וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תאפשר לארה"ב לתקוף יעדי דאעש מבסיס בשטחה

24.7.2015 / 0:20

גורמים במשרד ההגנה האמריקני מסרו כי בשיחה בין ארדואן לאובמה הוסכם כי חיל האוויר האמריקני יוכל להשתמש בבסיס האמריקני במזרח המדינה כדי להפציץ מטרות של הארגון בסוריה. אתמול נהרג חייל טורקי בחילופי אש עם דאעש בגבול

צילום מסך

טורקיה תאפשר לארצות הברית להפציץ יעדים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה מבסיס של חיל האוויר האמריקני בשטחה - כך מסרו אמש (חמישי) גורמים במשרד ההגנה האמריקני. האישור לבקשה האמריקנית, שהתקבל בתום חודשים של משא ומתן, ניתן בשיחת טלפון שערכו מנהיגי שתי המדינות רג'פ טייפ ארדואן וברק אובמה. זאת לאחר שאנקרה האשימה את דאעש בביצוע הפיגוע הקטלני בעיירה סורוץ' השבוע. כמו כן, התנהלו אתמול חילופי אש בין צבא טורקיה לבין חמושי דאעש, שבמהלכם נהרג חייל טורקי.

לפי הדיווח, במסגרת ההסכם תוכל ארצות הברית להשתמש בבסיסה באינצ'ירליק שבמזרח טורקיה כדי לשלוח כלי טיס מאוישים ובלתי-מאוישים לתקיפות בסוריה. השימוש בבסיס הוא חלק מהסכם רחב יותר בין שתי המדינות להעמקת שיתוף הפעולה ביניהן למאבק ב"מדינה האיסלאמית".

לקריאה נוספת בנושא
המחתרת הכורדית בטורקיה הרגה שני שוטרים כנקמה על הפיגוע השבוע
עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה

כוחות שריון של צבא טורקיה באזור הגבול עם סוריה, 23 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
כוחות של צבא טורקיה באזור הקרבות, אתמול/צילום מסך, טוויטר

מוקדם יותר נמסר מצבא טורקיה כי פרט לחייל שנהרג בחילופי האש שפרצו במחוז הגבול קיליס, נפצעו גם שני חיילים נוספים. עוד נמסר כי חמוש אחד של דאעש נהרג ושלושה כלי רכב של הארגון נפגעו בהפגזות של טנקים וכי מטוסי קרב הוזנקו לאזור.

בתקרית אחרת שאירעה אתמול ברחבי המדינה נהרג שוטר ואחד אחר נפצע. השניים נורו בעיר דיארבקיר, שרוב אוכלוסייתה היא כורדית. שלשום נהרגו שני שוטרים בתקרית אחרת בעיירת הגבול צ'יילנפינאר. המחתרת הכורדית בטורקיה (PKK) קיבלה אחריות על הירי וטענה כי מדובר בנקמה על "שיתוף הפעולה" של מפלגת השלטון עם דאעש.

טורקיה והעומד בראשה הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הואשמו לא אחת בכך שהם העלימו עין ממעבר של לוחמים זרים לתוך סוריה, שם הם מצטרפים לשורות דאעש. בין היתר נטען כי אנקרה חוששת מכך שהכורדים, שרשמו הישגים גדולים לאחרונה בצפון סוריה, יקימו מדינה עצמאית באזור, ולכן היא מאפשרת לדאעש לפעול נגדם. ואולם, ארדואן הכחיש את הטענות הללו באופן נחרץ.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully