וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: חמאס – תנועת התנגדות לגיטימית ולא ארגון טרור

בפגישת שרי החוץ של הנסיכות ושל רוסיה אמר לברוב כי החרם על קטאר "לא מסב אושר" למוסקבה, והבטיח לנסות לפעול כדי לפתור את המשבר. שר החוץ הקטארי: מעוניינים ביחסים חיוביים עם איראן, הצעדים שננקטו נגדנו לא חוקיים. שר החוץ הגרמני: "המשבר עלול להידרדר למלחמה"

צילום: רויטרס

שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני נפגש היום (שבת) עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ואמר כי הוא מוחה נגד "הצעדים הלא חוקיים" שננקטו נגד מדינתו. זאת, על רקע השבוע האחרון שבו ניתקו כמה מהמדינות הערביות החשובות בעולם, בהן ערב הסעודית, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות, את קשריהן הדיפלומטיים עם הנסיכות, בטענה כי היא תומכת בארגוני טרור ובאיראן. א-ת'אני הוסיף כי חמאס היא תנועת התנגדות לאומית לגיטימית.

א-ת'אני טען בפני לברוב כי המידע שהועבר לממשל האמריקני ושימש הבסיס להצהרות האחרונות של הנשיא דונלד טראמפ, היה שגוי. בין היתר, הוא ציין כי קטאר "לא תומכת ב'אחים המוסלמים', אלא בממשלים במצרים, בתוניסיה ובמדינות אחרות".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
בצל המשבר עם קטאר: הנהגת חמאס תגיע בקרוב לביקור באיראן
במפרץ מברכים על דברי טראמפ: "קטאר צריכה להתחייב למאבק בטרור"
ארה"ב קוראת להקלת המצור על קטאר: "מפריע למאבק בדאעש"

פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
"קטאר לא תומכת באחים המוסלמים". א-ת'אני ולברוב, היום/AP

לברוב חלק עם א-ת'אני את תחושותיו לגבי החרם הערבי נגד הנסיכות ואמר כי "כמדיניות, איננו מתערבים בסוגיות דיפלומטיות של מדינות אחרות. אבל זה לא מסב לנו אושר כשהיחסים בין שותפות שלנו מתערערים". לברוב הוסיף כי מוסקבה מוכנה לפעול "בהסכמת הצדדים המעורבים" כדי לפתור את המשבר הדיפלומטי.

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל הזהיר היום בריאיון לעיתון גרמני, כי המשבר עשוי להידרדר. "יש סכנה כי המחלוקת תוביל למלחמה", אמר, וכינה את השינוי ביחסים "דרמטי". גבריאל אמר כי שיחות שניהל השבוע עם עמיתיו בערב הסעודית, קטאר וטורקיה כמו גם עם שרי החוץ של איראן ושל כווית, מאששות את חששותיו. "אני יודע עד כמה חמור המצב, אבל אני מאמין שיש סיכוי טוב להתקדמות", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
"מוכנים להתערב בהסכמת הצדדים". לברוב, היום/AP

בתוך כך, שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות אנוואר קראקש אמר היום כי "הדיפלומטיה היא הפתרון היחיד למשבר עם קטאר, אולם לא יהיה שיח מבלי שקטאר תתחייב לנטוש את תמיכתה בטרור". הוא הוסיף בטוויטר: "המדיניות האזורית של קטאר הובילה לקיצוניות, כאוס ואלימות".

בפגישה עם לברוב התייחס א-ת'אני לדבריו של שר החוץ של ערב הסעודית, שאמר כי על קטאר להפסיק לתמוך בארגון חמאס. "תמיד תמכנו בעם הפלסטיני, ואנו רואים בחמאס תנועת התנגדות לאומית. חמאס הוא תנועת התנגדות לגיטימית, ואינה כלולה ברשימת ארגוני הטרור של אף מדינה ערבית", אמר. הוא הוסיף כי קטאר מעוניינת ב"יחסים חיוביים" עם איראן, וציין כי "ההאשמות נגדנו והדרישות מאיתנו לא ברורות".

פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
"ההאשמות נגדנו לא ברורות". א-ת'אני בפגישה עם לברוב, היום/AP

"אנחנו קוראים לפתור את כל המחלוקות בשולחן המשא ומתן באמצעות דיאלוג מכבד", סיכם לברוב, והוסיף כי על המדינות הערביות להתאחד נגד הטרור העולמי. א-ת'אני אמר כי גם הוא מחויב לפתרון המשבר באמצעות דיאלוג וכי הוא חושב שהגוף המתאים ביותר לגישור הוא המועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ (GCC).

(עדכון ראשון 16:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully