וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה: סעודיה אחראית לפיגוע בטהראן, ננקום בטרוריסטים

7.6.2017 / 23:06

הגוף האיראני האשים את ריאד במתקפה המשולבת בבירה טהראן, שבה נהרגו 13 בני אדם ויותר מ-40 נפצעו. דאעש שקיבל לראשונה אחריות על פיגוע במדינה, הזהיר: "נמשיך לשפוך את דמם של השיעים". חמינאי: "זה בסך הכל זיקוקים, לא תהיה השפעה על איראן"

צילום באדיבות סוכנויות החדשות

משמרות המהפכה של איראן האשימו היום (רביעי) את ערב הסעודית במתקפה המשולבת בטהראן, שבה נהרגו 13 בני אדם ויותר מ-40 נפצעו, והבטיחו לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". המנהיג העליון עלי חמינאי אמר כי מדובר ב"מופע זיקוקים", שלא ישפיעו על איראן. הנשיא חסן רוחאני, שהמתקפה עשויה לפגוע ביוקרתו, הבטיח כי "איראן תצא מאוחדת יותר ונחושה יותר למחוץ את אויביה".

בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטאלית".

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה הנדירה באיראן, הנהנית מיציבות רבה יותר משכנותיה באזור, אך המשמרות סבורות כי היה זה תכנון של הממלכה הסונית. ואולם, שר החוץ עאדל אל-ג'ובייר, שנמצא בברלין, אמר כי הוא לא יודע מי אחראי למתקפה וכי אין הוכחה לכך שגורמים סעודיים היו מעורבים. הוא טען שארצו מגנה טרור בכל מקום.

לקריאה נוספת על הפיגועים
מכה בלב המשטר האיראני: דאעש העביר את המלחמה ב"כופרים" לשטחם

אנשי כוחות הבטחון האירניים רצים בזמן מתקפת הירי בטהרן, 7 ביוני 2017. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפרלמנט/רויטרס

שעות אחרי סיום המתקפה, פרסם דאעש הודעה נוספת שבה הזהיר מפני מתקפות נוספות. בהודעה נאמר כי חמישה לוחמים השתתפו במתקפה על הפרלמנט ועל קברו של רוחאללה חומייני בטהראן, וכי הם השתמשו ברובים, ברימוני יד ובחגורות נפץ. "החליפות לא תהסס לשפוך את דמם" של השיעים באיראן עד שחוקי השריעה לא ייושמו.

עוד באותו נושא

מכה בלב המשטר האיראני: דאעש העביר את המלחמה ב"כופרים" לשטחם

לכתבה המלאה
כתם דם בזירת הירי בבניין הפרלמנט, 7 ביונ י 2017. רויטרס
דם על מבנה הפרלמנט בטהראן/רויטרס

במתקפה המשולבת, שהחלה בשעות הבוקר, הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון.

רק כעבור כחמש שעות, הסתיימה המתקפה במג'לס, שאליו הגיעו כוחות ביטחון רבים. מסוקים חגו בשמי האזור וצלפים נפרסו במבנים סמוכים, עד שהרשויות הודיעו כי התקרית תמה וכי ארבעת המחבלים חוסלו. במהלך האירוע, פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש סרטון מתוך הפרלמנט, ובו נראה אחד המחבלים יורה לעבר גופה.

בעלות בריתה של איראן, בהן רוסיה, חיזבללה וגם קטאר, גינו את הפיגועים, כמו גם מדינות במערב. מחלקת המדינה בוושינגטון מסרה כי "אין לטרור מקום בעולם מתורבת ושלו".

אנשים בורחים מהפלמנט האיראני במהלך התקפה במרכז טהראן, 7 ביוני 2017. רויטרס
אנשים נמלטים מהפרלמנט בזמן האירוע/רויטרס
אנשי כוחות הבטחון האירניים רצים בזמן מתקפת הירי בטהרן, 7 ביונ י 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בפרלמנט/רויטרס

בשל חדירתם של מחבלים לאחד מסמלי השלטון המאובטחים ביותר, ספג הנשיא ביקורת מצד גורמים ביטחוניים. "האווירה מתוחה, זאת מכה לרוחאני", אמר גורם רשמי שביקש להישאר בעילום שם. "איך ארבעה חמושים מצליחים להיכנס לפרלמנט, שבו יש אבטחה כבדה", הוסיף.

בהצהרה שמסר רוחאני, הוא אמר כי "הפיגועים היום בטהראן יגרמו לרפובליקה האסלאמית להיות נחושה יותר במאבק נגד הטרור האזורי, הקיצוניות והאלימות". לדבריו, "נוכיח פעם נוספת שנמחוץ את מזימות אויבינו בלכידות ובעוצמה גדולה יותר".

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully