וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות

רב-סמל ראשון הדס מלכא, בת 23 מגבעת עזר שבדרום, נדקרה כמה פעמים בידי מחבל בשער שכם שבירושלים לפני שחוסל. מותה נקבע בבית החולים לאחר מאמצי החייאה. בשנה שעברה ספדה לשוטרת מג"ב שנרצחה בפיגוע באותו המקום: "מצדיעים לך"

עמוד הפיסבוק חדשות בזמן אמת

רב-סמל ראשון הדס מלכא נאבקה במחבל במשך שניות לפני שנדקרה למוות אמש (שישי) בפיגוע המשולב בעיר העתיקה שבירושלים. המחבל דקר את מלכא כמה פעמים תוך שניסתה לשלוף את נשקה, ואילו הלוחמים הנוספים שהיו באזור ירו בו למוות.

האירוע החל כאשר שלושת המחבלים שהשתתפו בפיגוע יצאו משער שכם. תחילה תקף אחד המחבלים את מלכא, שניצבה עם כוח מג"ב באזור השער. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה, לעבר מערת צדקיהו, בעוד כוחות הביטחון רודפים אחריהם.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ: אני נמצא תחת חקירה מכיוון שפיטרתי את ראש ה-FBI
סריקות אחר צעיר בן 25 שנעדר בכנרת אחרי שקפץ מסירה
ריבלין: "על העולם להכיר ברמת הגולן כחלק בלתי נפרד מישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאבקה במחבל וניסתה לשלוף את נשקה. מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, פתח אחד המחבלים באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק, ובמשטרה בודקים אם הם קשורים לפיגוע.

מלכא, בת 23 תושבת היישוב גבעת עזר, פונתה בידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב אנוש מיד לאחר הפיגוע, שם נאבק הצוות הרפואי על חייה עד שנאלץ לקבוע את מותה. מלכא שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והתגייסה לשירות קבע לפני יותר משנה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושתי אחיות.

בשנה שעברה ספדה מלכא בדף הפייסבוק שלה לשוטרת מג"ב הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם. "כולנו משמר הגבול. לזכרה של הלוחמת הגיבורה הדר כהן, מצדיעים לך", כתבה.

עוד באותו נושא

תיעוד הפיגוע בירושלים: השוטרים יורים לעבר המחבלים בשער שכם

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
לא היו התרעות ממוקדות. זירת הפיגוע בירושלים, אמש/רויטרס

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי סיפר כי לא היו התרעות ממוקדות לפיגוע. לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופת הרמדאן, ורק היום היו יותר מ-180 אלף איש בפעילות. מדובר בשלושה מחבלים שאינם תושבי ירושלים, אלא צעירים בני 18 ו-19 מהגדה המערבית. חלקם נמצאים פה בירושלים לא אישורים וחלקם עם אישורים. אבל ניתן בהחלט לומר שבתקופת הרמדאן יש כניסה יחסית גדולה מאוד של צעירים ללא אישורים".

לדברי הלוי, "בחודשים האחרונים האזור הזה ספג לא מעט פיגועים, ורוב אלו נוטרלו על ידי השוטרים. רואים את זה פעם אחר פעם. מי שינסה לפגוע בנו זה יהיה סופו", אמר. הוא הוסיף כי בהערכת מצב שתתבצע בהמשך, יישקלו צעדי המשטרה להמשך חודש הרמדאן.

(עדכון ראשון: 22:40)

זירת פיגוע דקירה וירי בשער שכם שבירושלים. 16 ביוני 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
ירושלים, אמש/רויטרס
זירת פיגוע דקירה וירי בשער שכם שבירושלים. 16 ביוני 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
ירושלים, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully