וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "קומי שיקר, מוכן ב-100% להעיד תחת שבועה על שיחותינו"

10.6.2017 / 0:34

במסיבת עיתונאים לצד נשיא רומניה בבית הלבן הבהיר טראמפ כי לא דחק בראש ה-FBI המודח להפסיק את החקירה על קשרי אנשיו עם רוסיה. אולם לטענתו, "גם אם הייתי מבקש זאת ממנו, אין בכך דבר פסול"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (שישי) כי הוא מוכן למסור את גרסתו לשיחותיו עם ראש הבולשת הפדרלית (FBI) המודח ג'יימס קומי תחת שבועה. בהצהרה שנשא לצד נשיא רומניה קלאוס יוהאניס הבהיר כי "אין תיאום עם רוסיה ואין ניצול לרעה של סמכותי. קומי הוא מדליף. 'ההתערבות הרוסית' הייתה תירוץ של הדמוקרטים להפסדם בבחירות לנשיאות'".

לטענתו, עדותו של קומי אמש "אישרה דברים רבים ממה שאמרתי. אבל חלק ממה שהוא אמר פשוט לא היה נכון. לא ביקשתי ממנו להפסיק את החקירה של מייקל פלין, אך לא היה שום דבר רע אם הייתי מבקש זאת".

ועדת המודיעין של הסנאט המובילה את חקירת השפעת רוסיה על הבחירות לנשיאות פנתה לבית הלבן בדרישה להבהיר האם קיימות הקלטות של שיחות בין הנשיא לקומי ובמידה שכן דרשה לקבלן בתוך שבועיים, עד ל-23 ביוני. הוועדה אף פנתה לקומי עצמו בדרישה שימסור את המזכרים שחיבר וחומרים נוספים המתעדים את שיחותיו עם טראמפ בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ במתקפה על ראש ה-FBI המודח: "וואו, הוא מדליף"
ארה"ב משנה עמדה: מדינות ערב צריכות להקל על המצור על קטאר
מיי הודפת את הביקורת: "מפלגתי היא היחידה שיכולה להקים ממשלה"

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
"שקרן ומדליף". קומי, השבוע/רויטרס

מוקדם יותר השתלח הנשיא בטוויטר בראש ה-FBI המודח בעקבות עדותו בסנאט, שבמהלכה הודה כי העביר את המזכרים שחיבר לאחר פגישותיו עם הנשיא לעמיתו, שהעביר אותם לכלי התקשורת. "אחרי כל כך הרבה הצהרות מזויפות ושקרים, זה זיכוי מוחלט. וואו, קומי הוא מדליף!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

במהלך העדות סירב קומי לומר אם טראמפ לא תיאם מהלכים עם מוסקבה וטען כי הוא לא בעמדה לקבוע אם הנשיא שיבש את החקירה - עבירה שמשמת עילה להדחה - כשלחץ עליו לסיים את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. קומי המשיך וסיפר על פגישותיו המוזרות עם הנשיא, ועל הצורך שלו לתעד אותן. ראש ה-FBI המודח אמר כי טראמפ דרש ממנו נאמנות וחש כי הוא "מבקש ממנו משהו בתמורה".

לאחר השימוע אמר טראמפ לתומכיו כי הם "תחת מצור", אבל הוא הבטיח כי "נצא ממנו גדולים יותר, טובים יותר וחזקים מאי פעם". בכנס תמיכה בוושינגטון אמר: "לא ניסוג מעשיית הדבר הנכון. אנו יודעים איך להילחם, ולעולם לא נוותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס תמיכה בוושינגטון במהלך עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי, 8 ביוני 2017. רויטרס
"בהחלט אינו שקרן". טראמפ בכנס התמיכה בוושינגטון, השבוע/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר בהקשר לשיחות בין השניים כי הנשיא "היה חדש בזה", וככל הנראה לא ניסה לפגוע בעצמאות ה-FBI. "הוא היה חדש בממשל, ולכן אני חושב שהוא לומד תוך כדי תנועה", אמר ראיין, "אני לא אומר שזה תירוץ מתקבל על הדעת, רק נקודת המבט שלי".

ממלאת מקום דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה בתדרוך לכתבים כי היא "בהחלט יכולה להגיד שהנשיא אינו שקרן, ואני חושבת שעצם השאלה בנושא מעליבה למדי". היא ציינה כי טראמפ לא צפה בעדות, אלא פגש חברים בצוות הביטחון הלאומי שלו ודן עמם בפרובוקציות מצד קוריאה הצפונית ובמשבר במדינות המפרץ.

(עדכון ראשון: 22:44)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully