וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נבדק מידע על פגישה נוספת בין שר המשפטים לשגריר רוסיה

1.6.2017 / 5:42

לפי רשת CNN, נבדק אם התובע הכללי ג'ף סשנז קיים פגישה פרטית עם השגריר הרוסי באפריל בשנה שעברה, במהלך קמפיין הבחירות - שעליה לא דיווח. סשנז פסל את עצמו מעיסוק בחקירת קשרי טראמפ-רוסיה בשל פגישות שקיים עם השגריר

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חוקרים של הקונגרס אמריקני בודקים מידע שלפיו שר המשפטים ג'ף סשנז קיים פגישה נוספת עם שגריר רוסיה במהלך המרוץ לנשיאות בשנה שעברה – כך דיווחה הלילה (חמישי) רשת CNN. על פי הדיווח, החוקרים בודקים אם פגישה בין סשנז לבין השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק התקיימה ב-27 באפריל 2016 במלון "מייפלאוור" בוושינגטון, לפני נאום שנשא המועמד לנשיאות אז דונלד טראמפ במלון בנוגע למדיניות החוץ שלו. סשנז, שהיה אז סנאטור, השתתף לפני הנאום בקבלת פנים עם דיפלומטים זרים בחדר האח"מים, שבה נכח גם קיסליאק.

סשנז כבר פסל את עצמו מעיסוק בחקירת קשרי הנשיא דונלד טראמפ ורוסיה בגלל פגישותיו עם השגריר הרוסי קיסליאק במהלך קמפיין הבחירות, אולם על פי הדיווח, הוועדה החוקרת את הקשרים האלה בודקת כעת אם היו לו פגישות נוספות ופרטיות עם השגריר שלא דווחו. בקונגרס דורשים לקבל לידיהם את לוחות הזמנים של סשנז מ-27 באפריל בשנה שעברה.

בקונגרס ובבולשת הפדרלית (FBI) מנסים להבין מה היה טיב השיחות בין השניים באירוע זה, ואם הם נפגשו גם באופן פרטי בנוסף לפגישה בקבלת הפנים. במשרד המשפטים מסרו לרשת CNN כי לסשנז לא היו כל שיחות עם גורמים רוסים באותו האירוע.


לקריאה נוספת:
דיווח: קומי יודה שטראמפ לחץ עליו להפסיק את חקירת היועץ הבכיר
דיווח: "ראש ה-FBI סגר את חקירת קלינטון - בשל מידע רוסי מזויף"
הסנאט דורש את המסמכים שחיבר ראש ה-FBI המודח על חקירת טראמפ-רוסיה

התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. AP
בקונגרס דורשים לקבל לידיהם את לוחות הזמנים של סשנז. שר המשפטים/AP

אמש דווח כי ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי מתכוון לאשר באופן רשמי את הטענות כי טראמפ הפעיל עליו לחץ כדי שיסגור את החקירה בנוגע לקשרים בין מקורביו של הנשיא לממשל הרוסי. גורם המעורה בפרטי הפרשה אמר לרשת CNN כי קומי מוכן להעיד בפני ועדת הסנאט לענייני מודיעין בשימוע פומבי כבר בשבוע הבא, אולם טרם נקבע מועד מדויק לדיון.

קומי שוחח עם התובע המיוחד רוברט מולר, שמונה לרכז את מאמצי החקירה בנוגע לקשרים לכאורה בין מטה טראמפ לקרמלין, ודרש ממנו, על פי הדיווח ב-CNN, ערבויות לכך שעדותו לא תוביל ל"סיבוכים משפטיים". על פי ההערכות, מולר יתשאל את קומי באופן רשמי רק לאחר השימוע בפני הסנאט.

עוד באותו נושא

רוחות הסערה לא מרעידות את הכיסא: הדרך הארוכה להדחת טראמפ

לכתבה המלאה
מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
מוכל להעיד בשימוע פומבי. קומי/רויטרס

כחלק מהחקירה זימנה אמש ועדת המודיעין של בית הנבחרים בארצות הברית למסירת עדות את היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ואת עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ, מייקל כהן. "כחלק מהחקירה המתמשכת שלנו לגבי הצעדים הפעילים של רוסיה במהלך מסע הבחירות בשנת 2016, היום אישרנו צווי זימון לכמה אנשים לצורך מסירת עדות, מסמכים אישיים ורשומות עסקיות", נמסר בהצהרה.

עוד נכתב כי "אנו מקווים ומצפים כי כל מי שייקרא להעיד או למסור מסמכים יעמוד בבקשה זו, כדי שנוכל לקבל את כל המידע במסגרת החקירה שלנו. נמשיך בחקירה זו בכל מקום שאליו העובדות עשויות להוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully