וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע משולב בירושלים: שוטרת מג"ב נהרגה בשער שכם; המחבלים חוסלו

16.6.2017 / 23:15

רס"ר הדר מלכא בת ה-23 נדקרה ונפצעה תחילה באורח אנוש. לאחר מכן נקבע מותה בבית החולים. שניים נפצעו באורח בינוני. שלושת המחבלים, שעשו שימוש בין היתר בנשק אוטומטי, פעלו בשתי זירות שונות - וחוסלו

צילום מסך

רס"ר הדס מלכא, שוטרת מג"ב בת 23, נהרגה הערב (שישי) בפיגוע דקירה וירי באזור שער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה תחילה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה לאחר מכן. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני ופונו לבית החולים שערי צדק שבעיר. שניים נוספים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה עין כרם.

במקביל לזירת הדקירה שבה נדקרה השוטרת, בזירה סמוכה ביצעו מחבלים ירי לעבר כוחות משטרה ומג"ב. בסך הכל פעלו בשתי הזירות שלושה מחבלים, וכולם חוסלו. פיגוע הדקירה אירע במערת צדקיהו, בשער הפרחים שממזרח לשער שכם. כוחות שיטור מיוחדים הגיעו לזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רס"ר מלכא שנרצחה בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסם משמר הגבול נאמר כי "מוקדם יותר הערב כוח של לוחמי משמר הגבול שפעל בשער שכם שמע לפתע קולות ירי ודיווחים בקשר בגין אירוע פח"ע באזור מערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם. הכוח התכנס והתחיל לנוע לכיוון מקום האירוע כאשר לפתע הגיח מחבל נוסף והחל לדקור את הלוחמת הדס מלכא". עוד נכתב כי "הדס נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה מספר פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. הלוחמים שהבחינו במתרחש ביצעו ירי שהביא למותו של מחבל".

מלכא, שהועלתה לדרגת רס"ר לאחר מותה, שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והתגייסה לפני כשנה ושלושה חודשים לשירות קבע במשטרה, שבמסגרתו שימשה כמפקדת. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושלוש אחיות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילתו של האירוע ביציאתם של שלושת המחבלים משער שכם. כוח מג"ב המוצב באזור עמד בשער, כשאחד מהמחבלים תקף את רס"ר מלכא בסכין. שני המחבלים האחרים רצו לכיוון מזרח לעבר מערת צדקיהו, והכוח דלק אחריהם. אחד המחבלים החל לירות ופגע בשוטר שנפצע באורח קל, ואז נוטרלו המחבלים.

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב יורם הלוי סיפר כי מדובר בפיגוע משולב עם שלושה מחבלים בשתי זירות שונות במרווח של כמאה מטרים זו מזו. לדבריו, אל הזירה שמול מערת צדקיהו הגיעו שני מחבלים, האחד עם נשק אוטומטי והשני עם סכין, וניסו לפגוע בשוטרים. השוטרים הגיבו בירי והרגו אותם במקום.

זירת פיגוע דקירה וירי בשער שכם שבירושלים. 16 ביוני 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, תיעוד מבצעי מד"א

"בזירה שנייה בשער שכם דקר מחבל נוסף שוטרת במשמרת ופגע בה אנושות. המחבל נורה על ידי שאר השוטרים שנמצאים פה בזירה" סיפר ניצב הלוי. לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופת הרמדאן, ורק היום היו יותר מ-180 אלף איש בפעילות. מדובר בשלושה מחבלים שאינם תושבי ירושלים, אלא צעירים בני 18 ו-19 מהגדה המערבית. חלקם נמצאים פה בירושלים לא אישורים וחלקם עם אישורים. אבל ניתן בהחלט לומר שבתקופת הרמדאן יש כניסה יחסית גדולה מאוד של צעירים ללא אישורים".

לדברי הלוי, לא היו התרעות ממוקדות לפיגוע. "אנחנו יודעים מה זה ירושלים, אנחנו בתקופה רגישה מאוד למוסלמים ובטח ובטח לנו. בחודשים האחרונים האזור הזה ספג לא מעט פיגועים, ורוב אלו נוטרלו על ידי השוטרים. רואים את זה פעם אחר פעם, מי שינסה לפגוע בנו זה יהיה סופו".

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות כיתרו את מרחב דיר אבו משעל, שממנו הגיעו שלושת המחבלים. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בכירי מערכת הביטחון וקיבל את המלצת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לתפילות הרמדאן.

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, הערב/רויטרס

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהגיע לזירה אמר כי מדובר בפיגוע חמור. "אני רוצה להביע את הערכתי לפעולה של המשטרה. ברור שההיערכות של המשטרה היא בפריסה נכונה וטובה". ברקת הוסיף כי הוא נושא תפילה לשלומם של הפצועים.

"ההיערכות של המשטרה מאפשרת לנו להמשיך בשגרת החיים והאירועים. חשוב מאוד להמשיך בשגרה הזאת. אין ספק שהאירוע חמור מצד אחד, ומצד שני כשרואים אירועים בעולם רואים שהאירוע הזה הסתיים תוך דקות ספורות, וזה נותן לי את התחושה שאפשר לסמוך על המשטרה שלנו", הוסיף ברקת.

בהודעה שפרסמו שב"כ והמשטרה נכתב כי המחבלים הם אברהים סאלח ועאדל ענכוש, בני 18 מאזור רמאללה, ואוסמה עטא, גם הוא בן 18 - כולם בעלי רקע בטרור עממי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר ניסתה פלסטינית בת 16 לדקור שוטרים בשער שכם ונורתה למוות בידי הכוח שמוצב במקום. לפי המשטרה, היא שלפה סכין, הניפה אותה לעברם בגרם המדרגות המוביל לשעבר וצעקה "אללה אכבר". הכוחות הגיבו וירו לעברה, ומותה נקבע במקום. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

לפי המשטרה, בזירה אותר מכתב שבו צוטט פסוק מהקוראן, וכן נכתבו מילות פרידה מבני משפחתה שהסתיימו במילה "שהידה". מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הגיע לזירה ואמר כי "אנו מצויים בימים שלקראת אירועים משמעותיים ומרכזיים בירושלים. אנו רואים פעם נוספת ניסיון להפר את השקט ושגרת החיים הבטוחה בעיר, שאנו מנסים ליצור יחד עם התושבים".

(עדכון ראשון: 19:46)

זירת פיגוע דקירה וירי בשער שכם שבירושלים. 16 ביוני 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה! NEWS
הזירה בירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, יוני 2017. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
אחד מהסכינים ששימש את המחבלים/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, יוני 2017. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, יוני 2017/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, הערב/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully