וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה טבעו למוות בחופי הים, משבר קטאר מחריף: כותרות השבת

קטאר לא נכנעת לדרישות, וממשיכה להצהיר כי חמאס היא תנועת התנגדות לגיטימית, זאת ברקע אזהרות גרמניה כי המשבר עלול להידרדר למלחמה. בנהריה טבעו למוות שני בני אדם, ובאשדוד טבע למוות צעיר. חדשות סוף השבוע

קטאר: חמאס – תנועת התנגדות לגיטימית ולא ארגון טרור

שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני נפגש היום (שבת) עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ואמר כי הוא מוחה נגד "הצעדים הלא חוקיים" שננקטו נגד מדינתו. זאת, על רקע השבוע האחרון שבו ניתקו כמה מהמדינות הערביות החשובות בעולם, בהן ערב הסעודית, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות, את קשריהן הדיפלומטיים עם הנסיכות, בטענה כי היא תומכת בארגוני טרור ובאיראן. א-ת'אני הוסיף כי חמאס היא תנועת התנגדות לאומית לגיטימית.

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל אמר כי המשבר עם קטאר עלול להוביל למלחמה, אולם עדיין ישנו סיכוי להרגיע את הרוחות. "אחרי שיחות טלפון שערכתי עם שרי החוץ במדינות ערב אני יודע כמה רציני המצב, אבל אני מאמין שיש גם סיכוי טוב לפתרונו", אמר.

בצל המשבר עם קטאר: הנהגת חמאס תגיע בקרוב לביקור באיראן

משלחת בכירה מטעם חמאס, בראשותו של מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, תבקר בקרוב באיראן – כך מסר הלילה חבר הלשכה המדינית של חמאס אוסמה חמדאן. על פי הודעתו של חמדאן, שפורסמה בדף הפייסבוק הרשמי שלו, המשלחת הבכירה תבקר בכמה מדינות נוספות, אולם טרם התברר באילו מדינות מדובר.

ההודעה האחרונה מגיעה ברקע דיווחים על התקרבות בין הארגון הפלסטיני לרשויות בטהראן, ובצל החרם שהטילו שורה של מדינות ערביות על קטאר, בין היתר בדרישה להפסיק את תמיכתה בחמאס. מוקדם יותר השבוע אמר בכיר הארגון אחמד יוסף בריאיון לעיתון הירדני "אל-רד" כי חמאס שוקל לחדש את הקשרים עם איראן, נוכח "ההתפתחויות האחרונות והקואליציות שנרקמות באזור".

צעיר בן 19 טבע למוות בחוף הים באשדוד

שלושה בני אדם טבעו היום (שבת) למוות. בחוף גלי גיל בנהריה טבעו שני גברים בני 50 ו-60 בתוך דקות. צוותי מגן דוד אדום העניקו להם טיפול רפואי ראשוני, כאשר לאחד מהם, בן 50, הוחזר הדופק והוא פונה לבית החולים בעיר אך צוותי ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. מותו של השני, בן 60, נקבע במקום. מבדיקה ראשונית עולה כי לא היה קשר בין השניים.

בשעות הבוקר צעיר בן 19 טבע למוות בחוף הקשתות באשדוד. הוא נמשה מהמים על ידי המצילים כשהוא מחוסר הכרה ובמצב אנוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך מותו נקבע במקום, לפני שפונה לבית החולים הקרוב.

"פגע וברח" בבאר שבע: בן 30 נהרג מפגיעת רכב בעיר העתיקה

דר רחוב כבן 30 נהרג הלילה בתאונת "פגע וברח" ברחוב שלושת בני עין חרוד שבבאר שבע. תחילה נמצא הגבר מוטל על הכביש סמוך לאחד הפאבים בעיר העתיקה ומצבו הוגדר בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה בעיר, שם נקבע מותו.

עם מציאת הגבר מוטל ברחוב דווח למוקד 100 של המשטרה על האירוע. בדיווח נמסר כי הגבר נפצע מפגיעת כלי רכב שנמלט מהמקום. סיירי המשטרה שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתור נהג המכונית, שטרם אותר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טראמפ: מוכן למסור את גרסתי לשיחות עם קומי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול כי הוא מוכן למסור את גרסתו לשיחותיו עם ראש הבולשת הפדרלית (FBI) המודח ג'יימס קומי תחת שבועה.לדבריו "אין תיאום עם רוסיה ואין ניצול לרעה של סמכותי. קומי הוא מדליף. 'ההתערבות הרוסית' הייתה תירוץ של הדמוקרטים להפסדם בבחירות לנשיאות'".

לדברי טראמפ, עדותו של קומי שלשום בפני הסנאט "אישרה דברים רבים ממה שאמרתי. אבל חלק ממה שהוא אמר פשוט לא היה נכון. לא ביקשתי ממנו להפסיק את החקירה של מייקל פלין, אך לא היה שום דבר רע אם הייתי מבקש זאת".

ועדת המודיעין של הסנאט, המובילה את חקירת השפעת רוסיה על הבחירות לנשיאות, פנתה לבית הלבן בדרישה להבהיר האם קיימות הקלטות של שיחות בין הנשיא לקומי ובמידה שכן דרשה לקבלן בתוך שבועיים, עד ל-23 ביוני. הוועדה אף פנתה לקומי עצמו בדרישה שימסור את המזכרים שחיבר וחומרים נוספים המתעדים את שיחותיו עם טראמפ בנושא.

ארה"ב משנה עמדה: להקל את המצור על קטאר

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון קרא אתמול (שישי) לערב הסעודית ולמדינות המפרץ להקל את המצור על קטאר ואמר כי פעולותיהן נגד הנסיכות גרמו להשלכות הומניטריות לא מכוונות וכי הן משפיעות על המאבק של הקואליציה בהנהגת ארצות הברית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). דבריו של טילרסון מהווים שינוי בגישתה של וושינגטון למשבר במפרץ, לאחר שהתעקשה בתחילה כי הדבר לא ישפיע על מאמציה הצבאיים במזרח התיכון. הפנטגון מסר אתמול כי "המצב המתפתח מעכב את יכולתה של ארצות הברית לתכנן פעולות צבאיות ארוכות טווח".

הנשיא דונלד טראמפ נשא דברים במסיבת עיתונאים לצד נשיא רומניה קלאוס יוהאניס ואמר כי "קטאר, למרבה הצער, הייתה מממנת של טרור ברמה גבוהה". טראמפ הוסיף כי בתחילה תמכה וושינגטון בחרם על דוחא בעקבות הפסגה בערב הסעודית שבה נכח ודבריהם של מנהיגי האזור על הצורך להתעמת עם הנסיכות בשל תמיכתה במימון ארגוני טרור. "החלטתי יחד עם מזכיר המדינה והגנרלים שהגיע הזמן לקרוא לקטאר לשים סוף למימון זה", הוסיף.

בהמשך דבריו קרא טראמפ "לכל המדינות להפסיק מידית את התמיכה בטרור". הוא הוסיף כי יש "להפסיק ללמד אנשים להרוג אחרים, להפסיק למלא את מוחם בשנאה. לא אקרא בשמות של מדינות אחרות, אבל לא סיימנו עם הבעיה הזו. אבל נפתור אותה, אין לנו ברירה אחרת. זה בראש סדר העדיפויות שלי, כי חשוב לי לשמור את ביטחון האנשים".

אונר"א: גילינו מנהרה של חמאס שעוברת מתחת לשני בתי ספר בעזה

סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) הודיעה אתמול (שישי) כי איתרה מנהרה שחפרו אנשי הזרוע הצבאית של ארגון חמאס בתחילת החודש מתחת לשני בתי ספר שהיא מפעילה ברצועת עזה. בהודעת הסוכנות צוין כי המנהרה אותרה בזמן ששני המוסדות היו ריקים בשל חופשה וכי פירי הכניסה והיציאה אליה לא נמצאים בשטחם. "אונר"א מגנה את קיום המנהרה. בלתי מתקבל על הדעת שתלמידים ומורים נמצאים תחת סיכון בשל הדבר. אנו מבקשים לכבד את הניטרליות של מוסדות האו"ם ברצועה", נמסר בהודעה.

עוד נמסר כי הסוכנות הודיעה לחמאס כי בכוונתה לאטום את המנהרה באופן מידי. "הבענו בפני חמאס מחאה חריפה על קיום המנהרה. לא נאפשר את הגעתם של תלמידים לבתי הספר עד לפתרון הבעיה", נכתב בהודעה. "קיום מנהרות מתחת למוסדות האו"ם אינו עולה בקנה אחד עם החסינות המוטלת על הסוכנות לפי המשפט הבינלאומי. יש לשמור על ניטרליות של מוסדות האו"ם בכל עת. אנו דורשים מחמאס לחדול מכל פעילות שמערערת את יכולת עובדינו לסייע לפליטים הפלסטינים".

דיווח פלסטיני: תושב עזה בן 35 נהרג מירי צה"ל בעימותים מול ג'בליה

תושב רצועת עזה בן 35 נהרג אתמול (שישי) מירי כוחות צה"ל במהלך עימותים בסמוך לגדר המערכת מול ג'בליה שבצפון רצועת עזה – כך דיווחו כמה כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים 16 בני אדם נוספים נפצעו בעימותים, אך לא נמסר מה מצבם. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח על עשרה נפגעים משאיפת עשן, שני נפגעים מירי כדורי גומי ופצוע אחד מרימון גז.

עוד דווח כי ההרוג הוא עאיד חמיס ג'מעה וכי ארגון הג'יהאד האסלאמי טען כי הוא פעיל בשורותיו. גורם צבאי מסר כי "נבדקת טענה פלסטינית על הרוג ומספר פצועים כתוצאה מירי של צה"ל לעבר מפגינים ברצועת עזה".

"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה מבית על מיי; יועציה הבכירים התפטרו

שני עוזריה הקרובים של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזו היום (שבת) על התפטרותם, לאחר שמפלגת השלטון השמרנית לא הצליחה להשיג רוב פרלמנטרי בבחירות האחרונות. ראש המטה ניק טימותי פרסם היום הודעה באתר המזוהה עם המפלגה השמרנית, ובה מסר כי סיים אתמול את עבודתו, ולאחר מכן פרסמה שותפתו פיונה היל הודעה דומה.

התפטרות היועצים אירעה בצל המגעים המתקדמים להקמת קואליציה עם המפלגה הדמוקרטית היוניוניסטית, DUP. בכלי התקשורת בבריטניה דווח כי גורם בכיר ממפלגתה של מיי הגיע היום לבלפסט, בצפון אירלנד, לשיחות עם נציגי DUP, במטרה לבחון "כיצד הם יכולים לתמוך באופן המיטבי" בממשלה החדשה. בשלכתה של מיי סירבו לאשר את הדיווחים או למסור מידע על התקדמות המגעים.

קליבלנד הביסה 116:137 את גולדן סטייט וצימקה ל-3:1 את סדרת הגמר

קליבלנד ניצחה הלילה (שבת) את גולדן סטייט במשחק מספר 4 של גמר ה-NBA, ומנעה ממנה לחגוג אליפות ולהשלים פלייאוף מושלם, עם 16 ניצחונות ו-0 הפסדים. האלופה המכהנת ניצחה 116:137, כולל שיא נקודות לרבע ולמחצית בגמר ה-NBA, והסדרה תמשיך למשחק חמישי באוקלנד בלילה שבין שני לשלישי.

אחרי שני משחקים שנגמרו באזור ה-20 הפרש לווריירס ומשחק 3, שסיפק קאמבק גדול ודרמה נהדרת, קליבלנד הובילה לאורך כל המשחק, קלעה 49 נקודות ברבע הראשון ו-86 בתום המחצית. כוכבי הקבוצות לברון ג'יימס וקווין דוראנט התעמתו ביניהם, ואחד האוהדים הורחק כשהתעמת עם שחקן גולדן סטייט מאט בארנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully