וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: בכיר חמאס שאחראי לחטיפת הנערים עזב את טורקיה

7.8.2015 / 22:50

הגורם מעריך כי הסיבה לעזיבתו של ראש מרחב הגדה המערבית של חמאס, סאלח אל-ערורי, היא לחץ שהופעל על אנקרה מצד ארצות הברית, שעמה היא משתפת פעולה במסגרת המלחמה בדאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש סימנים לכך שהם לא רוצים אותו שם". סאלח אל-ערורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם מדיני אמר היום (שישי) לוואלה! NEWS כי ראש מרחב הגדה המערבית של חמאס, סאלח אל-ערורי, עזב את טורקיה, שבה התגורר בשנים האחרונות לאחר שהורחק על ידי ישראל מהגדה המערבית. "סלאח ערורי לא נמצא בימים אלו בטורקיה, ויש סימנים לכך שהם לא רוצים אותו שם", אמר הגורם, שהעריך כי הסיבה שבגינה עזב את המדינה שינוי מדיניות של טורקיה בנוגע לתמיכה בחמאס, עקב לחץ אמריקני שהופעל עליה בנידון לאור שיתוף הפעולה שלה עם ארצות הברית על רקע המלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מטוס תובלה של חיל האוויר הטורקי נוחת בבסיס אינצ'רליק שבדרום-מזרח המדינה, 24 ביולי 2015. רויטרס
מטוס תובלה של חיל האוויר הטורקי נוחת בבסיס אינצ'רליק שבדרום-מזרח המדינה, בחודש שעבר/רויטרס

המפקדה של חמאס בטורקיה דומיננטית מאוד בניסיונות להוציא לפועל פיגועים בשנים האחרונות בגדה המערבית והיא ככל הנראה עומדת מאחורי תכנון חטיפת הנערים ביוני 2014. חודשיים לאחר שנחטפו ונרצחו, הודיע ערורי במהלך כנס שארגנה ההתאחדות העולמית של חכמי דת מוסלמים בטורקיה, כי אנשי הזרוע הצבאית של הארגון, עז א-דין אל-קסאם, חטפו את השלושה מצומת גוש עציון. "גדודי עז א-דין אל-קסאם ביצעו פעולה הירואית וחטפו שלושה מתנחלים בחברון", אמר בזמנו.

לאחר הצהרתו פנה ארגון "שורת הדין" לתובע הכללי בארצות הברית בדרישה כי וושינגטון תדרוש את הסגרתו לידי הרשויות האמריקניות. "שורת הדין" ביססה את פנייתה על העובדה כי פרנקל הוא אזרח אמריקאי וכי בין ארצות הברית וטורקיה קיים הסכם הסגרה.

ארצות הברית וטורקיה בונות תכנית צבאית משותפת שנועדה להדוף את דאעש מגבול טורקיה-סוריה, ולנסות לבודד את הארגון הקיצוני. גורם אמריקני אמר שמטרת התכנית היא ליצור "אזור נקי מכוחות דאעש" כדי להגביר את היציבות והביטחון לאורך הגבול. שתי המדינות סיכמו שירחיבו את שיתוף הפעולה נגד הארגון ויפעלו כדי לאבטח את הגבול בין טורקיה לסוריה, על מנת לבלום מעבר לוחמים זרים. כמו כן, טורקיה הודיעה שתאפשר למטוסי כוחות הקואליציה להשתמש בבסיסים שבשטחה.

גורם בכיר בחמאס הכחיש את הדברים בריאיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי". "אל-ערורי ממשיך בשגרתו כרגיל", אמר. "אין לו מקום ישיבה קבוע, הוא עובר לפי הצורך בין טורקיה, קטאר ולבנון. לא ניתנה הוראה בטורקיה לגרשו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully