וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר

9.5.2017 / 1:50

התובעת הכללית הזמנית לשעבר חשפה את המצב הבעייתי שבו היה שרוי היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין בטרם התפטר, שנבע מקשריו עם גורמים רוסיים. מוקדם יותר נחשף כי אובמה עצמו הזהיר את טראמפ יומיים לאחר הבחירות מפני המינוי

צילום: רויטרס

(טראמפ מתייחס לפלין במסיבת עיתונאים)

סאלי ייטס, לשעבר ממלאת מקום התובעת הכללית של ארצות הברית, אמרה אמש (שני) בשימוע דרמטי בסנאט על הקשרים של הממשל עם רוסיה כי היא התריעה בפני הבית הלבן, עם השבעתו של דונלד טראמפ בחודש ינואר, כי מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי דאז, עשוי "להיסחט בידי הרוסים".

בשימוע בפני ועדת משנה של הסנאט שהתכנסה לדון בקשרי אנשי טראמפ ובכירים רוסים, אמרה ייטס, שפוטרה מתפקידה בידי טראמפ ב-30 בינואר, כי לאחר חילופי הממשל ב-26 בינואר הזהירה את היועצים בבית הלבן לגבי פלין, שמונה באותו השבוע ליועץ לביטחון לאומי.

"אמרתי להם שיש לי מידע כי כמה מהדברים שפורסמו לגבי פלין אינם נכונים. אני לא יכולה לומר מה, כיוון שזה מסווג, אבל עברנו על כמות גדולה של דברים", אמרה ייטס. היא אמרה עוד בעדותה כי "זה נראה כאילו" פלין שיקר לסגן הנשיא מייק פנס.

לקריאה נוספת:
ממשיך להסתבך: הפנטגון חוקר את התשלומים שפלין קיבל מרוסיה ומטורקיה
נדחתה בקשת החסינות של היועץ לשעבר של טראמפ: "צריך להעיד"
דיווח: פלין קיבל עשרות אלפי דולרים מהקרמלין עבור נאום במוסקבה

סאלי ייטס, התובעת הכללית של ארצות הברית לשעבר מעידה בסנאט בעניין הקשר בין פלין לרוסיה, 8 במאי 2017. רויטרס
"אתה לא רוצה שהיועץ לביטחון לאומי יהיה בסיטואציה כזו". ייטס בסנאט, אמש/רויטרס

היא מסרה גם כי במהלך השיחות היא גם העלתה את האפשרות שמעשיו של פלין, שקיבל כסף מתחנת טלוויזיה הממומנת על ידי ממשלת רוסיה מבלי להצהיר על כך, יכולים להביא להעמדתו לדין. לדברי ייטס, בסיטואציה הזו, פלין היה נתון באופן פוטנציאלי לסחיטה. "אתה לא רוצה שהיועץ לביטחון לאומי יהיה בסיטואציה כזו שלרוסים יש עמדת כוח מולו", אמרה. גם ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין לשעבר בממשל אובמה, העיד בשימוע.

פלין, גנרל לשעבר שייעץ לטראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו, הפך לדמות המרכזית בחקירות החשדות למעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית וככל הנראה קשר בין קמפיין טראמפ למוסקבה. רוסיה הכחישה שוב ושוב חשדות אלו.

מאז שפוטר מתפקידו באמצע חודש פברואר נחשפה שורה של פרטים שמציגים התנהלות לקויה מצדו. בין היתר, הוא לא נרשם כסוכן זר כפי שמחייב החוק, לא ביקש אישור לקבל כסף מישות מדינית זרה למרות שכיהן כגנרל בצבא, ולא דיווח לצוות חילופי הממשל של טראמפ על סוגיה זו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
גם אובמה הזהיר. פלין לצד טראמפ בעצרת בחירות/רויטרס

מוקדם יותר אתמול נחשף ברשת NBC כי הנשיא לשעבר ברק אובמה הזהיר את טראמפ מפני מינויו האפשרי של פלין ליועץ לביטחון לאומי. השיחה בין השניים התקיימה יומיים לאחר הבחירות, כשטראמפ הגיע לבית הלבן.

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר בתגובה לדיווחים: "זה נכון שהנשיא אובמה הראה שהוא לא ממש מעריץ של גנרל פלין, משהו שלא הפתיע אף אחד משום שגנרל פלין עבד עבור הנשיא אובמה והיה מבקר חריף שלו".

טראמפ, מנגד, הדף את הביקורת על כך שפלין מונה מלכתחילה לתפקיד, וצייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "למייקל פלין ניתן הסיווג הביטחוני הגבוה ביותר על ידי ממשל אובמה, אבל התקשורת של ה'פייק ניוז' מדברת על כך רק לעתים רחוקות".

ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין לשעבר בממשל אובמה מעיד בסנאט על חקירת הקשר בין רוסיה לפלין, 8 במאי 2017. רויטרס
העיד גם בשימוע. קלאפר/רויטרס

בהמשך הלילה לאחר שהסתיים השימוע הוסיף טראמפ להתייחס אליו בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, ייטס מסרה בשימוע "חדשות ישנות". עוד כתב טראמפ כי "סאלי ייטס הסבה לתקשורת השקרנית חוסר שביעות רצון קיצוני".

על דבריו של קלאפר בשימוע כתב טראמפ כי הוא "חזר על מה שכולם יודעים כולל התקשורת השקרנית - אין 'שום ראיות' לשיתוף פעולה בין רוסיה לטראמפ". בהמשך צייץ הנשיא: "הסיפור על קשר רוסיה-טראמפ הוא לחלוטין מתיחה. מתי העמדת הפנים הזו במימון משלם המסים תסתיים?"; והוסיף: "הסיפור הגדול ביותר מדבריהם של קלאפר וייטס הוא המעקב. למה התקשורת לא מדווחת על זה? #פייק ניוז".

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully