וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפטרות נכנסה לתוקף: הורי ילדי הדסה הקימו בי"ח שדה עם הרופאים

עם כניסת פרישת הרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם לתוקף, היא תחל לפעול במתכונת מצומצמת. ההורים המוחים נגד השינויים הקימו בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר, הכולל כ-20 מיטות, שם "יאושפזו" הילדים ויטופלו בידי הרופאים שהתפטרו

צלמים זמניים מורשים

התפטרותם של הרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נכנסת הבוקר (ראשון) לתוקף ובעקבות זאת תחל המחלקה לפעול היום במתכונת מצומצמת של שלושה רופאים בכירים, שאליהם הצטרפו מומחים אונקולוגים משיבא כפתרון זמני. כחלק מהמשך המחאה נגד התנהלות הדסה במשבר, הקימו אמש הורי הילדים בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר - שם הם "מאשפזים" את ילדיהם, והרופאים שהתפטרו מטפלים בהם.

שלושה חודשים עברו מאז שהכריזו שישה רופאים בכירים על פרישתם מהמחלקה, ולפני חודש הצטרפו אליהם שלושה מתמחים נוספים. כעת, יעבדו במחלקה ד"ר פולינה סטפנסקי, שקודמה מתוך המחלקה בהדסה לנהל את מחלקת השתלות מח עצם, ושני רופאים שגויסו שלא מתוך בית החולים – ד"ר גל גולדשטיין, אונקולוג משיבא שישמש החל מהבוקר מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית, במקומו של פרופ' מיקי וינטרוב שפרש; ופרופ' יוסי לאבר, שהגיע מניו יורק למחלקה. בחודשים הקרובים צפויים להצטרף לצוות הקבוע במחלקה רופא מומחה ד"ר גרי קופפר ורופאה מתמחה ד"ר הודיה כהן.

לקריאה נוספת:
חקירה ופיטורי המנכ"ל: הורי ילדי הדסה הגישו עתירה לבג"ץ נגד המתווה
רופאי הדסה מתעקשים: "המתווה לא ברור - לא מושכים את ההתפטרות"
המתווה לפתרון משבר הדסה: רופאים משיבא יתגברו עד הגעת מחליפים

מאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. צולם ע"י הורי המחאה, מערכת וואלה! NEWS
בית החולים שדה שהוקם בגן סאקר/מערכת וואלה! NEWS, צולם ע"י הורי המחאה

את שאר העמדות יתפסו בעת הקרובה אונקולוגים מומחים משיבא וכן שני רופאי ילדים ושני מתמחים מהדסה הר הצופים, שיבצעו למעשה תורניות במחלקה ולא יהוו הצוות הקבוע שלה. המחלקה צפויה לפעול בחסר גדול של כוח אדם, אולם מרבית ההורים מבהירים כי ממילא אין בכוונתם לאשפז את ילדיהם במחלקה שעברה למתכונת של "טלאי על טלאי", כלשונם.

אמש הקימו ההורים, המנהלים מאבק ארוך ומתוקשר נגד הנהלת הדסה, את בית החולים המאולתר בגן סאקר. אליהם יצטרפו הבוקר הרופאים המתפטרים אחרי שיסיימו לטפל בניירת עזיבתם. "אם המדינה לא נותנת לנו מקום לאשפז את הילדים שלנו עם הרופאים שלנו אז אנחנו נהיה בבית חולים שדה שהקמנו עד שימצא לנו פתרון ראוי לטיפול בילדינו", אמר אמש שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן השש, חולה לוקמיה שנמצא במעקב במחלקה, ואחד מההורים שמובילים את המאבק.

עוד באותו נושא

"הרופאה היא האימא השנייה של בתי החולה": המאבק הכפול של הורי הדסה

לכתבה המלאה
מאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. צולם ע"י הורי המחאה, מערכת וואלה! NEWS
הרופאים מצטרפים למחאה. מיטות בית החולים המאולתר/מערכת וואלה! NEWS, צולם ע"י הורי המחאה

"הרופאים שלנו הם אלו שיחליטו אילו טיפולים הם יכולים לתת לילדים באוהל ואת כל שאר הטיפולים נפזר בין בתי החולים עד אשר יימצא לנו פתרון", הוסיף. ההורים גייסו מתרומות כ-20 מיטות אשפוז, וציוד רפואי המדמה בית חולים. המיטות יוצבו ביחידות מופרדות באמצעות וילונות, ובבית החולים המאולתר יהיה גם חדר רופא, שם יבדקו הרופאים את הילדים.

"המשך טיפול ילדינו בהדסה במתכונתה החדשה אינו אופציה מבחינתם. אנחנו לא נשלח להדסה כי אין להם שם רופאים", הוסיף בן דור. "רופא משיבא לא יכול לטפל בילד מירושלים באופן קבוע. כל בר דעת מבין שהמתווה הזה הוא אחיזת עיניים של 'הנה, פתרנו לכם את הבעיות'. בית החולים שהקמנו הוא בעצם אמירה אחת – אנחנו רוצים את הרופאים שלנו. הם רופאים מעולים, מסורים ואנחנו לא מוותרים עליהם. לא נוותר ונמשיך עד שיתנו לנו פתרון".

מאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. צולם ע"י הורי המחאה, מערכת וואלה! NEWS
כ-20 מיטות אשפוז. בית החולים בגן סאקר/מערכת וואלה! NEWS, צולם ע"י הורי המחאה

במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה מטופלים כ-300 ילדים, אך לא כולם יגיעו לבית החולים שדה בגן סאקר. חלק מהם לא יצטרפו למחאה משום שהם מאושפזים בה לצורכי טיפולים כימותרפיים. אחרים נאלצו להעביר את ילדיהם לבתי חולים מרוחקים כמו שניידר בפתח תקווה, ואילו קומץ הורים לא מסכימים עם דעת הרוב ומוכנים לתת למחלקה החדשה הזדמנות לטפל בילדיהם.

ביום חמישי האחרון הגישו ההורים, באמצעות עורך דינם אליעד שרגא, עתירה לבג"ץ נגד מתווה משרד הבריאות. עיקר התביעה נסובה סביב שלושה סעיפים: פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית לאלתר בבית החולים שערי צדק בירושלים – דרישה זו הועלתה על ידי ההורים והן על ידי הרופאים המתפטרים אך נתקלה בסירובו של שר הבריאות; הסעיף השני דורש להעביר את פרופ' רוטשטיין מתפקידו; הסעיף השלישי דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד ליצמן ורוטשטיין על התנהלותם במשבר ולטענתם, על העדפת ילדים בתיירות מרפא על ילדים ישראלים משיקולים כלכליים גרידא.

כמו כן, טענו ההורים כי המתווה החדש של המחלקה, המתבסס בעיקרו על "השאלת" רופאים משיבא, הוא "אחיזת עיניים" מאחר שלדבריהם, לאף אחד מהרופאים שיגיעו משיבא אין ניסיון וידע ספציפי בגידולי מוח, גידולי עצם ושריר, גידולים מוצקים, לוקמיה ולימפומה, שמהם סובלים יותר מ-40% מהילדים שמטופלים במחלקה. כך למשל, לטענת ההורים, ד"ר לאבר שגויס מארצות הברית לא עסק בשמונה השנים האחרונות בעבודה קלינית כלל אלא רק במשרות ניהוליות. גם ד"ר קופפר, שיגיע למחלקה באוקטובר הקרוב, עוסק לפי ההורים בפעילות מחקרית ומתכנן להגיע לזמן מוגבל לצורך סיוע במחקר ולא לטיפול בילדים. ההורים אמרו כי ד"ר כהן המתמחה כלל לא החלה התמחות פורמלית ולכן לא ניתן לראות בה שרופאה מן המניין.

הדסה על טענות ההורים: "אמירות שקריות של קומץ קטן ומסית"

בהנהלת הדסה תקפו בחריפות את טענות ההורים. "מדובר באמירות שקריות של קומץ קטן ומסית שילדיהם אינם מטופלים בהדסה ושאינו מייצג כלל את ההורים לילדים חולי סרטן שכן מטופלים בהדסה, הזוכים גם בימים אלה לטיפול איכותי בהדסה", אמרו בתגובה. "קומץ המסיתים שם לו למטרה לסייע לרופאים המתפטרים, אלה שנטשו את הילדים בהדסה, לפתוח בכל מחיר מחלקה בשערי צדק, גם במחיר פסול ובלתי נתפס של לחבל בהמשך פעילות המחלקה בהדסה".

זאב רוטשטיין לשעבר מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"מנסים לחבל בפעילות המחלקה". רוטשטיין/ראובן קסטרו

ההנהלה הוסיפה כי "בלי כל בושה ותוך פגיעה בילדים ובהורי הילדים המטופלים היום בהדסה, הם מנסים למנוע טיפול בילדים חולי סרטן באמצעות איומים על רופאים קיימים ומתגייסים, כולל הגשת בקשה לצווי מניעה שימנעו מהרופאים הטובים בישראל מבית החולים שיבא להגיע ולסייע בטיפול בילדים עד שיתמלאו השורות בהדסה".

בהדסה אמרו כי היום ללא הרופאים המתפטרים תמשיך המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים של הדסה לטפל בילדים חולי סרטן, ולהשתיל מח עצם "עם הצוות המצוין הקיים, עם הצוות הרופאים החדש שייקלט, ועם צוות התגבור משיבא. זאת למרות כל המניפולציות, האיומים וההשמצות של הקומץ". בהדסה אמרו כי הם מכינים את תגובת הדסה להליך המשפטי ובמסגרתה יפעלו להפריך כל טענה שעלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully