וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קטאר מתכננת לגרש משטחה אנשי חמאס בשל "לחצים חיצוניים"

3.6.2017 / 16:43

ב"אל-מיאדין" דווח כי דוחא העבירה להנהגת הארגון רשימה של פעילים האחראים על תיאום עם הגדה המערבית, שיגורשו בגלל "לחצים חיצוניים". על פי הדיווח, הרשימה כוללת שמות שעלו בחקירות אסירים בישראל

מערכת וואלה!

הרשויות בקטאר הודיעו לחמאס כי בכוונתן לגרש משטח הנסיכות כמה מאנשי הארגון הפלסטיני – כך מסרו היום (שבת) גורמים המעורים בפרטי המגעים בין הצדדים לרשת הלבנונית "אל-מיאדין". על פי הדיווח, לידי הארגון הועברה רשימה הכוללת שמות של חבריו המיועדים לגירוש, מרביתם אחראים על התיאום עם שלוחת חמאס בגדה המערבית.

לדברי הגורמים שצוטטו ב"אל-מיאדין", דוחא התנצלה בפני חמאס על הצעד, והסבירה כי "מופעלים עליה לחצים חיצוניים". לא הובהר מהם אותם לחצים, אולם דווח כי הרשימה כוללת שמות שעלו בחקירות אסירים בבתי הכלא בישראל. יתרה מכך, הנציג הקטארי שהעביר להנהגת חמאס את הרשימה ביקש מהארגון להשתמש בגורמים אחרים לטובת תיאום עם הגדה.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"
קרבה לאיראן ויחסים עם ישראל: הנסיכות הסוררת מתסיסה שוב את המפרץ
"קשרי עם ישראל מצוינים": ריאיון בלעדי עם המתווך הקטארי בין ישראל לחמאס

הצגת אמנת חמאס החדשה, דוחא, קטאר, 1 במאי 2017. רויטרס
מפקדה ראשית בחו"ל. הנהגת חמאס בדוחא, לפני כחודש/רויטרס

מאז תחילתה של מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011 והעימות הגדול שפרץ בין הממשל הסורי לצמרת חמאס, העתיקה הנהגת הארגון את מפקדתה לדוחא, בירת קטאר, ומרבית הבכירים העתיקו לנסיכות שבמפרץ הפרסי את מקום מגוריהם. לאחר הפיוס בין טורקיה לישראל לפני כשנה, כמה פעילים מרכזיים הקשורים גם לזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, עברו מאיסטנבול לקטאר, ובהם סאלח אל-ערורי.

בשנים האחרונות, קטאר שימשה מעין מפקדה ראשית של בכירי ההנהגה הפוליטית והצבאית של חמאס בחו"ל. לפיכך, הדיווח הנוכחי, אם יתברר כנכון, מצביע על צעד חריג למדי המסמן התקרבות בין ממשלת קטאר לממשלה בישראל.

עוד באותו נושא

אמנת חמאס החדשה פורסמה; נתניהו: "מצג שווא, אין שינוי אמיתי"

לכתבה המלאה
ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-תאני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בדוחא, 2014. GettyImages
בין איראן לטורקיה. חאלד משעל, אמיר קטאר ויו"ר הרשות אבו מאזן בקטאר, 2014/GettyImages

מוקדם יותר השבוע דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי איראן וחמאס הגיעו להסכם עקרוני על חידוש התמיכה הכספית של טהראן בארגון. על פי גורמים פלסטיניים שצוטטו בדיווח, לאחרונה התקיימו בלבנון פגישות אינטנסיביות בין בכירים במשמרות המהפכה ובחיזבאללה לבין בכירי חמאס.

לפי הגורמים, בפגישות סוכם על חידוש הקשרים ועל פיתוחם, וכן על חידוש הסיוע הכספי לארגון, כפי שהיה לפני פרוץ המלחמה בסוריה. כמו כן, סוכם שראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה, שנכנס בחודש שעבר לתפקיד, יבקר בזמן הקרוב באיראן – יריבתה של כל מדינות המפרץ מלבד קטאר – כדי לגשר על הפערים ועל חילוקי הדעות שנותרו בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully