וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככה תהיה ראש הממשלה?": העימות הסוער על ראשות העבודה

חודש בדיוק לבחירות, הגיעו לאולפן וואלה! NEWS ששת המועמדים המובילים לראשות העבודה. מרגלית כינה את גבאי "חלול" ותקף גם את פרץ: "יש כאן שני שרים להגנת הסביבה שישבו עם ביבי". פרץ: "אני כבר ניצחתי את נתניהו ב-2006". הרצוג: "עשיתי הישג שלא היה מאז רבין"

עריכה: שמרית גולדשטיין

מערכת הבחירות הסוערת לראשות מפלגת העבודה הגיעה לרגע האמת, בעימות מיוחד בין ששת המועמדים המובילים, בהנחייתו של יעקב אילון. העימות, שנערך חודש בדיוק לפני הבחירות, היה רווי מתחים בין המועמדים - והרוחות אכן להטו.

14:57 - מרגלית לגבאי: הצבעת ליכוד?
גבאי: מעולם לא, משפחתי כן.
מרגלית: למה אמרת בתכנית של דנה וייס, ב-29 ביוני 2015 שהצבעת ליכוד?
גבאי: לא אמרתי.
מרגלית: תגיד את האמת, בלי לשקר.
גבאי: לא הצבעתי בחיי.
מרגלית שולף סמארטפון ומציג את הריאיון.
גבאי: אני הצבעתי ליכוד? לא זוכר את זה.
מרגלית: אמרת שהצבעת - ושיקרת שלא, ועכשיו אתה רוצה להיות מנהיג מפלגת העבודה. ריבונו של עולם.
גבאי: לא הצבעתי ליכוד.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מרגלית שולף את הסמארטפון ומטיח בגבאי: "הצבעת ליכוד"/ראובן קסטרו

14:56 - גבאי: אנגלית אני יודע יותר טוב ממך.

14:55 - מרגלית: זה היה ריאיון באנגלית, כנראה שתרגמו לך אותו לא נכון.

14:54 - גבאי: אתה בעצמך אמרת רגע לפני הפריימריז שאתה איש מרכז.

14:53 - מרגלית: אבי אתה חלול. העמדות שלך חלולות.

14:52 - גבאי: נתניהו הצליח להשחית את המושג "שמאל" בישראל. אני מאמין בערכי השמאל, אבל אני לא שמאלן כי הדבר יותר מורכב. מרגלית במצב לא טוב בסקרים אז הוא עושה ספינים.

14:51 - מרגלית: צריך מנהיגות חדשה ולא תחפושת. יש מתחפש אחד ליאיר לפיד, אבל אנחנו צריכים מחנה שמאל גדול. גבאי ישב עם ביבי והעביר חוקים דרקוניים. גבאי - העברת את חוק העמותות וזה מזעזע. של נעליך מעל רגליך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עימות מועמדי העבודה- אבי גבאי לח"כ מרגלית: "אנגלית אני מדבר יותר טוב ממך". מערכת וואלה! NEWS
"אנגלית אני יודע יותר טוב ממך". גבאי/מערכת וואלה! NEWS

14:48 - הרצוג: רצוי שברק יחזור, אבל רק אם נלך בגוש גדול ננצח. כשאומרים "אני ואני ואני", זה לא עוזר. רק ביחד. כך עשיתי עם לבני.

14:47 - גבאי: אני מאוד מעריך את ברק, שעשה דבר גדול ביציאה מלבנון. אם הוא יחזור יותר מאשמח, קורא לו לחזור.

14:46 - מרגלית: אני בעד שייכנסו אנשים ביטחוניים, אנחנו צריכים להציג נבחרת. מדינה יוזמת ולא נגררת, ואז נקרא לראשי ערים מהצפון והדרום לסמן שעוברים ממחאה חברתית לעשייה חברתית.

14:44 - המועמדים נשאלים האם אהוד ברק צריך לחזור למפלגת העבודה.
בר-לב: אהוד ילד גדול. רוצה? שיצטרף. המשימה גדולה יותר מכל אחד מאיתנו.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"המפלגה צריכה חוט שדרה ביטחוני-חברתי". המועמדים לראשות העבודה/ראובן קסטרו

14:39 - לוין: משנה מה הבוחרים הבינו. לא משנה מי יעמוד בראש הגוש - בוז'י או אשכנזי או ברק או כחלון. המפלגה צריכה לחזור לאמת שלה עם חוט שדרה בטחוני-חברתי.

14:38 - הרצוג: עמירם לוין איש יקר, אבל אם אתה רוצה לנצח בחירות - אל תגיד שאי אפשר להוציא מהכנסת את באסל גטאס.

14:37 - מרגלית: אלחם בשחיתות גם אם היא בבית. פסלו את הבנות שלי, חברים שלי ומצד שני לקחו אנשים כמו בתחקיר של דינה דיין. ביקשנו חוקר עצמאי ומי שמאיים על מועמדת כמו דינה ישמע ממני.

14:36 - פרץ נשאל "מרגלית האשים אותך בזיוף?"
פרץ: סומך על מוסדות המפלגה, לא אגרר להשמצות. אני רואה את היום שאחרי. עדיף להיות מותקף ומוביל מאשר מישהו שלא סופרים אותו.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מרגלית מצליח לעורר אנטוגניזם מיתר המועמדים. פרץ, מרגלית ובר-לב/ראובן קסטרו

14:35 - גבאי: צריך להחליף את ביבי, לא לנצח. להעביר 6 מנדטים מגוש הימין אלינו. לא לעסוק בבקבוקים שלו ולא בשמפניה שלו.

14:34 - הרצוג: 800 אלף אזרחים שלשלו פתק בקלפי, צריך עוד 400 אלף קולות. לא נטשתי את העבודה ברגעים הקשים, עכשיו צריך לחבר אותה עם מפלגות וזרמים. אני מוצף פניות, ואני יכול להביא אלינו אנשים כמו את כחלון, אשכנזי, גנץ ואורלי לוי.

14:33 - פרץ: ניצחתי את נתניהו כבר ב-2006. במקום הפרד ומשול, צריך לתת תחושה של ביטחון. במקום שיסוי - ריפוי.

14:32 - מרגלית עונה על הדרך שבה ינצח את נתניהו: יש כאן שני שרים לאיכות הסביבה שישבו עם נתניהו, צריך דרך שמחליפה, מעשים ולא רק דיבורים. נפגשתי עם מלך ירדן ומנהיגים מכל האזור כי שלום צריך לעשות ולא רק לחתום בחדרי חדרים.

14:31 - המועמדים נשאלים: "כיצד תנצח את נתניהו?"
בר-לב: אזרחי המדינה לא מצביעים על סייעת שלישית, אלא על מי הם סומכים שלא יפקיר אותם. 40% מהציבור סומך עליי, התמודדתי בכנסת מול נתניהו פעמים רבות לבדי - סביב צוק איתן, אלאור אזריה ופעמים נוספות.

אראל מרגלית בעימות מול המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
עקץ את פרץ וגבאי: "שני שרים לאיכות הסביבה שישבו עם נתניהו". ח"כ מרגלית/ראובן קסטרו

14:29 - לוין נשאל: "היו לך שנים לפעול, למה לרוץ עכשיו?"
לוין: זה הרגע הקריטי, ישראל דוהרת לכיוון הלא נכון. אני בא כי בדיוק צריך מבוגר אחראי, ללכד את החבורה ולהחזיר את המפלגה לעם ולשלטון.

14:26 - בר-לב נשאל: "האם בלטת מספיק?"
בר-לב: בלטתי בוועדת החוץ והביטחון. בזכותי נכנס תקצוב של שלושה מיליארד שקלים, העברתי סדרת חוקים בתחום הפנסיה, נושא שאיש לא התעניין בו קודם.

14:25 - גבאי נשאל: "תישאר בעבודה אם לא תנצח?"
גבאי: אם לא אנצח, אתייצב אצל המנצח ואומר לו "אני לרשותך". הייתי שר, הצטרפתי למפלגה, לא ביקשתי שריון, צירפתי 4,000 איש חדשים למפלגה, אני עושה פוליטיקה אמיתית. ואותו דבר אעשה אחרי שאנצח, רק ברגליים נזרע ניצנים של שינוי.

14:22 - אילון שואל את מרגלית: "אתה תוקף את הרצוג לא פעם, אתה לא נלחם בדרך במפלגה שלך?"
מרגלית, עוקץ את הרצוג: אני לא ישן בין 14:00 ל-16:00 ואני נלחם כאופוזיציה, ורק כך נוביל כמחנה שמאל גדול. כשהטיטניק טובעת מותר להילחם.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
המועמדים לראשות העבודה מוכנים/ראובן קסטרו

14:19 - אילון שואל את פרץ: "זה עניין עדתי?"
פרץ: חס וחלילה. התנגדתי למאבקים עדתיים ושמתי מאבקים מעמדיים.

14:18 - פרץ להרצוג: רצת בראשות העבודה ולא הגעת לשלטון, למה שהפעם תצליח? אני יכול להזיז אוכלוסיות מצד ימין של המפה הפוליטית לצד שמאל. היום צריך להעביר 7 מנדטים מימין לשמאל, אני היחיד שיכול לעשות זאת. בלעדיי אולמרט לא היה מקים ממשלה ב-2006.

14:16 - אילון שואל את הרצוג: "האם נכשלת?"
הרצוג: הבאתי את המפלגה להישג חסר תקדים מאז בחירת רבין. הבסיס שלנו הוא 12-13 מנדטים, נפרוץ קדימה רק ביחד.

14:14 - ח"כ עמר בר-לב: אנחנו כאן בשביל שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי, החזון הז מתרחק מאיתנו, מפלגת העבודה נטשה את החלום על הגשמת הציונות. בואו נתעסק ברווחה ונחזור למגרש הלאומי.

הרצוג בעימות מול המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"מאמין ב'אנחנו', ולא 'רק אני'". הרצוג/ראובן קסטרו

14:11 - ח"כ אראל מרגלית: הרבה מכירים אותי כ"אראל קיבינימט". גדלתי בנען, כרמיאל וירושלים, הייתי צריך לעבוד במוישס הובלות כדי לממן לימודים בחו"ל, אבי נפטר ונתקלנו בקושי כלכלי. יחד בנינו עתיד טוב יותר והצלחתי להקים הרבה חברות בב"ש, ירושלים ובגליל ויצרתי אלפי מקומות עבודה. עכשיו רוצה להעביר את הניסיון למדינה כי המדינה בוערת.

14:00 - ח"כ עמיר פרץ: אני אותו ילד שעלה עם משפחתו ממרוקו, הייתי בכל תקופה של המדינה, אני בשל ומוכן לשנות את המבנה של החברה הישראלית. אני עומד כאן כמי שלא מונה לשום תפקיד אלא תמיד נבחר, ועשיתי את תפקידיי בהצלחה גדולה. היו לי גם טעויות, בא כדי לקבל את האמון המחודש של חברי המפלגה.

14:10 - ח"כ יצחק הרצוג: אני מאמין ב"אנחנו", ולא "רק אני". ואם נלך אנחנו ביחד ונסתער, נדע להחליף את השלטון.

14:09 - אבי גבאי: עד גיל 15 גדלתי במעברה, גידלו אותי להודות למדינה והחלטתי לחזור לעולם הציבורי כדי לעזור לכל ילד שלא הייתה לו הזדמנות.

14:07 - עמירם לוין: מפלגת העבודה, כמו המדינה, חזקה, בריאה ועמדה בכל האתגרים מאז קום המדינה. צריך רק לדמיין את חברת המופת שהייתה פה אם לא היינו תחת שלטון פוליטיקאים ששכחו את העם.

14:00 - ששת המועמדים כבר בעמדותיהם באולפן וואלה! NEWS. העימות יוצא לדרך. לצד השידור החי, נעדכן כאן מהעימות - דקה אחר דקה.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
לוין, גבאי והרצוג בעימות באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בנוסף לששת המתמודדים שישתתפו בעימות ישנם שלושה מתמודדים נוספים לראשות המפלגה: דינה דיין, פרופ' אבנר בן-זקן והוד קרובי.

הכירו את המתמודדים לראשות העבודה:

יצחק הרצוג

יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
ח"כ הרצוג/ראובן קסטרו

יצחק הרצוג נולד בתל אביב ב-1960, אביו היה חיים הרצוג, נשיא המדינה השישי, וסבו היה יצחק אייזק הלוי הרצוג, הרב הראשי של ישראל. הוא למד בבית הספר ישיבת רמז שבמנהטן, ניו יורק, בעת שאביו שימש השגריר באו"ם. בצבא שירת ביחידת המודיעין 8200 והגיע לדרגת רב-סרן במילואים.

הרצוג, בעל תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, היה שותף בכיר במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות'. בשנת 1999 מונה למזכיר הממשלה בממשלתו של אהוד ברק עד ל-2001. בשנת 2003 נכנס לראשונה לכנסת, שבה הוא מכהן עד היום. הרצוג שימש במהלך השנים שר במשרדי הרווחה, הבינוי והתיירות והיה חבר הקבינט המדיני-בטחוני. בנובמבר 2013 גבר על שלי יחימוביץ' בפריימריז לראשות המפלגה, ומשמש מאז יו"ר האופוזיציה.

מדוע אתה הוא שצריך לעמוד בראשות מפלגת העבודה?

"לא יהיה ניצחון ולא יהיה שלטון אם לא נקים גוש פוליטי מרכזי של מפלגות, תנועות ואישים, שהעבודה במרכזו, שביחד יסתערו להחלפת השלטון ואת זה רק אני יודע לעשות, כמו שהוכחתי עם בניית המחנה הציוני עם ציפי לבני. חיבור שהביא 24 מנדטים. כעת צריך עוד חיבורים ועוד חבירות ואני יודע לעשות זאת".

מה מפלגת העבודה צריכה לעשות כדי לחזור להנהגת המדינה?

"כדי שמפלגת העבודה תשוב להנהגת המדינה היא צריכה לעשות את מה שהנהגת 'המערך' עשתה ומה שאהוד ברק עשה כשהקים את 'ישראל אחת' שעמה ניצח בבחירות - לבנות גוש פוליטי מרכזי ציוני ומתון. זו הדרך היחידה לנצח וגם זו הוכיחה את עצמה לאורך ההיסטוריה".

עמיר פרץ

עמיר פרץ באולפן וואלה. ראובן קסטרו
ח"כ פרץ/ראובן קסטרו

עמיר פרץ נולד בשם ארמנד פרץ בבוז'עד שבמרוקו לדוד ורוחמה. פרץ עלה לישראל בגיל ארבע עם משפחתו והם התיישבו בשדרות שם הוא גר עד היום. פרץ נשוי לאחלמה ואב לארבעה ילדים. הוא הצטרף למפלגת העבודה ב-1988 וכיהן כראש המועצה המקומית שדרות ויושב ראש ההסתדרות.

במקביל לכהונתו כיו"ר ההסתדרות פרש פרץ ממפלגת העבודה והקים את מפלגת "עם אחד" שהתמזגה שש שנים לאחר מכן עם העבודה. ב-2005 זכה פרץ בבחירות לראשות מפלגת העבודה ומונה לסגן ראש הממשלה ושר הביטחון במהלך מלחמת לבנון השנייה.

ב-2012 התפטר פרץ מהכנסת והצטרף לסיעתה של ציפי לבני "התנועה" שהצטרפה לממשלה ה-33, שבה כיהן כשר להגנת הסביבה עד להתפטרותו בנובמבר 2014 ובפברואר 2016 חזר למפלגת העבודה.

מדוע אתה הוא שצריך לעמוד בראשות מפלגת העבודה?

"אני מגיע להתמודדות על תפקיד יו"ר העבודה, ומועמדה לראשות הממשלה, מוכן ובשל מתמיד. אני חש בשל ומתאים להנהיג את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר, בדרך בן גוריון ובדרך רבין. מאחורי קריירה עשירה וניסיון רב ברוב תחומי החיים, בממשל, ובצמתים שבהם מקבלים החלטות. כיהנתי כשר ביטחון, כשר להגנת הסביבה, כיו"ר ההסתדרות, כיו"ר וחבר בוועדות החשובות ביותר בכנסת וכראש העיר שדרות - כבר בגיל 30.

"אני יכול לומר בגאווה, שניסיון החיים העשיר שלי שזור בהצלחות רבות, למרות שיש גם מעט החלטות פחות טובות. מאז ומעולם נשאתי בגאווה את שני הדגלים הערכיים שלנו, החברתי והמדיני שאת שניהם אני רואה כשזורים האחד בשני ללא יכולת הפרדה. המדיני הוא חברתי והחברתי הוא מדיני. מעולם לא נטשתי את דרכי הערכית ולעולם אמשיך להחזיק בעקרונות האבות המייסדים שלנו".

מה מפלגת העבודה צריכה לעשות כדי לחזור להנהגת המדינה?

"מפלגת העבודה בראשותי תתייצב בגאווה ובראש מורם בראש גוש מרכז-שמאל ותוביל את המאבק בנתניהו עד להחלפת ממשלת הימין הקיצונית הזאת. אני מאמין באמונה שלמה שאני המועמד שיכול להביא למפלגת העבודה ציבורים נוספים להוסיף לעבודה ולגוש המרכז-שמאל קולות של מי שנמנעו מהצבעה כזאת בבחירות הקודמות ועל ידי כך להביא לניצחון.

"כמנהיג מפלגת העבודה אפעל ואביא לריפוי השסעים בחברה הישראלית, וכראש ממשלת ישראל אנהיג מדיניות של צדק חברתי הלכה למעשה, יחד נשיב את ישראל למסלול של חתירה להסדר מדיני ולשלום, שלצדם ביטחון ועוצמה וננהל מלחמת חורמה בעוני ובאי-שוויון שפוגעים והורסים כל חלקה טובה".

אראל מרגלית

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
ח"כ מרגלית/ניב אהרונסון

בר הכנסת אראל מרגלית נולד ב-1961 בקיבוץ נען ושירת בחטיבת גולני במהלך מלחמת לבנון הראשונה. מרגלית נשוי לדבי ואב לשלוש בנות ומתגורר בשכונת עין כרם בירושלים. הוא למד פילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים לימודי תואר שני ושלישי באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. בשנת 1993 הוא הקים את קרן ההון JVP, שמשקיעה בחברות מדיה, תוכנה ואבטחת מידע.

מרגלית, שתמך ב-2011 במועמדתו של הרצוג לראשות המפלגה, שובץ במקום העשירי ברשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-19 ב-2013, אז נבחר לראשונה. שנתיים לאחר מכן, בבחירות לכנסת ה-20, הוא שובץ במקום ה-11 וזכה בכהונה נוספת בכנסת. מרגלית משמש חבר בוועדת הכספים.

מדוע אתה הוא שצריך לעמוד בראשות מפלגת העבודה?

"כיוון שאני מביא איתי ניסיון בינלאומי, שכולל גיוס תשע ממשלות לתמיכה בפרויקטים בארץ. משום שפעלתי למען הפריפריה במעשים ולא בדיבורים. משום שנלחמתי בשחיתות של נתניהו בלי להתנצל ובלי להתבלבל. משום שאני אגבש את מחנה השמאל למאבק גאה שיביא לניצחון על נתניהו. בגלל שהבטחתי לבנות שלי לשנות את המדינה".

מה מפלגת העבודה צריכה לעשות כדי לחזור להנהגת המדינה?

"לחזור להיות גאים במה שאנחנו: מנהיגי מחנה השמאל, כמו שהליכוד מוביל את מחנה הימין. רק ככה ננצח".

אבי גבאי

השר להגנת הסביבה אבי גבאי במסיבת עיתונאים על התפטרותו, 27 במאי. מגד גוזני
גבאי/מגד גוזני

אבי גבאי נולד בירושלים למשפחה בת שמונה ילדים והורים שעלו ממרוקו. הוא למד בגימנסיה העברית רחביה וסיים את שירותו הצבאי בחיל המודיעין בדרגת רב-סרן. גבאי הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

גבאי החל את דרכו המקצועית כרכז צוות התקשורת במשרד האוצר ועבר לחברת בזק. ב-2007 הוא מונה למנכ"ל החברה. בפברואר 2014 הוביל גבאי את ועדת הבדיקה הציבורית שבחנה את הסיבות לקריסת המרכז הרפואי הדסה. במהלך אותה שנה הצטרף גבאי למפלגת "כולנו" ועם הקמת הממשלה ה-34 מונה לשר להגנת הסביבה, אך לא כיהן כחבר כנסת.
במאי 2016 התפטר גבאי מתפקידו כשר ובמרץ 2017 הצטרף למפלגת העבודה.

מדוע אתה הוא שצריך לעמוד בראש מפלגת העבודה?

"רק מפלגת העבודה תחליף את נתניהו ואני היחיד שיכול להחזיר למפלגת העבודה את ציבור הבוחרים שערקו למפלגות אחרות ובנוסף להביא קהלים חדשים למפלגה. רק כך ננצח את נתניהו. גדלתי במעברה ירושלמית עד 1981, ילד שביעי במשפחה של שמונה אחים ואחיות, עבדתי במשרד האוצר והייתי מנכ"ל בזק. אני מכיר את החיים בישראל מכל הכיוונים.

"מרבית חיי הצבעתי למפלגת העבודה ואני מזדהה עם הערכים האידאולוגים שלה. וגם מרבית אזרחי ישראל מזדהים עם הערכים של מפלגת העבודה, מבחינה כלכלית ומדינית. בסופו של יום, אני מאמין ששינוי אמיתי במציאות הפוליטית ניתן לעשות רק דרך מפלגת העבודה - רק מפלגת העבודה תוכל להביא להחלפת שלטון נתניהו ואני, כיו"ר מפלגת העבודה אוכל למשוך קהלים חדשים ולהחזיר אותה להיות מפלגה מנצחת".

מה מפלגת העבודה צריכה לעשות כדי לחזור להנהגת המדינה?

"מפלגת העבודה צריכה לחזור ולהתמקד בניצחון ולא בלהיות מרכיב בקואליציה או באופוזיציה. אני לא מאמין בשיטה הזו. אנחנו חייבים לחזור לעמדת ההובלה ולהוביל וליישם את האידאולוגיה שלנו. בכדי לחזור לשלטון צריך לתת למצביעים תקווה שמפלגת העבודה יכולה להיות בשלטון עם מנהיג משמעותי וחדש בראשה. מנהיגות שתביא להחזרת המצביעים שממתינים אצל לפיד וכזו שתביא קהלים חדשים.

"אני נמצא במסע לאורכה ולרוחבה של הארץ, נפגש עם אלפי אנשים ורואה את זה באופן מוחשי. הציבור מאס בפוליטיקה הישנה ואיבד אמון בפוליטיקאים. מפלגה ותיקה שנתפסת כמיושנת, חייבת להגיע לבחירות עם מנהיג חדש, שונה ומרענן. מנהיג שעוסק בצרכים האמיתיים של האזרחים. במה שבאמת מדאיג אותם ולא כמו הפוליטיקאים הנוכחיים שעסוקים רק באיך להיבחר מחדש".

עמירם לוין

עמירם לוין  במסיבת עיתונאים  של מפלגת העבודה בנושא התפישה מדינית-בטחונית, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
לוין/נמרוד סונדרס

עמירם לוין נולד בקיבוץ להבות הבשן בעמק החולה ב-1946 התגייס לצנחנים ולאחר מסלול כלוחם בסיירת מטכ"ל עבר קורס קציני חי"ר והפך למפקד צוות. הוא פיקד בין היתר על הצייר מיכאל קובנר וראש הממשלה בנימין נתניהו. לוין השתתף במלחמת יום הכיפורים ושבר את שתי רגליו במהלך פעילות של סיירת מטכ"ל בשדה התעופה פאיד שבמצרים. למרות זאת לאחר חצי שנה פיקד על כוח היחידה שכבש את שיא החרמון במלחמת יום הכיפורים. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש לוין כאלוף פיקוד הצפון.

לוין בוגר תואר ראשון במדע המדינה וניהול מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בבית ספר סלואן למנהל עסקים של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס והמכללה לפיקוד ומטה של צבא ארצות הברית. לאחר שחרורו מצה"ל מונה על ידי ראש הממשלה נתניהו למשנה לראש המוסד. לאחר פרישתו מהמוסד שימש לוין כיושב ראש החברה הלאומית לבטיחות בדרכים.

מדוע אתה הוא שצריך לעמוד בראשות מפלגת העבודה?

"כל המועמדים טובים, כולם יפים, כולם חכמים. כולם בעלי כושר ביצוע יוצא מן הכלל בתחומם. הבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה הן לא לתפקיד יו"ר האופוזיציה. השאלה איננה מי יכול להיות יו"ר המפלגה או ראש האופוזיציה אלא מי המועמד המתאים ביותר לשקם את המפלגה, להחזיר אותה לבוחריה ולהחליף את נתניהו.

"אני מתייצב מול הבוחרים בידיים נקיות מתוך תחושת שליחות. בלי פוליטיקה ובלי אגו. אבל עם הרבה ניסיון, שיקול דעת ואמונה באמת. אני מביא איתי ניסיון של שנים במנהיגות במצבים מורכבים וקשים ביותר. מנהיגות אמיצה, שלא ממצמצת, שלא זוחלת, לא מגמגמת, ולא נבהלת מקרב אמיתי להחלפת שלטון הימין – מנהיגות שיודעת לנצח.

מה מפלגת העבודה צריכה לעשות כדי לחזור להנהגת המדינה?

"להפסיק את קרבות האגו ולהתחיל לעבוד כמו נבחרת מלוכדת שיש לה מטרה מוגדרת ולחזור אל כל חלקי העם בכל חלקי הארץ בידיים נקיות, עם האמת שלה והערכים שלה. אם מפלגת העבודה רוצה להציל את עצמה היא צריכה לעשות את הדברים אחרת. והיא חייבת לחזור לאמת הבסיסית שלה. להפסיק לפעול לפי סקרים ולפי כיוון הרוח, להפסיק להתחפש למשהו אחר ולהפסיק עם החתרנות והסכינאות.

"כדי לחזור ולהיות אלטרנטיבה אנחנו צריכים לעשות משהו אחר. להעז. לחשוב מחוץ לקופסה ולבחור במנהיגות שתדע לאחד את כל הכוחות הטובים והאיכותיים במפלגה בפרט ובמחנה המרכז-שמאל בכלל. אני משוכנע שניתן לשקם את המפלגה, ולהחזיר אותה לימיה הגדולים. ימי רבין. ימי בן גוריון – ימים של עשייה והובלה – שם מקומנו ולשם אני מתכוון להביא אותנו".

עמר בר-לב

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ

עמר בר-לב, בנו של הרמטכ"ל השמיני חיים בר-לב, נולד בחיפה וגדל ברמת השרון. לפני גיוסו לצבא הוא ניסה להתקבל לקורס טיס ונכשל בשל פגם בראייה. הוא שירת כלוחם בסיירת מטכ"ל במהלך מלחמת יום כיפור והיה חלק מכוח הפריצה לאוטובוס בפיגוע בקו 300. בין השנים 1987-1984 הוא פיקד על היחידה המובחרת והשתחרר בדרגת אלוף-משנה.

בר-לב נמנע עם מקימי חברת "איתוראן" ובשנת 2000 ייסד את חברת "פאיון מדיקל", העוסקת בתחום הדימות הרפואי. כמו כן, בראשית פעילותו הפוליטית, היה בר-לב ממייסדי תנועת "שלום עכשיו". ב-1997 הקים את תנועת "אחרי!" המפעילה קבוצות הכנה לצבא ולבחינות הבגרות. ביום העצמאות ה-63 נבחר בר-לב להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות.

בבחירות לכנסת ה-19 נבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה ויזם חוק לסבסוד קייטנות עבור ילדים להורים עובדים בפריפריה. בכנסת ה-20 משמש בר-לב כחבר בוועדת חוץ וביטחון.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully