וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ראש ה-FBI סגר את חקירת קלינטון - בשל מידע רוסי מזויף"

ב-CNN דווח כי קומי החליט לסגור את חקירת המיילים הפרטיים של המועמדת הדמוקרטית דאז מבלי ליידע את משרד המשפטים, אולם מתח ביקורת נוקבת על קלינטון. מסיבה לא ברורה, הוא לא סיפר בשימועים בקונגרס שידע כי המידע שבדתה מוסקבה פוברק

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ידע כי מידע חיוני הקשור לחקירת המייל הפרטי של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון זויף בידי המודיעין הרוסי, אך לא חשף זאת מחשש לפגיעה בחקירה ובמשרד המשפטים - כך דיווחה אתמול (שישי) רשת CNN.

בעקבות זאת, הוא כינס על דעת עצמו מסיבת עיתונאים ביולי האחרון, שבה הכריז על סגירת החקירה נגד שרת החוץ לשעבר, אך גם מתח עליה ביקורת נוקבת. מסיבת העיתונאים, שכונסה ללא ידיעת התובעת הכללית דאז לורטה לינץ', גרמה לזעם בקרב הרפובליקנים והדמוקרטים גם יחד.

ביום רביעי האחרון דווח בוושינגטון פוסט כי המידע הרוסי היה לא אמין, ועתה גורמים אמריקניים מסרו ל-CNN כי בבולשת הפדרלית למעשה ידעו זאת עוד בתחילה של החקירה. המידע הרוסי כלל תכתובות מזויפות בין לינץ' לבין יו"ר המפלגה הדמוקרטית דאז דבי וסרמן שולץ ופעיל פוליטי, שמהן עלה כי התובעת הכללית עומדת לסגור את החקירה של קלינטון.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ דחק בראשי המודיעין להתנער מחקירת קשרי ממשלו ורוסיה
דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
פעל על דעת עצמו. קומי עם טראמפ, ינואר/GettyImages

לפי גורם בממשל, בשימועים מסווגים בקונגרס לפני כמה חודשים הזכיר קומי את המיילים הללו והביע חשש שהמידע הרוסי "ידלוף" ויפגע בחקירה ובמשרד המשפט. עם זאת, ראש ה-FBI לא סיפר למחוקקים כי יש לו ספקות לגבי אמינות המידע. לא ברור מדוע לא היה גלוי יותר באותם דיונים בדלתיים סגורות.

גורמים המקורבים לקומי אמרו ל-CNN כי הוא סבר שאין זה חשוב אם המידע המדויק, מאחר שהחשש הגדול ביותר שלו היה שרוסיה תחשוף אותו ולא תהיה דרך אחרת להפריך אותו מבלי לשרוף מקורות מודיעיניים. הגורמים הוסיפו כי ישנן סיבות נוספות להחלטה של ראש ה-FBI המודח, אך לא פירטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully