וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין סירב להתייצב בפני הסנאט

23.5.2017 / 6:03

פלין ניצל את זכותו לשמור על שתיקה בהתאם לתיקון החמישי לחוקה. לאחרונה נודע גם כי טראמפ ביקש מראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, שפוטר גם הוא, להפסיק לחקור את פלין על יחסיו עם רוסיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
בסנאט היו מעוניינים לשמוע על התנהלות העניינים שקדמה לפיטוריו. פלין/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, סירב לזימון שדרש ממנו להתייצב לשימוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט. פלין, שמונה לתפקיד על ידי טראמפ והודח ממנו בחודש פברואר, בחר לנצל את זכותו לשמור על שתיקה בהתאם לתיקון החמישי לחוקה האמריקנית.

בסנאט היו מעוניינים לשמוע מפלין על השתלשלות האירועים שקדמה לפיטוריו. העילה הרשמית שניתנה אז להדחתו, הייתה שהטעה בכירים בבית הלבן בנוגע לשיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, במהלך תקופת חילופי השלטון. נטען כי שוחח אז על האפשרות שממשל טראמפ יקל בסנקציות על רוסיה.

כמו כן, לפי שורה של דיווחים מהשבועות האחרונים, היועץ הודיע לצוות חילופי השלטון במהלך חודש ינואר, עוד לפני ההשבעה, כי הוא נתון לחקירה, ולמרות זאת הוחלט למנותו לתפקיד הרגיש אשר חשף אותו למידע מסווג וסודי ביותר. החקירה המתנהלת נגדו נוגעת לתשלומים שקיבל מממשלות טורקיה ורוסיה, מבלי להירשם כסוכן זר כמתחייב על פי החוק ומבלי לקבל על כך אישור, לאחר ששימש גנרל בצבא האמריקני.

לקריאה נוספת:
ממשיך להסתבך: הפנטגון חוקר את התשלומים שפלין קיבל מרוסיה ומטורקיה
שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
דיווח: טראמפ ביקש מראש ה-FBI המודח לעצור חקירת יועצו

בין היתר, נטען כי קיבל תשלום עליו לא העיד כראוי מרשת RT הקשורה לקרמלין, אליה הוזמן לראיון לפני כשנתיים, וכן נכח בחגיגות עשר השנים לערוץ, שם ישב לצדו של הנשיא ולדימיר פוטין. לפי דוח של הקונגרס, ה-FBI החל לבחון גם את שיחות הטלפון של פלין, טרם השבעת טראמפ, כשגדלו החשדות כנגד קשריו עם הממשל הרוסי.

בתוך כך, בשבוע שעבר פורסם כי בתקופת חילופי השלטון פלין מנע מבצע צבאי בשיתוף כוחות כורדים נגד דאעש בעיר א-רקה בסוריה, כיוון שהדבר נגד את האינטרסים של טורקיה. עוד פורסם כי טראמפ ביקש מראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, שהודח גם כן על ידי הנשיא מתפקידו בחודש האחרון, לחדול מבדיקת קשריו של היועץ לשעבר עם רוסיה. הוא נימק זאת בכך שפלין הוא "בחור טוב".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
טראמפ על פלין: "בחור טוב". פלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully