וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי ומנוסת בהלה: תיעוד המתקפה של דאעש בפרלמנט האיראני

8.6.2017 / 14:50

בתיעוד שפרסם ערוץ איראני נראים המחבלים יורים במסדרונות הפרלמנט והשוהים במתחם נמלטים מאימת האש. מניין ההרוגים בשני הפיגועים עלה ל-16 ומשרד המודיעין בטהראן מסר כי המחבלים היו איראנים שלחמו בשורות דאעש במוסול ובא-רקה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מניין ההרוגים בפיגועים אתמול בטהראן, בירת איראן, עלה היום (חמישי) ל-17. שר המודיעין האיראני מסר כי חמישה מהמחבלים שהיו מעורבים בפיגועים בפרלמנט ובמתחם הקבר של מנהיג המהפכה האסלאמית רוחאללה חומייני, היו בעלי אזרחות איראנית ופעלו בשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במוסול שבעיראק ובא-רקה שבסוריה. בטלוויזיה האיראנית פורסם תיעוד חדש מהמתקפה בפרלמנט, שבו נראים המחבלים יורים לכל עבר ואנשים נסים בבהלה.

הבוקר דחה שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף את תנחומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הפיגועים וכינה את מילות הנשיא "דוחות". טראמפ אמר אתמול כי הוא מתפלל לשלום הפצועים של שתי המתקפות, אך הוסיף כי "מדינות שמממנות טרור מסתכנות בנפילת קורבן לאותו הרשע שהן מקדמות". "הצהרת הבית הלבן דוחה", כתב זריף בעמוד הטוויטר שלו, "העם האיראני דוחה את טענות ארצות הברית לחברות בין שתי המדינות".

אתמול תקפו מחבלים מתאבדים וחמושים את הפרלמנט האיראני ואת מתחם הקבר בטהראן, במתקפה משולבת חסרת תקדים נגד הרפובליקה האסלאמית. משמרות המהפכה האשימו את יריבתה האזורית ערב הסעודית באחריות למעשה הטרור, אף שטענה כי היא אינה מעורבת בכך. ארגון "המדינה האסלאמית", שקיבל על המתקפה אחריות, איים במתקפות נוספות נגד הרוב השיעי באיראן, שנתפס בעיני הלוחמים הסונים ככופר.

לקריאה נוספת:
משמרות המהפכה: סעודיה אחראית לפיגוע בטהראן, ננקום בטרוריסטים
טראמפ מאשים את איראן בפיגוע: "מי שמקדם טרור - מסתכן בטרור"

חמשת המחבלים מדאעש תועדו מסיירים בלב בניין הפרלמנט האיראני. מערכת וואלה! NEWS
אחד המחבלים בפרלמנט/מערכת וואלה! NEWS
אנשים בורחים מהפלמנט האיראני במהלך התקפה במרכז טהראן, 7 ביוני 2017. רויטרס
הפיגוע בטהראן, אתמול/רויטרס

משמרות המהפכה באיראן הבטיחו אמש לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטלית".

במתקפה המשולבת, שהחלה בשעות הבוקר, הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון.

רק כעבור כחמש שעות, הסתיימה המתקפה במג'לס, שאליו הגיעו כוחות ביטחון רבים. מסוקים חגו בשמי האזור וצלפים נפרסו במבנים סמוכים, עד שהרשויות הודיעו כי התקרית תמה וכי ארבעת המחבלים חוסלו. במהלך האירוע, פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש סרטון מתוך הפרלמנט, ובו נראה אחד המחבלים יורה לעבר גופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully