וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס נלחמה כדי לעבור למג"ב: "הייתה הגיבורה הפרטית שלנו"

17.6.2017 / 12:07

ימים ספורים לפני הפיגוע חגגה לוחמת מג"ב הדס מלכא יום הולדת לאחת מחברותיה והן צילמו יחד סרטון ובו שרו לכבודה. אתמול היא עוד שלחה להן סלפי אחרון מירושלים. כעת הן נאלצות להיפרד: "עכשיו היא הגיבורה של כולם". אחיה היה אמור להתחתן בעוד חודש

צילום: בני בן סימון

עשרות בני משפחה וחברים הגיעו הבוקר (שבת) לבית משפחתה של רס"ר הדס מלכא ביישוב עזר, לאחר מותה אמש בפיגוע הדקירה בשכר שכם בירושלים. הלווייתה של מלכא תיערך ב-00:30 הלילה באשדוד. רק לפני כמה ימים חגגה מלכא יום הולדת לאחת מחברותיה, והחבורה הצטלמה שרה ברכב. אמש שלחה להן מלכא סלפי אחרון מירושלים.

"היינו חבורה של שמונה, עכשיו אנחנו שבעה. לא חשבנו שדבר כזה יגיע למעגל לשלנו", סיפרה אחת מחברותיה של מלכא. "20 דקות לפני הפיגוע היא שלחה לנו הודעה - כמו בכל יום שישי - וגם הפעם, 20 דקות לפני שבת היא שלחה לנו הודעות, 'שבת שלום לחברים הנהדרים שלי'. אחר כך התקשרנו אליה והיא לא ענתה, זאת הייתה הודעת הפרידה שלה".

לדברי חברתה של מלכא, "היא הלוחמת היחידה שלנו, הגאווה שלנו, המלכה שלנו. היא הייתה הגיבורה הפרטית שלנו, ועכשיו היא הגיבורה של כולם". אחת מהחברות הוסיפה כי "כשהיינו מזהירים אותה על המצב בירושלים והחשדות, היא הייתה אומרת, 'אף אחד לא יכול עליי'".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בירושלים; גורם צבאי: אין קשר לארגון
עקב הפיגוע: נתניהו החליט להפסיק ביקורי המשפחות לרגל רמדאן
הסתה בחג הרמדאן: האווירה הנפיצה שעוררה את "מחבלי אל-אקצא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היינו חבורה של שמונה, עכשיו אנחנו שבעה". מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברה נוספת, נופר, סיפרה: "האמת היא ששמענו על המקרה משמועות. אימא שלי העירה אותי וסיפרה לי שהיה פיגוע בירושלים, ואז התחילו השמועות להתגבר". לדבריה, "זה הזוי, זה לא נתפס להגיד 'הדס מלכא ז"ל'. אנחנו עוד מאמינות שהיא תיכנס לדלת ותצחק בחיוך המלאכים שלה, ותגיד 'עבדתי עליכם'".

אחד מדודיה סיפר כי אחיה הגדול, תמיר, אמור להתחתן בעוד כחודש. "כל ההכנות לחתונה כבר הסתיימו", הבהיר. שכנה של המשפחה הוסיפה: "המשפחה התכוננה לחתונה של הבן הבכור ועכשיו הם בצער גדול".

עוד באותו נושא

הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה הזוי, זה לא נתפס". התמונה האחרונה ששלחה מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שבת שלום לחברים הנהדרים שלי". ההודעות האחרונות בווטסאפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא הייתה מגיעה מהצבא הביתה תמיד עם חיוך ואף פעם לא התלוננה", עוד סיפר הדוד, "היא התחילה את השירות שלה בחיל הים, אבל נלחמה כדי לעבור למג"ב". לדבריו, "לבסוף היא הצליחה" לעבור למג"ב, כפי שרצתה. "היא הייתה פטריוטית, המדינה הייתה משמעותית עבורה, ובצבא היא פרחה", הוסיף, "גם בבית הספר היא תמיד התנדבה".

חברת המשפחה אמרה כי מלכא "הצטיינה בכל מה שהיא עשתה, הייתה תוססת ובולטת, כל הזמן חייכה". לדבריה, "היא הייתה דמות לחיקוי עבור המשפחה והחברים שלה, זאת מכה קשה למשפחה וליישוב". גם היא סיפרה על החתונה הקרובה, ואמרה כי "המשפחה הייתה עסוקה בהכנות לחתונה של האח הבכור. הדס כבר בחרה שמלה לחתונה לפני כמה ימים".

חברותיה של הדס מלכא שנהרגה בפיגוע בשער שכם בביתה שבעזר, 17 ביוני 2017. בני בן סימון
חברותיה של הדס, היום בביתה/בני בן סימון
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

מלכא בת ה-23, שהועלתה לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותה, נדקרה כמה פעמים על ידי אחד מהמחבלים, שניסה לגנוב את נשקה. לוחמים נוספים שהיו בזירה ירו בו למוות. האירוע החל כאשר שלושת המחבלים שהשתתפו בפיגוע יצאו משער שכם. תחילה תקף אחד המחבלים את מלכא, שניצבה עם כוח מג"ב באזור השער. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה, לעבר מערת צדקיהו, בעוד כוחות הביטחון רודפים אחריהם.

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, פתח אחד המחבלים באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי, נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים הנוספים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק.

מלכא פונתה בידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב אנוש מיד לאחר הפיגוע, שם נאבק הצוות הרפואי על חייה עד שנאלץ לקבוע את מותה. מלכא שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והתגייסה לשירות קבע לפני יותר משנה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושתי אחיות. טרם נקבע מועד להלווייתה.

זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, יוני 2017. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
צה"ל פתח במבצע חטיבתי בדיר אבו משעל. זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה

בתגובה לפיגוע פתח צה"ל בלילה מבצע חטיבתי בדיר אבו משעל, שבו מופעל מודיעין לאיתור חשודים, אמצעי לחימה, בני משפחה ותשתית טרור. במבצע של חטיבת בנימין השתתפו, בין היתר, יחידות דובדבן, עוקץ, והיחידה ללוחמה בטרור. במסגרת המבצע ביצעו הכוחות מיפוי הנדסי לטובת הריסת בתי המחבלים.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות כיתרו את מרחב דיר אבו משעל, שממנו הגיעו שלושת המחבלים. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בכירי מערכת הביטחון, וקיבל את המלצת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לתפילות הרמדאן.

(עדכון ראשון: 11:44)

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully