וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כוונת איראן: חיזבאללה שידר תיעוד מל"ט אמריקני בשמי סוריה

לפי הסרטון, שאמינותו לא ברורה, מל"ט איראני עקב אחר כלי טיס תוקף של צבא ארצות הברית, תיעד אותו בעת משימה ונמלט מבלי שהובחן. סרטון התעמולה פורסם ברגע המתח המתגבר בין הצדדים, לאחר מתקפת הקואליציה האמריקנית נגד כוחות המזוהים עם צבא סוריה

צילום: עמוד הטוויטר UnionNews

רשת הטלוויזיה של ארגון חיזבאללה "אל-מנאר" שידרה היום (רביעי) וידיאו שלטענתה צולם בידי מל"ט איראני, ובו תועד מל"ט אמריקני טס מעל דרום-מזרח סוריה. בסרטון ניתן לראות מל"ט מסוג "פרדטור", שצבא ארצות הברית עושה בו שימוש למשימות סיור ותקיפה, טס מעל אזור בלתי מזוהה.

במהלך הסרטון הושמעה הקלטה של אדם אומר בפרסית "זה מל"ט אמריקני". לדבריו, המל"ט האיראני עקב אחר ה"פרדטור" מבלי שהאחרון הבחין בו.

רמת האמינות של הסרטון לא ברורה, אולם הוא פורסם בעוד המתח גואה בין וושינגטון ובעלות בריתה המגבות את ממשלת סוריה – כולל כוחות שנתמכים בידי איראן, בהם חיזבאללה. הקואליציה הצבאית שמגבה את משטר אסד איימה היום לתקוף עמדות של צבא ארצות הברית בסוריה. זאת בתגובה למתקפה של הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), המובלת בידי ארצות הברית, נגד כוחות המזוהים עם ממשלת סוריה סמוך לגבול עיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ שוחח בטלפון עם אמיר קטאר: "מוכן למצוא פתרון למשבר"
משמרות המהפכה: סעודיה אחראית לפיגוע בטהראן, ננקום בטרוריסטים
כשקטאר מבודדת, חמאס ניצב עם הגב לקיר - ואין לו מה להפסיד

חיזבאללה פרסם תיעוד של מל"ט איראני עוקב אחר מל"ט אמריקני מעל שמי סוריה. טוויטר, צילום מסך
חיזבאללה פרסם תיעוד של מל"ט איראני עוקב אחר מל"ט אמריקני מעל שמי סוריה/צילום מסך, טוויטר

במתקפה שערכה אתמול הקואליציה הושמדו באזור א-תנף שני משגרי ארטילריה ונשק נגד מטוסים (נ"מ). בנוסף נפגע טנק של הכוחות. גורם צבאי בסוריה מסר לרשת אל-מיאדין כי כמה חיילים סורים נהרגו בתקיפה. הגורם גינה את התקיפה והזהיר מההשלכות אם הקואליציה לא תימנע מהסלמת המצב.

המתקפה הגיעה על רקע ניסיונותיהן של המיליציות השיעיות המזוהות עם המשטר הסורי ליצור רצף טריטוריאלי בגבול סוריה-עיראק. ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבהיר כי "לא נפשר לארגונים חמושים לחצות לסוריה", והוסיף: "נשמור על גבולותינו, בתיאום עם המשטר הסורי".

השבוע הכריזה המליציה השיעית-עיראקית "אל-חשד אל-שעבי", הנתמכת בידי איראן, על כיבוש העיר אל-בעג', הסמוכה לגבול הסוריה והוחזקה בידי דאעש. זאת, כשבוע לאחר הודעת המיליציה כי היא הגיעה לגבול עם סוריה. בחודש שעבר נרשמה תקרית נוספת בין הקואליציה הבינלאומית לבין צבא סוריה ונאמני המשטר, כשאלו הותקפו לאחר שהתקדמו לעבר הבסיס בא-תנף, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים ובריטיים מיוחדים.

בהתאם לכך, בסוף השבוע שעבר דיווחו ארגוני האופוזיציה בדרום-מזרח סוריה על הגברת משלוחי הנשק מארצות הברית ומבעלות בריתה, נוכח התקדמות כוחות הצבא הסורי והמיליציות השיעיות במאמציהם להגיע לרצף טריטוריאלי בגבול, ולהשיג שליטה קרקעית לכל אורך "הסהר השיעי" – מאיראן עד דרום לבנון, דרך עיראק וסוריה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully