וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "טראמפ שוקל למנוע את עדות קומי בקונגרס"

3.6.2017 / 0:23

אנשי לשכתו של נשיא ארצות הברית אמרו כי יחליט בשבוע הקרוב אם לנצל את סמכותו ולא לאפשר לראש ה-FBI לשעבר להעיד על חקירת קשרי רוסיה עם בכירים בקמפיין שלו. דיווח: חקירתו של מייקל פלין תכלול את יחסיו עם טורקיה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט בשבוע הבא אם לנצל את סמכותו כדי למנוע מראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, להעיד בפני ועדת המודיעין של הקונגרס – כך אמרו אתמול (שישי) דוברו שון ספייסר והיועצת הבכירה לנשיא קליאן קונווי בריאיון לרשת ABC. היא רמזה כי טראמפ יאפשר לקומי להעיד, ואמרה כי "אנחנו נצפה יחד עם שאר העולם בעדותו".

קומי, שפוטר בידי טראמפ בחודש שעבר, היה ממונה על חקירת הבולשת הפדרלית את קשרי קמפיין הבחירות של טראמפ עם בכירים בקרמלין. הוא אמור להעיד ביום חמישי בשבוע הבא בפני ועדת המודיעין, גם בדיון פומבי וגם בדלתיים סגורות. שימועו עשוי לשפוך אור נוסף על החשדות למעורבות רוסית בתוצאות הבחירות, ומעורבות ישירה של קמפיין טראמפ בכך.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: "ייתכן שפטריוטים רוסים אחראים למתקפות הסייבר בארה"ב"
דיווח: נבדק מידע על פגישה נוספת בין שר המשפטים לשגריר רוסיה
החקירה מתרחבת: פרקליטו של טראמפ זומן להעיד על הקשרים עם רוסיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
קומי וטראמפ/GettyImages

כנשיא ארצות הברית טראמפ מחזיק ב"זכות מנהלית" (Executive privilege) – הסמכות להתנגד לפעולות משפטיות מסוימות של הרשות המחוקקת והרשות השופטת, בפרט בתחום הגישה למידע. עם זאת, על פי מומחים משפטיים בארצות הברית, אם ינקוט נגד צו השימוע של קומי בצעד שכזה יגרור אחריו גינוי חריף מצד הקונגרס, ואף תגובת מנע מצד בית המשפט העליון. בשימועו צפוי קומי להישאל על שיחות פרטיות שניהל עם הנשיא, שבהן לכאורה הוא לחץ עליו לסגת מחקירת ה-FBI נגד יועצו לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין.

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול בפורום הכלכלי שנערך בסנט פטרסבורג כי הטענות על עסקה סודית בין מוסקבה וטראמפ לפני השבעתו כנשיא היו "היסטריה". "לא היה שום דבר קונקרטי. זו רק היסטריה, אני צריך לתת לך כדור?", אמר הנשיא הרוסי למראיין כשנשאל על כך בפורום. פוטין אף אמר כי הקמפיין של טראמפ היה אפקטיבי יותר משל יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ועל כן ייתכן שסוכנויות מודיעין אמריקניות זייפו את הריאיות לפריצות האקרים. לדבריו, "כשמדובר בטענות למתקפות סייבר, מדובר ברכילות פוגענית בלבד. אין שום טביעות אצבע רוסיות על כך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה הכלכלית בסנט פטרסבורג, 2 ביוני 2017. רויטרס
"אין שום טביעות אצבע רוסיות". פוטין/רויטרס

בתוך כך, התובע המיוחד לחקירת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה, רוברט מולר, מקדם את חקירתו וצפוי לכנס חבר מושבעים מורחב במסגרת חקירתו של פלין – כך מסרו שלושה גורמים לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הגורמים, במסגרת קידום החקירה יבדוק מולר את עבודתו של פלין כלוביסט עבור איש העסקים הטורקי אקים אלפטקין ב-2016, בנוסף לקשריו עם רוסיה.

התביעה הפדרלית בווירג'יניה עסקה בין השניים, שבמסגרתה שילם לפלין 530 אלף דולר כדי שיזום מחקר וסרט דוקומנטרי על פתהוללה גולן, המטיף המוסלמי הגולה בארצות הברית שלטענת ממשלת טורקיה עומד מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל במדינה בשנה שעברה. אלפטקין, המקורב לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אמר לרויטרס כי הוא שכר את שירותיו של פלין על מנת שיחקור כיצד גולן "מרעיל את האווירה" בין טורקיה וארצות הברית.

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully