וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע במנצ'סטר: רמת הכוננות הורדה בשל "התקדמות משמעותית"

27.5.2017 / 15:20

ראשת ממשלת בריטניה הכריזה על הורדת הכוננות ל"חמורה", אך הדגישה כי עדיין ישנה סבירות למתקפה וקראה לשמור על עירנות. 11 עצורים נחקרים במשטרה בחשד למעורבות בפיגוע, שגבה את חייהם של 22 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה היום (שבת) על הורדת רמת הכוננות במדינה מ"קריטית" ל"חמורה", בעקבות יממה של פעילות משטרתית ענפה נגד חשודים במעורבות בפיגוע התופת במנצ'סטר שאירע השבוע. היום נעצרו שני צעירים, בני 20 ו-22, ולדברי משטרת בריטניה 11 חשודים בסך הכול מצויים בידי המשטרה במסגרת חקירת הפיגוע.

משמעות הורדת רמת הכוננות, ימים ספורים לאחר העלאתה, היא כי האיום המידי להתרחשות פיגוע הוסר, אך עדיין קיימת סבירות גבוהה למתקפה. בשל השינוי בכוננות ,כוחות הצבא שתגברו את האבטחה במקומות ציבוריים יושבו לבסיסיהם בתום סוף השבוע הנוכחי, שמהווה חג ציבורי בבריטניה ובמהלכו יערכו כ-1,300 אירועים ברחבי המדינה.

לקריאה נוספת:
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"
משטרת בריטניה: "חקירת הפיגוע מתקדמת במהירות"; המלכה ביקרה פצועים
אחותו של המחבל ממנצ'סטר: "ביקש לנקום הרג ילדים בסוריה"

שוטרים תוחמים אזור בדרום מנצ'סטר בטרם הורדת הכוננות במדינה, 27 במאי 2017. רויטרס
כ-500 מבצעים נגד טרור. שוטר משוחח עם דיירת בבניין באזור שנסגר בדרום מנצ'סטר, היום/רויטרס

מעצרם של שני החשודים הנוספים התאפשר לאחר שהמשטרה ערכה פיצוץ מבוקר בכניסה לבניין מגורים בצפון מנצ'סטר. שעות ספורות לאחר מכן סגרה המשטרה אזור גדול בדרום העיר, בשכונת מוס סייד. חבלני משטרה הוזעקו לזירה ודיירים בבניינים הסמוכים פונו מבתיהם. בהודעת המשטרה נמסר כי פינוי הדיירים נעשה כחלק מ"חיפוש מתמשך" באזור. עד ראייה שעובד בחנות סמוכה שוחח עם סוכנות הידיעות "רויטרס" ואמר כי ראה שלושה אנשים מובלים בידי שוטרים מתוך אחד הבתים.

בעיתון "טיימס" דווח היום כי רשויות המודיעין במדינה זיהו כ-23 אלף קיצונים ג'יהאדיסטיים החיים בממלכה. מוקדם יותר השבוע אמר גורם המקורב לנושא ל"רויטרס" כי כ-500 מבצעים נערכים במקביל בתקופה האחרונה נגד כ-3,000 יעדי טרור. סגן מפכ"ל המשטרה הבריטית מארק ראולי, האחראי על הלוחמה בטרור, קרא לאזרחים לשמור על עירנות אך "לצאת מהבית כרגיל".

עוד באותו נושא

”לא ניכנע לרוצחי ילדים”: לאחר הפיגוע, מנצ'סטר שומרת על ראש מורם

לכתבה המלאה
שוטרים תוחמים אזור בדרום מנצ'סטר בטרם הורדת הכוננות במדינה, 27 במאי 2017. רויטרס
התקדמות משמעותית בחקירה. רכב של חבלני משטרה במנצ'סטר, היום/רויטרס

לצד העלייה בכוננות והשבחים שחלקו במשטרה לתושבי אזור מנצ'סטר על התמודדותם לאחר הפיגוע, חלה קפיצה בדיווחים על פשעי שנאה מאז הפיגוע. על פי נתוני המשטרה המקומית ביום רביעי השבוע דווח על 56 תקריות מסוג זה – כמעט כפול מהממוצע לתקופה זו. עוד נמסר כי חקירת התקריות הללו נמשכת וכי לפי שעה לא ניתן לקשור ביניהן לבין הפיגוע.

אתמול חידשו המפלגות השונות בבריטניה את פעילות התעמולה הפוליטית לקראת הבחירות הכלליות שיערכו ב-8 ביוני, בעוד כשבוע וחצי, והושהו לאחר הפיגוע. מפלגת הלייבור, בהנהגת ג'רמי קורבין, האשימה את מדיניות החוץ של בריטניה בהגברת הסיכון לפיגועים ותקפה את הקיצוץ בתקציב המשטרה שהובילה ממשלתה השמרנית של מיי. בתגובה טענה ראשת הממשלה כי קורבין מנסה להטיל את האשמה על הפיגוע על בריטניה עצמה. "אני רוצה להבהיר לג'רמי קורבין ולכולכם כי לא יכול להיות לעולם תירוץ לטרור", אמרה מיי בנאום מול חברי ארגון G7 בסיציליה שבאיטליה.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 23 במאי 2017. רויטרס
"לא יכול להיות תירוץ לטרור". מיי/רויטרס
שוטרים תוחמים אזור בדרום מנצ'סטר בטרם הורדת הכוננות במדינה, 27 במאי 2017. רויטרס
כ-23 אלף ג'יהאדיסטים נמצאים בבריטניה. כוחות משטרה סוגרים אזור במנצ'סטר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully