וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ירתה טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה; ישראל עודכנה מראש

31.5.2017 / 9:03

ספינת קרב וצוללת ירו ארבעה טילים לעבר יעדי ארגון "המדינה האסלאמית" ליד העיר תדמור. ממשרד ההגנה של רוסיה נמסר כי מוסקבה הזהירה מראש את ישראל, ארצות הברית וטורקיה בטרם שיגרה את הטילים

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה

ספינת קרב וצוללת של חיל הים של רוסיה ירו ארבעה טילי שיוט מהים התיכון לעבר מטרות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ליד העיר תדמור שבסוריה – כך דיווחו היום (רביעי) סוכנויות ידיעות רוסיות ומשרד ההגנה. ממשרד ההגנה נמסר כי רוסיה הזהירה מראש את ישראל, ארצות הברית וטורקיה בטרם שיגרה את הטילים.

אין זו הפעם הראשונה שבה רוסיה משגרת מהים טילי שיוט לעבר סוריה. באוקטובר 2015 ירו ארבע משחתות רוסיות בים הכספי 26 טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה ולא נפגעו אזרחים. "התקיפה מראה כי הטילים שלנו יעילים לטווח ארוך של עד 1,500 קילומטרים", הוסיף. תקיפה זו הייתה התקיפה הימית הראשונה של רוסיה בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
למנוע מאיראן נתיב ישיר לדמשק: ארה"ב הגבירה את חימוש המורדים
פוטין: "אין שום הוכחה לכך שאסד השתמש בנשק כימי"
אחרי שבירת צום הרמדאן: עשרות הרוגים במתקפה של דאעש בבגדאד

טילי שיוט רוסיים נורים לעבר סוריה מספינת קרב רוסית, נובמבר 2015. רויטרס
טילי שיוט רוסיים שנורו לעבר סוריה. ירי מ-2015/רויטרס

השבוע הודיעה מיליציה שיעית הנתמכת על ידי איראן כי היא הגיעה לגבול עם סוריה, כחלק מהתקדמות הכוחות בקרבות עם דאעש. מטרת הכוחות היא ליצור רצף טריטוריאלי עם שטחים שנמצאים בשליטת משטרו של בשאר אסד בסוריה השכנה, שמתקרב אף הוא לגבול מהצד השני.

בשלב זה, הטריטוריה שנמצאת מעבר לגבול עם עיראק נמצאת בשליטת דאעש או הכורדים הסורים, אך אלו משתפים פעולה במידה מסוימת עם הממשל בדמשק לצד תמיכת ארצות הברית בהם. כך, לאסד עשוי להיות מסדרון יבשתי חיוני, מאיראן ודרך עיראק, אם כי עדיין לא ברור אם אכן הכורדים יאפשרו את המעבר הזה. מעבר לגבול, כוחות המשטר מתקדמים לעבר הגבול עם עיראק דרומה יותר, באזור א-תנף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כוחות מיליציות שיעיות עיראקיות בסמוך לגבול עם סוריה, 29 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
הכוחות השיעיים בהגעתם לגבול סוריה/צילום מסך, טוויטר

בהודעה שפרסמו כוחות "הגיוס העממי", הכוללים קבוצת מיליציות שיעיות, נכתב כי ההתקדמות אל הגבול היא "נס של הרמדאן", שהתחיל ביום שבת האחרון. בתמונות שפורסמו בטוויטר נראים לוחמי המיליציה ליד שלטים המציינים כי בהמשך הדרך נמצא מעבר א-תנף, שבסמוך לו פועלים מורדים הנתמכים בידי ארצות ברית.

במהלך החודש נרשמה תקרית בין הקואליציה הבינלאומית לבין צבא סוריה ונאמני המשטר, כשאלו הותקפו לאחר שהתקדמו לעבר הבסיס בא-תנף, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים ובריטיים מיוחדים. לפי המורדים, באותה תקיפה הושמדה שיירה, שכלל גם מיליציות שיעיות פרו-איראניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully