וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קומי יודה שטראמפ לחץ עליו להפסיק את חקירת היועץ הבכיר

1.6.2017 / 1:10

גורם המעורה בפרטי הפרשה מסר ל-CNN כי ראש ה-FBI המודח יאשר את הטענות השערורייתיות בשימוע פומבי בפני ועדת הסנאט לענייני מודיעין. גם שניים ממקורביו של טראמפ זומנו למסירת עדות

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי מתכוון לאשר באופן רשמי את הטענות כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפעיל עליו לחץ על מנת שיסגור את החקירה בנוגע לקשרים בין מקורביו של הנשיא לממשל הרוסי – כך מסר אתמול (רביעי) גורם המעורה בפרטי הפרשה לרשת CNN. לדברי הגורם, קומי מוכן להעיד בפני ועדת הסנאט לענייני מודיעין בשימוע פומבי כבר בשבוע הבא, אולם טרם נקבע מועד מדויק לדיון.

קומי שוחח עם התובע המיוחד רוברט מולר, שמונה לרכז את מאמצי החקירה בנוגע לקשרים לכאורה בין מטה טראמפ לקרמלין, ודרש ממנו, על פי הדיווח ב-CNN, ערבויות לכך שעדותו לא תוביל ל"סיבוכים משפטיים". על פי ההערכות, מולר יתשאל את קומי באופן רשמי רק לאחר השימוע בפני הסנאט.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "ראש ה-FBI סגר את חקירת קלינטון - בשל מידע רוסי מזויף"
דיווח: טראמפ דחק בראשי המודיעין להתנער מחקירת קשרי ממשלו ורוסיה
הסנאט דורש את המסמכים שחיבר ראש ה-FBI המודח על חקירת טראמפ-רוסיה

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
בלי "סיבוכים משפטיים". קומי/רויטרס

כחלק מהחקירה זימנה אמש ועדת המודיעין של בית הנבחרים בארצות הברית למסירת עדות את היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ואת עורך דינו האישי של הנשיא דונלד טראמפ, מייקל כהן. "כחלק מהחקירה המתמשכת שלנו לגבי הצעדים הפעילים של רוסיה במהלך מסע הבחירות בשנת 2016, היום אישרנו צווי זימון לכמה אנשים לצורך מסירת עדות, מסמכים אישיים ורשומות עסקיות", נמסר בהצהרה.

עוד נכתב כי "אנו מקווים ומצפים כי כל מי שייקרא להעיד או למסור מסמכים יעמוד בבקשה זו, כדי שנוכל לקבל את כל המידע במסגרת החקירה שלנו. נמשיך בחקירה זו בכל מקום שאליו העובדות עשויות להוביל".

עוד באותו נושא

דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
"שמח לשתף פעולה". פלין וטראמפ/רויטרס

על פי ההערכות, קומי לא ידון בפירוט רב בחקירת ה-FBI, אולם יתמקד בעיקר ביחסים עם טראמפ לפני שפוטר. בין היתר, לדברי אותו גורם, הוא צפוי לאשר כי הנשיא דרש ממנו לסיים את החקירה בעניינו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין, שהודח זמן קצר לאחר מינויו לתפקיד הבכיר בבית הלבן.

"בשורה התחתונה הוא הולך להעיד", הבהיר הגורם. "הוא שמח להעיד, והוא שמח לשתף פעולה". במשרד המשפטים האמריקני ובלשכתו של התובע המיוחד מולר סירבו להתייחס באופן רשמי לדיווחים, בתגובה לפניית CNN. ביום שבת נמסרה הודעה רשמית כי קומי יעיד בפני ועדת הסנאט, אולם לא נמסר מידע בנוגע למועד המדויק לשימוע או לתוכנו הצפוי.

בתדרוך לעיתונאים, נשאל אמש דובר הבית הלבן שון ספייסר על קומי, והבהיר: "החל מעתה ואילך כל השאלות בנוגע לחקירת רוסיה יופנו ליועץ חיצוני". לפיכך, הבית הלבן לא צפוי להתייחס שוב פומבית לחקירה.

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
לא צפוי להתייחס שוב פומבית לחקירה. ספייסר/רויטרס

היועץ לשעבר פלין, מצדו, סירב לזימון שדרש ממנו להתייצב לשימוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט. בסנאט היו מעוניינים לשמוע מפלין על השתלשלות האירועים שקדמה לפיטוריו. העילה הרשמית שניתנה אז להדחתו, הייתה שהטעה בכירים בבית הלבן בנוגע לשיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, במהלך תקופת חילופי השלטון.

כמו כן, לפי שורה של דיווחים מהשבועות האחרונים, היועץ הודיע לצוות חילופי השלטון במהלך חודש ינואר, עוד לפני ההשבעה, כי הוא נתון לחקירה, ולמרות זאת הוחלט למנותו לתפקיד הרגיש אשר חשף אותו למידע מסווג וסודי ביותר. החקירה המתנהלת נגדו נוגעת לתשלומים שקיבל מממשלות טורקיה ורוסיה, מבלי להירשם כסוכן זר כמתחייב על פי החוק ומבלי לקבל על כך אישור, לאחר ששימש גנרל בצבא האמריקני.


(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully