וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם בקריאה לטראמפ: "אל תפרוש מהסכם פריז"

אנטוניו גוטרש התבטא לראשונה על האפשרות כי הנשיא האמריקני יחליט לפרוש ממחויבות מדינתו להסכם שינויי האקלים. "גם אם הממשל האמריקני יעזוב את ההסכם, חשוב כי האזרחים עצמם יכבדו אותו"

רויטרס

(בווידיאו: מנהיגי כלכלות העולם בישיבת G7)

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התבטא לראשונה אתמול (שלישי) על האפשרות שארצות הברית תפרוש מהסכם פריז, הברית הבינלאומית להתמודדות עם שינויי האקלים. זאת, לאחר שבוועידת G7 סירב נשיא המדינה דונלד טראמפ לאשר את מחויבותו להסכם, שנחתם תחת ממשלו של ברק אובמה, והודיע כי יכריז על עמדתו בנושא בשבוע הבא.

"חשוב שארצות הברית לא תעזוב את הסכם פריז", אמר גוטרש באירוע באוניברסיטת ניו יורק. "גם אם הממשל האמריקני יחליט לעזוב אותו, זה מאוד חשוב לחברה האמריקנית בשלמותה - לערים, לחברות ולעסקים - להישאר מחויבת להסכם". לטענתו של המזכ"ל, שינוי האקלים בלתי ניתן להכחשה ו"הכרחי" שמדינות העולם יילחמו בבעיה יחד.

עוד בוואלה! NEWS:
יממה לפני המועד האחרון: טראמפ "לא החליט" אם השגרירות תעבור לי-ם
אישה וגבר כבני 30 נורו למוות מכלי רכב חולף ביפו; היורה נמלט
מזג אוויר: חג השבועות יהיה נאה ואידאלי לטיול בחיק הטבע

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש באיסטנבול, 10 בפברואר 2017. רויטרס
"לגמרי הכרחי" שהעולם יילחם ביחד בשינוי האקלים. אנטוניו גוטרש/רויטרס

הסכם פריז, שנחתם בוועידת האקלים שנערכה ב-2015 בבירה הצרפתית, עוסק בניסיון להאט את פליטת גזי החממה. נשיא ארצות הברית, המדינה השנייה בעולם בפליטת גזי חממה אחרי סין, קרא במהלך הקמפיין שלו להתחממות הגלובלית "הונאה".

"אם תהיה ממשלה שתטיל ספק ברצון העולמי ובצורך בהסכם הזה, זאת תהיה הסיבה לכל האחרות להתאחד אפילו יותר לטובת ההסכם", אמר גוטרש. "המסר הוא פשוט: הרכבת עזבה את התחנה, עלה עליה או תישאר מאחור. העולם בבלאגן, זה לגמרי הכרחי שהוא יישם את הסכם פריז".

גם מנהיגי מדינות ה-G7 הביעו את מורת רוחם לגבי העמדה האמריקנית החדשה בנושא האקלים. "כל הדיון לגבי האקלים היה קשה מאוד, אם לא לומר מאכזב מאוד", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לאחריו. "לא ברור אם ארצות הברית תישאר בהסכם פריז או לא". נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא מקווה שטראמפ יחליט לגבות את ההסכם בסופו של דבר. "אמרתי לדונלד טראמפ כי זה חיוני שארצות הברית תישאר מחויבת להסכם האקלים בפריז", אמר מקרון לכתבים, והוסיף כי ההסכם חיוני עבור האינטרסים והמעמד של ארצות הברית.

נשיא ארה"ב טראמפ וקנצלרית גרמניה מרקל בפסגת G7 באיטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
"דיון מאכזב מאוד". טראמפ ומרקל בפסגת G-7/רויטרס
מנהיגי מדינות G7 בוועידת פסגה בטאורמינה, סיציליה, איטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
מנהיגי G7 לאחר הפסגה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully