וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון סעודי: חמאס מנצל כספי סיוע לבניית מנהרות - ולא לתושבים

10.6.2017 / 19:11

מאמר שפרסם העיתון "עוכאז" האשים את הארגון כי הוא פועל בהוראת קטאר ו"בוגד בסוגיה הפלסטינית". בנוסף לכך ערכו מחברי המאמר השוואה בין פעולות דאעש במוסול לאלה של חמאס ברצועה וקרא למדינות ערב להתערב בנושא

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(מדינות ערב ניתקו את היחסים עם קטאר)

עיתון "עוכאז" בערב הסעודית תקף אתמול (שישי) את ארגון חמאס בעזה והאשים את הנהגתו בניצול מיליוני הדולרים שהיא מקבלת למטרות סיוע מריאד ואיחוד האמירויות לצורכי תמיכה בטרור, בהכוונת איראן. מאמר שפורסם בעיתון הוקיע את הארגון על השקעתו בבניית מנהרות שהסתכמה בכ-120 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות, מאז מבצע "צוק איתן", וכינה זאת "בגידה בסוגיה הפלסטינית", בהוראת קטאר.

המאמר אף יוצא נגד הביקורת שהפנה חמאס לשר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר בעקבות ניתוק היחסים בין מדינות המפרץ לבין קטאר, ונוזף בארגון על שהוא עוסק בהצהרות במקום לפעול לסיום המצוקות של כשני מיליון תושבים שעליהם הוא "כופה" את המשך המגורים ברצועת עזה. אל-ג'ובייר קרא לקטאר להפסיק את תמיכתה בארגון הפלסטיני, כצעד מקדים לחידוש היחסים הדיפלומטיים והכלכליים עם המדינות שהכריזו על ניתוק היחסים עמה.

על כך הגיבו בחמאס ב"הבעת צער ובפליאה", על פי הודעת הארגון, על מה שכינו הסתה המכוונת נגדם. עוד טענו בארגון כי הצהרות כמו זו של אל-ג'ובייר משמשות את ישראל "לקיים עוד הפרות נגד העם הפלסטיני והמקומות הקדושים".

לקריאה נוספת:
כשקטאר מבודדת, חמאס ניצב עם הגב לקיר - ואין לו מה להפסיד
מיליארד דולר לאיראן ולג'בהת א-נוסרה: העסקה של קטאר שגרמה למשבר
חמאס מאותת: ההפגנות בגבול עזה יסלימו אם המשבר ברצועה לא ייפתר

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-תאני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בדוחא, 2014. GettyImages
אמיר קטאר בפגישה בדוחא עם מנהיג חמאס הקודם חאלד משעל, ב-2014/GettyImages

בהמשך משווה העיתון את חמאס לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואף טוען שמעשיו חמורים מאלה של האחרון. לטענת מחברי המאמר, דאעש פועל בשיטה של "רצח מהיר" ואילו חמאס דוגל ב"שיטת הרצח האיטי". בנוסף לכך מציע המאמר השוואה בין פעולותיו של דאעש בעיר מוסול שבעיראק לבין אלו של חמאס בעזה.

מחברי המאמר טוענים כי הארגון משתמש בתושבי הרצועה ומשתמש בהם כמגן אנושי לחבריו. בין היתר מציינים המחברים כי חמאס מנצל לטובת אנשיו את כספי התרומות והסיוע ההומניטרי המועבר לרצועה וכי הוא מסכן את חיי תושבי הרצועה בכך שהוא חופר מנהרות מתחת לבתי ספר, בתי חולים ואף בתים פרטיים. המאמר קורא למדינות ערב להתערב באופן מידי להצלת חייהם של תושבי הרצועה, בשל ניצולם בידי חמאס.

עוד באותו נושא

ערב הסעודית: "המשבר לא יסתיים אם קטאר לא תפסיק לתמוך בחמאס"

לכתבה המלאה
הרס ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל 23 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבים ברצועת עזה לצד הריסות מבנים לאחר מבצע "צוק איתן", ב-2014/רויטרס
ילדים ממלאים מיכלי מים במחנה בפליטים ג'בליה, רצועת עזה, 26 בינואר 2017. רויטרס
ילדים במחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה ממלאים מכלי מים/רויטרס
פלסטינים במעבר רפיח, רצועת עזה, 28 בינואר 2016. רויטרס
פלסטינים ממתינים לצאת מרצועת עזה במעבר רפיח/רויטרס
משפחה יושבת סביב מדורה בזמן הפסקת חשמל בחאן יונס עזה, ינואר 2017. AP
משפחה מתחממת לאור מדורה בחאן יונס, בשל מחסור בחשמל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully