וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים נגד ארדן: המשטרה כשלה בפרשת המורה מת"א – לא החוק

במשרד תקפו את את השר לביטחון פנים ומסרו כי העסקת המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות למרות הרשעתו בעבר התקיימה בשל "כשל ביישום החוק". זאת, לאחר שהאשים ארדן את המשרד במתן חסות לעבריינים – מכוח חוק הגנת הפרטיות: "הגנת המשרד מאפשרת לפושעים להסתתר"

עריכה: ניר חן

"הכשל שהתגלה בפרשות האחרונות הנוגעות למורים שנחשדו בעבירות מין – אין כשל הנובע מהחוק הקיים אלא מיישומו" – כך נמסר היום (רביעי) ממשרד המשפטים, בתגובה לטענתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי העסקתו של שאול שמאי, החשוד בעבירות מין בתלמידות כיתה ב', למרות שהורשע בעבר בעבירות דומות, התאפשרה בחסות משרד המשפטים.

"תחום הגנת הפרטיות יצא מכל פרופורציה, לצערי בחסות משרד המשפטים", טען השר ארדן בכנסת. "ההגנה שהמשרד נותן לאנשים פרטיים, לפרטיותם, לצערי בסוף משמשת גם אנשים שעוברים על החוק כדי להסתתר". בדבריו, התייחס השר לחוק הגנת הפרטיות ואמר כי "המשטרה יכולה לתת מידע על עברם של אנשים רק בהתאם למה שמשרד המשפטים מאפשר לה".

ואולם, לטענת המשרד לא קיימת מניעה משפטית או אחרת, גם לא מכורח חוק הגנת הפרטיות, להעברת מידע ממשטרת ישראל למשרד החינוך כשמדובר בעבירות מין. "מסירת מידע אודות עברם הפלילי של אנשים נעשית מכוח חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, וזאת, לגורמים המורשים לכך על פי דין", הבהיר משרד המשפטים. "בין הגורמים המורשים מנוי משרד החינוך, שרשאי לקבל מידע מהמרשם הפלילי לשם מתן אישור העסקה לעובד חינוך וזאת בהיקף רחב ביותר, הכולל מידע החל משלב הפתיחה בחקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר המורה החשוד בעבירות מין: "התקרב לקטינות כדי לבצע את זממו"
הרשעה קודמת ותעודת יושר מהמשטרה: מורה בבי"ס יסודי בת"א חשוד בעבירות מין בתלמידות
הורי תלמידי המורה החשוד בעבירות מין: "קשה להם להירדם מהפחד"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש המחוזי בתל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
ארדן/מגד גוזני

זמן קצר לאחר הודעת המשפטים הכחישה לשכתו של ארדן כי תשובתו עסקה במערכת החינוך, אלא בנוגע למסירת מידע לגופים פרטיים. "הרחבה כזו היא בסמכות משרד המשפטים שגישתו בעניין זה נוטה לפרטיות. ‏אין שום קשר לנסיבות שהביאו למקרים האחרונים שהתרחשו בבתי ספר", נמסר מלשכת השר. "כלומר, השר הבהיר כי לצערו המדיניות של משרד המשפטים בדרך כלל מעדיפה את הפרטיות ולא הרחבת מתן המידע מהמרשם הפלילי ושיתמוך בכל הצעה שתהיה לשנות את החוק ולהרחיב מסירת מידע".

אתמול הוארך מעצרו של שמאי, בן 49 מראשון לציון, בשבוע. "החשוד עשה ניסיון בפועל לשבש את החקירה, והתגלה כעבריין מתוחכם שהסתיר ביודעין את עובדת היותו חשוד ובהמשך את היותו מורשע", אמרה השופטת חיותה כוחן במהלך הדיון בהתייחסה לכך ששמאי הועסק כמורה מחליף למתמטיקה למרות שהורשע במעשים מגונים. "בתוך כך, הוא סלל לעצמו את הדרך להיות בקרבת קטינות ולבצע בהן את זממו".

שמאי, מורה מחליף למתמטיקה בבית ספר בצפון תל אביב, הורשע במעשים מגונים בנערה בת 12 חודש לפני מעצרו בשבוע שעבר. העבירות שבהן הורשע בוצעו בשנים 2012 עד 2015, ומאחר שתעודת היושר שהגיש עם תחילת עבודתו הונפקה לפני הרשעתו, לא הופיע תיעוד שלהן. קיים לו תיק פתוח במשטרה בגין העבירות שבוצעו בנערה, שאותה לימד באופן פרטי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
10 מתלוננות- הוארך מעצרו של שאול שמאי, המורה החשוד בביצוע עבירות מין בתלמידות בבי"ס בת"א. אבי כהן
קיבל תעודת יושר מהמשטרה. שמאי במהלך הדיון בהארכת מעצרו, אתמול/אבי כהן

בדיון שהתקיים בהארכת מעצרו הקודמת, נאמר כי קיים חשד ששמאי ביצע מעשים מגונים בקטינות נוספות. אחת מפעולות החקירה המרכזיות שמבצעים החוקרים היא איתור כל בתי הספר שבהם לימד שמאי. לפי הנחת העבודה של החוקרים, הוא תקף ילדות נוספות במשך השנים. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד והמחשב שלו כדי לבדוק אם הוא פעל גם ברשת.

הורי התלמידים בבית הספר שבו לימד שמאי הגיבו בסערה לפרשה. "היה פה מחדל", אמר אחד ההורים. "זה נושא שאתה תמיד חושב עליו - גם בבית הספר וגם בשכונה ובגינה, ואתה תמיד יודע שזה עלול לקרות. אני לא בדיוק יודע מה קרה ואיך זה קרה במקום ציבורי כזה. היה מחדל, כשאדם שיש נגדו חשד כזה נהיה מורה מחליף". אם נוספת סיפרה כי "מאז שזה נודע לנו, לילדים קשה לישון. יש להם סיוטים, הם פוחדים שדבר כזה יחזור. מזל שהילדים היו ערניים והתלוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully