וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "ייתכן שפטריוטים רוסים אחראים למתקפות הסייבר בארה"ב"

2.6.2017 / 2:34

נשיא רוסיה דחה שוב את הטענות שלפיהן הקרמלין בוחש במערכות בחירות ברחבי העולם, אך אמר שייתכן שהאקרים שניסו להגן על כבודה של מוסקבה פעלו על דעת עצמם. "הם כמו אמנים"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אמש (חמישי) כי ייתכן ש"פטריוטים רוסים" אחראים מויזמתם למתקפות הסייבר בארצות הברית ובמדינות אחרות, שיוחסו לקרמלין. ואולם, הוא הדגיש כי מוסקבה לא הייתה מעורבת בכך בשום צורה.

פוטין, שדיבר בפני כתבים מהעולם בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, אמר את הדברים בתשובה לשאלה אם מוסקבה עשויה להתערב בבחירות הקרובות בגרמניה. זאת אחרי שסוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו כי הקרמלין התערב בבחירות לנשיאות בנובמבר לטובתו של דונלד טראמפ, שמכחיש זאת נחרצות וטוען כי מדובר בקנוניה של התקשורת והדמוקרטים.

"אם הם פועלים מתוך מחשבה פטריוטית, הם עשויים לפעול על בסיס מה שהם מאמינים שמסייע למאבק באלו שמוציאים את דיבתה של רוסיה. האם זה אפשר? תיאורטית, כן", הסביר פוטין, שהשווה את אותם האקרים לאמנים הפועלים על פי מצב רוחם.

לדבריו, מתקפות סייבר עשויות להיראות כאילו שהן מעשה ידה של מוסקבה, על אף שהן לא. נשיא רוסיה הוסיף כי הוא לא סבור שההאקרים מסוגלים להטות את תוצאות הבחירות בארצות הברית או במקומות אחרים באירופה.

חגיגות יום הניצחון של רוסיה בבירה מוסקבה, 9 במאי 2017. רויטרס
לא מאמין שההאקרים השפיעו על התוצאות. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully