וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 12 הרוגים בסדרת פיצוצים בסמוך להלוויית מפגין

שלושה פיצוצים חזקים אירעו בקאבול, בקרבת הלוויית מפגין שנהרג בעימותים עם המשטרה כחלק מההפגנות האלימות בעיר. המפגינים דורשים להשיב את הביטחון לבירה, אחרי הפיגוע הרצחני שאירע בה ביום רביעי, בו נהרגו עשרות

צילום: רויטרס

(בווידאו: הפיגוע בקאבול, יום רביעי האחרון)

לפחות 12 בני אדם נהרגו היום (שבת) בשלושה פיצוצים שאירעו בקרבת הלוויה בקאבול בירת אפגניסטן - כך מסר גורם ביטחוני במדינה. ברשת הטלוויזיה המקומית "טולו" דווח כי 18 בני אדם נהרגו בפיצוצים, שאירוע בקרבת הלוויה של אחד מההרוגים בעימותים האלימים שפרצו בין מפגינים וכוחות משטרה מוקדם יותר היום.

ההפגנות הסוערות בבירה החלו אתמול, ובמסגרתן הפגינו אלפי בני אדם בדרישה להגברת הביטחון בעיר בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בה ביום רביעי, שבו נהרגו 90 בני אדם ונפצעו יותר מ-450.

המפגינים בילו את הלילה בשני אוהלים גדולים על כביש סמוך לארמון הנשיאותי. כל הכבישים המובילים לארמון נחסמו היום על ידי המשטרה, ותנועת המכוניות והאזרחים באזור מוגבלת. אתמול דהרו המפגינים לעבר כוחות המשטרה, שירתה יריות אזהרה. כשניסו המפגינים להתקרב לעבר הארמון, השוטרים התיזו לעברם מים מזרנוקים ולאחר מכן ריססו אותם בגז מדמיע.

עוד בוואלה! NEWS:
היפ-הופ אמריקני וגינון: ספר חדש מתאר את ימיו האחרונים של סדאם חוסיין
עם עוד 300 מיליארד דולר, סעודיה תוכל אולי להכריע מורדים בכפכפים
רוסיה ירתה טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה; ישראל עודכנה מראש

הפגנות אלימות בקאבול בירת אפגניסטן, יוני 2017. רויטרס
הרוגים בעימותים עם המשטרה בקאבול, היום/רויטרס

ביום רביעי התפוצץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתוך מכלית ביוב במרכזה של קאבול, וגרם למותם של לפחות 90 בני אדם. על פי דיווחים, המכונית התפוצצה בסמוך לארמון הנשיאות בעיר, באזור שבו נמצאות שגרירויות זרות רבות, בהן של צרפת וגרמניה. ממשרד החוץ הגרמני נמסר כי כמה מעובדי השגרירות נפצעו בפיגוע, וכי אחד ממאבטחיה נהרג.

משרד החוץ הצרפתי מסר כי נגרם נזק לבניין שגרירות
המדינה בבירה, אולם טרם ברור אם נפגעו עובדי השגרירות.
"למרות הקרבה לשגרירות גרמניה, קשה לומר מה הייתה מטרת הפיצוץ", אמר גורם רשמי במשטרת קאבול. עם זאת, שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל טען כי הפיגוע כוון באופן לשגרירות המדינה: "הפיצוץ אירע קרוב מאוד לשגרירות. הוא פגע באזרחים ובאנשים שנמצאים באפגניסטן כדי לעבוד למען עתיד טוב יותר". גורם רשמי בגרמניה הודיע כי מדינתו תשהה את גירושם של מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה בחזרה לאפגניסטן בעקבות הפיצוץ.

הפגנות אלימות בקאבול בירת אפגניסטן, יוני 2017. רויטרס
קאבול, היום/רויטרס
הפגנות אלימות בקאבול בירת אפגניסטן, יוני 2017. רויטרס
קאבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully