וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אחד המחבלים מירושלים: "גילינו שהבן שלנו שהיד מהטלוויזיה"

ברא סלאח היה אחד משלושת המחבלים שרצחו את הדר מלכא בעיר העתיקה, ואביו אמר כי המשפחה גילתה זאת רק דרך הטלוויזיה. "אמו אמרה כי בחדשות אמרו ששלושה נפלו שהידים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

אביו של אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, שבו נהרגה רב-סמל ראשון הדס מלכא ונפצעו עוד ארבעה, אמר היום (שבת) כי ידע על כך שבנו לקח חלק בפיגוע ונהרג רק דרך הטלוויזיה.

"גילינו על כך כשישבנו לארוחת האפטאר של הרמדאן", סיפר לטלוויזיה הפלסטינית אביו של ברא סלאח. "אמו אמרה כי בחדשות אמרו ששלושה נפלו שהידים. אחר כך ידענו שמדובר בבן שלנו והשניים האחרים".

שלושת המחבלים, סלאח, עאדל ענוש ואוסמה עטא, בני 18 מאזור רמאללה, נעצרו בעבר בשלב מעורבות בטרור. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע - הראשון בשטח ישראל - אך בחמאס ובחזית העממית טענו כי השלושה היו פעיליו. בצה"ל אמרו כי הם לא היו משויכים ככל הידוע לשום ארגון.

הם הצטלמו לפני שביצעו את הפיגוע המשולב בתום צום הרמדאן. באחד מהם נראה עאדל ענכוש דורך על ציור של דגל ישראל ומכוון כלפיו בתנועות ירי. בתמונה אחרת נראים שלושתם, לבושים בחולצות אדומות.

לקריאה נוספת:
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בירושלים; גורם צבאי: אין קשר לארגון
הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות
עקב הפיגוע: נתניהו החליט להפסיק ביקורי פלסטינים לרגל רמדאן

עאדל ענכוש, אחד המחבלים שביצע את הפיגוע בירושלים, 16 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
ענכוש מצולם דורך על דגל ישראל/צילום מסך, טוויטר
סלפי שצילמו המחבלים מירושלים, 16 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
שלושת המחבלים לפני הפיגוע/צילום מסך, טוויטר

בעקבות הפיגוע הוטל כתר על כפר דיר אבו משעל, משם יצאו שניים מהמחבלים, ובו השתתפו כמה גדודים ויחידות מיוחדות. במהלך המבצע, מיפו הכוחות את בתיהם של המחבלים לקראת הריסת, סרקו אחרי אמצעי לחימה ופיזרו כרוזים ברכבי הכפר המסבירים כי הפעולות נעשות בהקשר הפיגוע. "הם נכנסו לביתי, הפכו וזרעו הרס, וגם איימו עליי ועל האישה והילדים. הכובשים השפלים אמרו כי הם הולכים להרוס את הבית", סיפר האב.

לפי צה"ל, במהלך הפעילות בדיר אבו משעל, בין 150 ל-200 פלסטינים בשליכו בקבוקי תבערה, הבעירו ציגים וזרקו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

פעילות צה"ל בדיר אבו משעל, ממערב לרמאללה, 17 ביוני 2017. רויטרס
המפגינים השליכו בקבוקי תבערה. הפרות סדר בדיר אבו משעל, היום/רויטרס
פעילות צה"ל בדיר אבו משעל, ממערב לרמאללה, 17 ביוני 2017. רויטרס
פעילות צה"ל בדיר אבו משעל, ממערב לרמאללה, 17 ביוני 2017/רויטרס

הפיגוע החל כאשר שלושת המחבלים יצאו משער שכם. תחילה תקף אחד המחבלים את מלכא, שניצבה עם כוח מג"ב באזור השער. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה, לעבר מערת צדקיהו, בעוד כוחות הביטחון רודפים אחריהם.

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, פתח אחד המחבלים באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי, נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים הנוספים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק.

מלכא, בת 23, שהועלתה לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותה. היא נדקרה כמה פעמים על ידי אחד מהמחבלים, שניסה לגנוב את נשקה. לוחמים נוספים שהיו בזירה ירו בו למוות. עוד שוטר אחד נפצע קל ועוד שלושה פלסטינים נפצעו מרסיסים.

הלווייתה של מלכא תתקיים הלילה, בשעה 00:30, בבית העלמין באשדוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדס מלכא שנהרגה בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפיגוע, ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב טלפונית שבסופה הוחלט להפסיק את ביקורי הפלסטינים בישראל לרגל חג הרמדאן. בשיחה השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ן הרצי הלוי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי. בדיון הוחלט עוד לשלול את זכות הכניסה לישראל מבני המשפחות של המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully