שכם הפך לסמל עבור הפלסטינים, אנחנו בוחנים הוספת אמצעים". אביה של שוטרת מג"ב שנרצחה בפיגוע בשנה שעברה: "ברית דמים חיברה בינינו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקרו הערב (ראשון) בבית משפחתה של הדס מלכא, שוטרת מג"ב שנהרגה בפיגוע הדקירה באזור שער שכם ביום שישי האחרון. הדס, בת 23 במותה, הועלתה לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותה, והובאה הלילה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.

נתניהו אמר בפתח ביקורו: "קראתי את הפוסט המצמרר של הדס", בהתייחסות לפוסט שפרסמה בפייסבוק לאחר מותה של שוטרת מג"ב הדר כהן בפיגוע בשער שכם. "זה קרע לנו את הלב", אמר נתניהו. "היא מצדיעה להדר, אנחנו באנו להצדיע להדס, להרכין ראש לזכרה, להיות אתכם. פשוט אובדן נורא".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפיגוע – מתיחות בהר הבית: "עימותים בין שוטרים למתפללים"
שלוש חוליות ירי בשנה: קן הטרור שממנו יצאו המחבלים בירושלים
"הבטחת שנטוס יחד, מי תלווה אותי לחופה?": חברותיה של הדס נפרדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו בניחום אבלים אצל בני משפחת מלכא ששכלו את בתם הדס, לוחמת משמר הגבול בפיגוע דקירה בשער שכם בליל שישי 18 ביוני 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
"בלי הצעירות והצעירים הללו אין לנו מדינה". נתניהו ואביה של מלכא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

בסיום הביקור, נתניהו מסר: "ראינו עכשיו משפחה מופלאה, עם אהבה שורשית לארץ ולמדינה, והדברים האלה כל כך יקרים כשאנחנו שומעים את הסיפור של הדס – באיזה שדה היא צמחה ואילו ערכים הביאה מהבית". לדבריו, "זאת הילדה של כולנו, וזאת גיבורה של כולנו. אם יש דבר אחד שנחרט בי, זה שאביה אמר שהדס אמרה, 'אתם צריכים להבין שאם אנחנו לא שם, אין לנו בירה', ואני אומר – בלי הצעירות והצעירים הללו אין לנו מדינה".

נתניהו נשאל על ידי העיתונאים במקום בנוגע למצב הביטחוני בירושלים, והשיב רק: "ביקשתי המלצות ממפקדי מג"ב ומהשר לביטחון הפנים לגבי הנושא, אבל זה לא היום והזמן לדבר על זה".

לדברי ארדן, "אנחנו בוחנים הוספת אמצעים לשער שכם, שהפך למין סמל עבור הפלסטינים, וקו החיכוך הראשון, בטח בתקופת רמדאן, בין הפלסטינים ללוחמות וללוחמים של מג"ב". השר טען כי "הרבה מאוד פיגועים נמנעו, אבל לא תמיד הציבור מודע לכך. יש הרבה סיכולים, ומדינת ישראל נמצאת היום במקום מאוד מתקדם בכל ההתמודדות עם טרור היחידים, אך אי אפשר לתת מעטפת של 100% הגנה". הוא הבהיר: "תמיד עלולים להתרחש אירועים כפי שאירעו לצערי בליל שישי האחרון, ועדיין אנחנו במקום מאוד מתקדם".

עוד באותו נושא

הוריה של הדס שנרצחה בפיגוע בירושלים: "סיכנה את חייה יום יום"

לכתבה המלאה
הלוויתה של הדס מלכא לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"תחסרי לנו בשולחן השבת". הלווייתה של מלכא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בין המנחמים בסוכת האבלים היו הוריה של הדר כהן, לוחמת מג"ב שנהרגה אף היא בפיגוע בשער שכם, לפני כשנה וחצי. "ברית דמים חיברה ביננו, והיום אנחנו משפחה", אמר עופר, אביה של הדר. "הם מחבקים אותנו ואנחנו אותם, משפחת השכול של משמר הגבול גדלה, התרחבה, אנחנו מנסים לתמוך זה בזה".

על קבלת הבשורה על מותה של הדס, סיפר כהן: "הסיטואציה קשה מאוד, זה אותו פיגוע. זה תפס אותי ביום שישי בצימר בצפון, שזה מאוד קשה. ישר אני מקשר את זה להדר, כשאני שומע שהיא נהרגה כל הסרט חוזר לי שנה וארבע אחורה".

הוא פנה לדוד, אביה של הדס, והבטיח: "תמיד נעזור לדוד ונתמוך בו, עד יומי האחרון אלווה אותך בכל דרך, הצטרפת למשפחת מג"ב שהיא תומכת, נכנסת למשפחה לצערנו". דוד אביה של הדס אמר, "אנחנו מודים למשפחת מג"ב, על העזרה והתמיכה בכל שלב. את מה שנאמר בשיחות ביננו, אני משאיר את זה כך".

הלוויית הדס מלכא, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"זכינו לילדה מדהימה 23 שנים". הלווייתה של מלכא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אביה של מלכא, דוד, סיפר היום: "אסון כבד נפל עלינו. זכינו לילדה מדהימה 23 שנים". לדבריו, "הדסי, גדלת בבית של ערכים של אהבה, שלום ואחווה. הערצנו אותך על מי שאת, על ההישגיות שלך, טוב הלב שלך, הסובלנות, החכמה, כושר המנהיגות שלך, ושמחת החיים שכל כך אפיינו אותך, עד שמחבל שפל ונתעב רצח אותך ולקח אותך מאתנו, יחד עם כל החלומות והשאיפות שלך".

"יש אנשים שיטבעו חותם בעם היהודי ובמדינת ישראל", הוסיף האב, "מרביתם פעלו במשך שנים ארוכות, אבל הדס שלנו, הטבעת חותם של אהבה ומסירות. אנחנו גאים בך ובדרכך". הוא עוד סיפר: "נאבקת לעבור תפקיד, מתפקיד פקידותי בחיל הים לתפקיד של לוחמת במג"ב, תפקיד שכל כך אהבת – ואנחנו כל כך חששנו".

האב הודה "לעם ישראל על התמיכה ברגעים הקשים", והוסיף: "הדס בתי היקרה, את תחסרי לנו בשולחן השבת, בארוחות המשפחתיות, בחגים; תחסרי לאחים ולאימא ואבא". הוא עוד אמר: "הדסי שלנו, תשמרי עלינו מלמעלה, במקומך המכובד תחת כיסא הכבוד. נזכור אותך לעד, ותהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נלחמה לעבור למג"ב. מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר סיפרה גאולה, אמה של מלכא, כי "היא התגייסה קודם לחיל הים בתור מש"קית תיאום ימי, אך לאחר כשבעה חודשים בתפקיד, היא הבינה שהיא לא מקבלת סיפוק ממנו". היא הסבירה כי "זה היה תפקיד פקידותי ולא מעניין שאין בו הרבה פעילות, והיא ביקשה לעבור לקרקל או למשמר הגבול".

"הדס הייתה ספורטאית", הדגישה האם. "מגיל שלוש-ארבע היא הייתה מביאה לנו מדליות. היא הייתה אלופה בשחייה, הייתה שחקנית כדורסל בבית ספר העירוני בבאר טוביה, היא נסעה לחו"ל כמה פעמים ונבחרה לנבחרת שלהם מטעמם". לדברי האם, "הייתה לה נוכחות, הייתה לה הילה. זה משהו בלתי נתפס. היא תכננה לסיים את השירות בקבע ולצאת לחו"ל, כדי לממש את עצמה".

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
"אי אפשר לתת מעטפת של 100% הגנה". זירת הפיגוע בירושלים, שישי/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, שישי/רויטרס

ביום שישי בשעות הערב, שלושת המחבלים יצאו משער שכם. אחד מהם ניסה לגנוב את נשקה של מלכא, אך היא נאבקה בו. בתגובה הוא דקר אותה כמה פעמים. לוחמים שהיו עמה בזירה ירו בו למוות. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה לעבר מערת צדקיהו וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריהם שבסופו נורו השניים למוות. מלכא פונתה לקבלת טיפול רפואי, אולם הצוות בבית החולים הדסה הר הצופים נאלץ לקבוע את מותה.

מלכא התגייסה למשמר הגבול בשנת 2012, לאחר שירות של שבעה חודשים בחיל הים. בשירותה במג"ב שירתה במרחב עוטף ירושלים, בבסיס ההדרכה החילי וביחידה כפרית בדרום. היא הוכשרה כמפקדת וכלוחמת סיירת משמר הגבול, והשתחררה משירות סדיר ב-2015. בחודש מרץ 2016 התגייסה מלכא לשירות קבע ביחידת סמ"ג 5 של מג"ב דרום.

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully