וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה ופיטורי המנכ"ל: הורי ילדי הדסה הגישו עתירה לבג"ץ נגד המתווה

ההורים דוחים את ההסדר שלפיו לבית החולים יישאלו רופאים מבית החולים שיבא. בעתירה לבג"ץ הם דורשים להקים מחלקה בשערי צדק, לפטר את פרופ' רוטשטיין ולפתוח בחקירה נגדו ונגד ליצמן. בנוסף לכך, הם מתכוונים להקים מאהל מחאה בירושלים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם דוחים את ההסדר לפתרון משבר, שלפיו לבית החולים הדסה יישאלו רופאים מבית החולים שיבא בתל השומר עד שייקלטו מחליפיהם של ששת הרופאים שהתפטרו. היום (חמישי) הגישו ההורים עתירה לבג"ץ נגד ההסדר באמצעות עורך דינם אליעד שרגא. בהמשך מחאתם, הם מתכוונים להקים מאהל בגן סאקר, ומאיימים לא להתפנות ממנו עד שהרופאים המתפטרים ישובו לטפל בילדיהם.

הפנייה לבג"ץ נועדה למנוע את השינויים במחלקה. עיקר התביעה נסובה סביב שלושה סעיפים: פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית לאלתר בבית החולים שערי צדק בירושלים – דרישה זו הועלתה על ידי ההורים והן על ידי הרופאים המתפטרים אך נתקלה בסירובו של שר הבריאות; הסעיף השני דורש להעביר את פרופ' רוטשטיין מתפקידו; הסעיף השלישי דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד ליצמן ורוטשטיין על התנהלותם במשבר ולטענתם, על העדפת ילדים בתיירות מרפא על ילדים ישראלים משיקולים כלכליים גרידא.

לקריאה נוספת:
רופאי הדסה מתעקשים: "המתווה לא ברור - לא מושכים את ההתפטרות"
ליצמן התערב לראשונה במשבר הדסה - והתייצב לצד הרופאים הפורשים
הנהלת הדסה מבקשת צווי מניעה להתפטרות הרופאים: "חסר תקדים"

הורי הדסה מגישים בג"צ  בעניין המחלקה ההמטו אונקולוגית 1 ביוני 2017. באדיבות המצולמים
ילדים המטופלים במחלקה מגישים את הבג"ץ/באדיבות המצולמים
הורי הדסה מגישים בג"צ  בעניין המחלקה ההמטו אונקולוגית 1 ביוני 2017. באדיבות המצולמים
עו"ד שרגא, המשמש גם יו"ר התנועה לאיכות השלטון, מגיש את העתירה/באדיבות המצולמים

את המתווה, שאמור להציל את המחלקה מקריסה ומסגירה, הציגו ביום שני מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. לפי התכנית, המחלקה האונקולוגית בשיבא שבתל השומר "תשאיל" רופאים לתורנויות קבועות בהדסה כדי לאייש את הצוות הרפואי המתפטר מהמחלקה עד שיגיעו למחלקה רופאים מחליפים. אלא שעד כה הנהלת בית החולים טרם הצליחה לגייס את כל ששת התקנים. אך גם אם ימלאו את שורות הצוות, המחלקה עדיין תסבול ממחסור בצוות רפואי.

במחלקה מטופלים כ-300 ילדים. חלקם מאושפזים בבית החולים, חלקם מגיעים לסבבים של טיפולים נקודתיים ומשתחררים עד לטיפול הבא וחלקם מגיעים לביקורת. קומץ מהילדים עברו לטיפול בבית החולים שניידר לילדים, אולם הרוב הגדול נותרו משויכים למחלקה בעיקר משום שהם עדיין נאבקים על המשך טיפולם אצל ששת הרופאים שהגישו את התפטרותם. ביום ראשון תיכנס ההתפטרות לתוקפה וכנראה שתותיר אחריה כאוס גדול ואי וודאות.

מוקדם יותר השבוע התייחס ליצמן לטענות ההורים בריאיון לוואלה! NEWS ואמר כי "הם פנו אליי כשהם רצו ללכת לשערי צדק - ואסרתי על זה. לא יעלה על הדעת שיפתחו מחלקה כשלא צריך וגם לא פותחים מחלקה בין לילה. ואז הם רצו את הראש של רוטשטיין - וגם לזה סירבתי. אחר כך הם הפכו את זה לנושא מקצועי", אמר והוסיף כי ההנחיה שלו להפריד את הילדים מהמבוגרים נועדה לפתור את המשבר. "אני נותן להם את כל מה שהם רוצים, אני אגדיל את המיטות במחלקת ילדים, מוסיף להם כוח אדם ולא תהיה הפרדה, הבטחתי שכל ההשתלות יעשו במחלקת ילדים. אני קיבלתי החלטה וזה מה שיהיה בהדסה", אמר.

הפגנת הורים בעקבות סגירת המחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 4 במאי 2017. ישראל הדרי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בירושלים למען הדסה/מערכת וואלה! NEWS, ישראל הדרי

ביום ראשון הקרוב, המועד ליישום המתווה והתפטרות הרופאים, יקימו ההורים מאהל מחאה בגן סאקר. שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן השש שחולה בלוקמיה ומטופל במחלקה, אמר הבוקר לוואלה! NEWS: "אין לנו מקום ללכת אליו בירושלים כדי לקבל טיפול נאות. מה שיהיה בהדסה זה לא רציני. ילדים לא יכולים לקבל כל יום טיפול מרופא אחר. אנחנו לא מקבלים את הפתרונות האלו. ישראל יכולה לפתור את הבעיה בצורה מאד פשוטה - פתיחת המחלקה בשערי צדק".

בן דור דוחה את האפשרות לעבור לבית חולים אחר. "מדובר בפתרון זמני ולא ריאלי. ילד חולה סרטן שגר בירושלים לא יכול להיות מטופל במרכז, כי זו באמת סכנת חיים. בינתיים זה מה שהם עושים כי אין להם ברירה אלא להציל את הילדים שלהם. אם צריך לשבות רעב נעשה את זה. זה מלחמה על החיים שלי הילדים שלנו, הדבר הכי יקר לנו בחיים".

עו"ד שרגא הסביר כי השר עדיין עומד על התנגדותו "התמוהה והעקבית לכך שמחלקה נוספת תיפתח בירושלים, למרות הצורך הברור בכך. למעשה הוא מתעקש להותיר את הדסה ולהחזיק במונופול בתחום זה בעיר". לדבריו, ההורים דורשים את פיטורי פרופ' רוטשטיין בשל "שרשרת החלטות ניהוליות כושלות שבעטיין חרבה המחלקה". בנוסף לכך, "ההורים דורשים שהיועץ המשפטי יפתח בחקירה פלילית נגדו משום שנעשתה שורת עבירות חמורות בבית החולים שמחייבות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully