וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע – מתיחות בהר הבית: "עימותים בין שוטרים למתפללים"

18.6.2017 / 11:23

חשש במערכת הביטחון מפיגועים נוספים לקראת סיום הרמדאן. רחובות הסמוכים לשער שכם נחסמו לתנועה. דיווחים פלסטיניים: עימותים בין שוטרים למתפללים בהר הבית. המשטרה: שני חשודים תקפו שלושה שוטרים שטופלו במקום. ארדן: "אם הרשות לא מגנה את הפיגוע – אין סיבה לתת הקלות"

עריכה: יאיר דניאל

כוננות מוגברת מורגשת היום (ראשון) בירושלים בעקבות הפיגוע המשולב שאירע שלשום בשער שכם שגבה את חייה של לוחמת מג"ב, רס"ר הדס מלכא. הכוננות הועלתה לנוכח החשש מפיגועים נוספים בשבוע וחצי הקרובים עם סיום הרמדאן. הרחובות הסמוכים לשער שכם, שידע כמה פיגועים בשנים האחרונות, נחסמו לתנועה. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות הביטחון פרצו הבוקר למתחם הר הבית ובמקום מתרחשים עימותים עם הפלסטינים.

הפלסטינים טוענים כי המשטרה נכנסה למתחם ולמסגדים בו והרחיקה את המתפללים כדי לאבטח 51 ישראלים שנכנסו לאזור.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "הביקורים בהר הבית התקיימו כבשגרה, בצד ניסיונות של גורמים מוסלמים קיצונים לשבש את שגרת הביקורים בהר הבית". במשטרה עדכנו כי נעצרו שני חשודים שתקפו שלושה שוטרים, שנפגעו וטופלו במקום. החשודים הובאו לחקירה ובסיומה יובאו בפני בית המשפט.

לאחר הפיגוע ביום שישי קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב טלפונית שבסופה הוחלט לבטל היתרי ביקורי משפחות מהשטחים בישראל לרגל חג הרמדאן. עם זאת, כניסת מתפללים להר הבית תמשיך כרגיל.

"אנחנו רוצים להגביר את הבדיקות הביטחוניות, ולצמצם את החיכוך", אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן במשדר וואלה! NEWS. "כיוון שהרשות הפלסטינית לא מגנה את הפיגוע", אמר ארדן, "אין שום סיבה לתת הטבות – ושהיא תסביר לציבור שלה מדוע נשללו מהם זכויות", הסביר השר את צעדי הממשלה. "אני לא מתרשם משיתוף הפעולה עם הפלסטינים", הוסיף השר, "אני כועס מהגיבוי למעשי רצח וטרור, והעובדה שאין גינוי, מאדירה את המחבלים".

לקריאה נוספת:
אלפים ליוו למנוחות את הלוחמת הדס שנרצחה בירושלים: "הגיבורה שלנו"
שלוש חוליות ירי בשנה: קן הטרור שממנו יצאו המחבלים בירושלים
נתניהו: דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "כוחות הביטחון פועלים מיום שישי במרחב הכפר ממנו יצאו המחבלים, והם נערכים להרוס את בתיהם. ביטלנו את ביקורי הפלסטינים בישראל שאישרנו לרגל חג הרמדאן, והנחיתי את המשטרה לעבות את סידורי הביטחון והסינון ברחבת הכניסה לשער שכם".

לדבריו, תנועת הפתח לא גינתה את הפיגוע, אלא שיבחה את המחבלים. "כנראה שאין גבול לשקר ולעזות המצח. הרשות הפלסטינית כמובן מסרבת לגנות את הרצח, ואותה רשות תשלם עכשיו פיצויים בכספים למשפחות של הרוצחים", אמר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה תעבה את הביטחון באזור". שער שכם, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הפיגוע ביצעו בראא איברהים מוחמד סאלח, בן 19, אוסמה אחמד מוסטפא עטא, בן 19, ועאדל חסן אחמד ענכוש, בן 18, כולם מדיר אבו משעל, שממערב לרמאללה. המחבלים לא היו בעלי היתר כניסה ולא עברו במעברי הרמדאן לתוך שטח הארץ. השלושה ככל הנראה גם נעצרו בעבר בגין השלכת בקבוקי תבערה ופעילויות נוספות המוגדרות טרור עממי.

בעקבות הפיגוע באזור שער שכם בירושלים פתחה בלילה שבין שישי לשבת חטיבת בנימין בצה"ל במבצע בכפר דיר אבו משעל, שממנו יצאו המחבלים שביצעו אותו. במסגרת המבצע, הוטל כתר על הכפר, נערכו מיפוי הנדסי לקראת הריסה של בתי שלושת המחבלים וסריקות לאיתור אמצעי לחימה, והוחרמו כל ההיתרים של משפחות המחבלים.

במהלך הפעילות אירעה הפרת סדר של כ-200 פלסטינים, שבעיצומה הושלכו בקבוקי תבערה, הודלקו צמיגים, הונחו חסמי אבנים ויודו אבנים. כוחות צה"ל הגיבו בירי אמצעים לפינוי הפגנות, בהם ירי כדורי גומי, רוגר וספוג וירי חי. לפי צה"ל, במהומות נפגעו ארבעה פלסטינים.

(עדכון ראשון: 8:57)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רס"ר הדס מלכא, שנהרגה בפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully