וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לסעודיה ולישראל": אלפים הפגינו בטהראן בעקבות הפיגועים

9.6.2017 / 18:05

בעודם נושאים את ארונות הקבורה של 17 ההרוגים במתקפת הטרור המשולבת, הצטרפו המפגינים לטענותיו של חמינאי כי ערב הסעודית אחראית לפיגועים. במקביל, משרד הפנים הודיע על מעצרם של 41 חשודים הקשורים לארגון דאעש, שקיבל אחריות על הפיגועים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

אלפי בני אדם הפגינו אתמול (שישי) בטהראן במהלך הלוויותיהם של 17 ההרוגים במתקפת הטרור שאירעה השבוע בעיר. המפגינים הצטרפו לקריאות שנשמעו מפי המנהיג העליון, עלי חמינאי, שהאשים את ערב הסעודית במתקפה.

תוך שהם נושאים את ארונות הקבורה של ההרוגים, קראו המפגינים "מוות לערב הסעודית, לישראל ולאמריקה" ונשאו תמונות של חמינאי. "אללה אכבר. אנחנו מוכנים להקריב את עצמנו עבור חמינאי", צעקו. בהלוויה נכח גם הנשיא חסן רוחאני וכן אנשי דת נוספים במדינה.

מוקדם יותר אתמול הודיע משרד הפנים כי הרשויות עצרו 41 חשודים במעורבות במתקפה, שעליה קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בהודעת המשרד נמסר כי "בעזרת כוחות הביטחון נעצרו בכמה אזורים שונים 41 אנשים הקשורים למתקפה ולארגון דאעש, ונתפסו מסמכים וכלי נשק רבים".

עוד בוואלה! NEWS:
ירי ומנוסת בהלה: תיעוד המתקפה של דאעש בפרלמנט האיראני
טראמפ מאשים את איראן בפיגוע: "מי שמקדם טרור - מסתכן בטרור"
משמרות המהפכה: סעודיה אחראית לפיגוע בטהראן, ננקום בטרוריסטים

אנשים משתתפים בהלוויית הקורבנות שנהרגו בהתקפה ב -7 ביוני בפרלמנט בטהראן 9 ביוני 2017. רויטרס
"נקריב את עצמנו למען חמינאי". הלוויית ההרוגים בטהראן, אתמול/רויטרס

במתקפה המשולבת, שהחלה בשעות הבוקר, הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון. במהלך הפיגוע, פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש סרטון מתוך הפרלמנט, ובו נראה אחד המחבלים יורה לעבר גופה.

משמרות המהפכה הבטיחו לאחר הפיגוע לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטלית".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף דחה שלשום את תנחומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הפיגועים וכינה את מילות הנשיא "דוחות". טראמפ אמר כי הוא מתפלל לשלום הפצועים של שתי המתקפות, אך הוסיף כי "מדינות שמממנות טרור מסתכנות בנפילת קורבן לאותו הרשע שהן מקדמות". "הצהרת הבית הלבן דוחה", כתב זריף בעמוד הטוויטר שלו, "העם האיראני דוחה את טענות ארצות הברית לחברות בין שתי המדינות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אנשים משתתפים בהלוויית הקורבנות שנהרגו בהתקפה ב -7 ביוני בפרלמנט בטהראן 9 ביוני 2017. רויטרס
טהראן, אתמול/רויטרס
אנשים משתתפים בהלוויית הקורבנות שנהרגו בהתקפה ב -7 ביוני בפרלמנט בטהראן 9 ביוני 2017. רויטרס
"נקריב את עצמנו עבור חמינאי". טהראן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully