וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זו העדות הראשונה לביקור חייזרים בכדור הארץ - שלא שמעתם עליה?

23.10.2020 / 0:01

חובב עב"מים חושף פרטים חדשים על מה שקרה חודש לפני תקרית רוזוול המפורסמת - עדויות על ביקור חוצנים בכדור הארץ, אולי בפעם הראשונה אי פעם. די בטוח שזה הסיפור הכי מוזר ששמענו עד היום

מהי "התקרית באי מאורי"?/The Maury Island Incident

"פלישת החייזרים הזאת הייתה מוזרה יותר מהתקרית ברוזוול", כך טוענים חובבי עב"מים כשהם מדברים על "תקרית פלישת החייזרים לאי מאורי" - ככל הנראה התקרית הראשונה בהיסטוריה המודרנית של מפגש עם חייזרים בכדור הארץ (או לכל הפחות הפעם הראושנה בה נרשם דיווח לרשויות החוק על מפגש איתם).

רובכם וודאי שמעתם על תקרית רוזוול, האירוע שבו - כך נטען - התרסק עב"ם ליד העיירה רוזוול שבניו מקסיקו, ארה"ב, ב-8 ביולי 1947 - וממנו חולצו (לכאורה, הכל לכאורה) גופות של חוצנים ופריטים אחרים שנלקחו למחקר והוסתרו מהציבור ע"י הממשל האמריקני. אולם, ספק אם שמעתם אי פעם על "תקרית האי מאורי" שאירעה (כך טוענים חובבי תיאורית הקונספירציה) חודש לפני כן באי שבפוגט סאונד, וושינגטון, ארה"ב והסתיימה בהרוג אחד: כלב.

על התקרית שאירעה ב-21 ביוני 1947 דיווחו אז שני שוטרי סיור, פרד כריסמן והארולד דאהל, שהגיעו לנמל בעקבות שיחת טלפון אנונימית שסיפרה על התרחשות מוזרה במקום. הם פיטרלו שם יחד עם כלב הסיור שלהם ולדבריהם הבחינו לפתע בשישה אובייקטים בצורת סופגנייה מרחפים מעליהם בשמיים. אחד מהם "שיחרר פסולת כבדה דמוית לבה או מתכת לבנה", שפגעה בסירה שעגנה במקום, שברה את ידו של אחד הנוסעים והרגה את כלבו של כריסמן.

כל מה שידוע על "התקרית באי מאורי"

מהעבר השני של הנמל הם הבחינו בגבר לבוש חליפה שחורה שמיהר לעברם ואיים עליהם שלא לספר לאף אחד את מה שראו. למרות האיומים, השניים דווקא דיווחו על התקרית לעמיתיהם במשטרה, אולם מאוחר יותר חזרו בהם מהסיפור וטענו כי היה מדובר במתיחה. בבדיקה שנערכה במקום נמצא שאכן הושארה שם פסולת מוזרה בכמות גדולה, אולם מאוחר יותר נטען כי מדובר בסיג - פסולת זגוגית מתהליך הצריפה לייצור מתכות.

התקרית באי מאורי. Youtube, צילום מסך
אילוסטרציה של התקרית באי מאורי/צילום מסך, Youtube

בתיק ה-FBI שחקר את התקרית וקבע שאכן מדובר במתיחה, נכתב שכריסמן ודאהל רצו להתפרסם ולעשות כמה דולרים ולכן החליטו לבדות סיפור על מפגש עם חייזרים, אותו תכננו למכור למגזין פנטזיה שהיה פופלארי בשיקגו בימים ההם. כיוון שרצו "לבנות סיפור טוב יותר", הם עשו שיחת טלפון אנונימית למשטרה ותכננו להודות שמדובר במתיחה במידה וייחקרו על ידי הרשויות.

כמה שנים לאחר מכן דאהל הודה שוב בפני כתב שהיה מדובר במתיחה וקיווה שהדברים האלה ישימו סוף לספקולציות בנושא, אולם ישנם עדיין אנשים שמאמינים שדאהל הכחיש את הסיפור רק כי נבהל מהאיומים של האיש בשחור.

טריילר לסרט "התקרית באי מאורי" מ-2013

ההישג הגדול של אותה תקרית היה הקיבוע בזיכרון הלאומי האמריקני של "הגבר בחליפה השחורה", מה שהפך להיות סמן הכר בתרבות הפופלארית, באינספור ספרים, סדרות וסרטים, לאנשי הרשויות שמנסות להעלים את "האמת" על חייזרים ותופעות על טבעיות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully