וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטה פרצה בין מאבטחי נתניהו ונשיא טוגו; פגישת המנהיגים נדחתה

4.6.2017 / 17:23

עדי ראייה סיפרו כי צוות האבטחה הישראלי סירב לתת לכל מאבטחי הנשיא פאורה גנאסינגבה להיכנס לפגישה, ובתגובה פרצה תקרית אלימה. הנשיא עזב את המקום, אך התרצה בהמשך והפגישה תתקיים כסדרה. במשרד החוץ סירבו להגיב

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא גמביה אדמה בארו במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בוועידת ECOWAS בליבריה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עימות אלים פרץ אחר הצהריים (ראשון) בליבריה בין מאבטחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למאבטחיו של נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה, בטרם פגישה שהייתה אמורה להיערך בין השניים במסגרת הוועידה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה, ECOWAS. לטענת עדי ראייה, המהומה פרצה כאשר מאבטחיו של נתניהו סירבו לתת לכל מאבטחיו של הנשיא להיכנס לפגישה.

בעקבות הקטטה עזב הנשיא גנאסינגבה והפגישה נדחתה ביותר משעה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי היא תתקיים בשעה 18:00 (שעון ישראל). במשרד החוץ סירבו להתייחס לאירועים. התקרית מגיעה, בין היתר, על רקע ביקורו המתוכנן של נתניהו בטוגו באוקטובר הקרוב, במסגרת ועידה שתוקדש ליחסי אפריקה וישראל ותכנס נציגים מ-25 מדינות.

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשולי הוועידה נפגש נתניהו גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ודן עמה במאמצים לקידום המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בהמשך היום נתניהו צפוי לפגוש את נשיא מאלי איברהים בובקר קיטה, עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים, וכן את נשיא סנגל מאקי סאל. הפגישה עם סאל נועדה בין היתר כדי לסיים את המתיחות בין שתי המדינות, עקב תמיכתה של דקר בהחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם בשנה שעברה, שגינתה את מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל.

בנאומו בפני הוועידה, אמר נתניהו: "זה היה חלום, לבוא לכאן, לארגון הזה במערב אפריקה. ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל". לדבריו, בצל הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי האנרגיה ובתחומים נוספים, "אני מאמין בפוטנציאל של אפריקה, בהווה ובעתיד. בין אפריקה לישראל קיימת זיקה טבעית, ההיסטוריה שלנו דומה. משימתה של ECOWAS היא לחזק את השלום והשגשוג באמצעות רתימת המשאבים העצומים שבאפריקה".

"ענן קודר מרחף מעל היום המרגש הזה - ענן הטרור שגבה מחיר דמים כבד וקיפח את חייהם של אפריקנים תמימים רבים כל כך, לאחרונה בניז'ר ובמאלי, ובשעות האחרונות התקפה איומה נוספת פגעה באנשים חפים מפשע בלבה של לונדון. אנו מגנים את ההתקפה, שולחים את תנחומינו לעם הבריטי, ומבטיחים שאנו נשארים מחויבים למאבק נגד הטרור שאינו יודע גבולות. מטרתנו היא לא רק לאחד כוחות כדי להילחם ברע, אלא לעבוד יחד כדי לקדם את הטוב".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא גמביה אדמה בארו במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ראשי המדינות בוועידה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully