וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של המחבל ממנצ'סטר: "ביקש לנקום הרג ילדים בסוריה"

ג'ומנה עבדי הופתעה ממעשיו של אחיה, סלמאן. "הוא ראה את הפצצות שמטילה ארה"ב על ילדים בסוריה ורצה נקמה", סיפרה. במקביל, פורסם כי אנשים בקהילה, חברים ואפילו בני משפחתו של המחבל דיווחו עליו לרשויות לפחות חמש פעמים, אך הוא לא נעצר

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

סלמאן עבדי, המחבל המתאבד ממנצ'סטר, ביצע את המתקפה משום שביקש לנקום את המתקפות האוויריות של ארצות הברית בסוריה - כך אמרה הלילה (חמישי) אחותו ג'ומאנה עבדי בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל". היא סיפרה כי אחיה היה איש אדיב ואוהב ושהיא הופתעה ממעשיו בליל שלישי האחרון. "אני חושבת שהוא ראה ילדים מוסלמים נרצחים בכל מקום והוא ביקש לנקום", סיפרה. "הוא ראה את הפצצות שמטילה ארצות הברית על ילדים בסוריה ורצה נקמה. האם הוא השיג את מבוקשו? זה בינו לבין אללה".

22 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בשלישי בלילה ב"מנצ'סטר ארנה", האולם הגדול ביותר בבריטניה, בתום הופעה. בהרוגים ילדה בת שמונה ושוטר. עוד 64 איש נפצעו, 20 מהם עדיין מאושפזים במצב אנוש. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע.

בתוך כך, אמש דווח ב"טלגרף" הבריטי כי עבדי סומן שוב ושוב בידי הרשויות בבריטניה בשל דעותיו הקיצוניות, אך מעולם לא נעצר. בחקירת הפיגוע התברר כי עבדי אמר לחבריו ש"זה בסדר להיות מחבל מתאבד", מה שגרם להם להתקשר למוקד הממשלתי ללוחמה בטרור. על פי הדיווח, גורמים דיווחו לרשויות על הסכנה הנשקפת מפני עבדי לפחות בחמש הזדמנויות שונות במהלך חמש השנים האחרונות.

עוד בנושא:
בבריטניה זועמים על ארה"ב: "הפסיקו להדליף מחקירת הפיגוע במנצ'סטר"
בריטניה: המחבל ממנצ'סטר היה חלק מתא טרור; משפחתו נעצרה בלוב
הפיגוע במנצ'סטר: המחבל "קשור בוודאות לדאעש"; חשודים נוספים נעצרו

חיילים ושוטרים בפרוסים ברחובות מנצ'סטר 24 במאי 2017. רויטרס
שוטרים וחיילים ברחובות לונדון אחרי הפיגוע/רויטרס

גורם בכיר בקהילה שבה התגורר עבדי סיפר ל"טלגרף" כי לרשויות דווח על עבדי לפני שנתיים, משום ש"חשבו שהוא מעורב בארגונים קיצוניים ובטרור". מוחמד שפיק, מנכ"ל "קרן רמדאן", אמר כי "אנשים בקהילה הביעו דאגה לגבי האופן שבו התנהג האיש הזה ודיווחו על כך בדרך הנכונה באמצעות הערוצים הנכונים. הם לא שמעו על כך דבר מאז".

גם שניים מחבריו של עבדי סיפרו כי היו מודאגים והתקשרו, כל אחד בנפרד, למוקד המשטרה ללוחמה בטרור לפני חמש שנים ושוב בשנה שעברה. גורם המעורה בפרטים סיפר לרשת BBC כי "הם היו מודאגים שהוא 'תומך בטרור' והביע כי 'זה בסדר להיות מחבל מתאבד'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בקהילה הביעו דאגה לגבי האופן שבו התנהג". עבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אכרם רמדאן, בן 49, מהקהילה הלובית בדרום מנצ'סטר, אמר כי עבדי הורחק ממסגד לאחר שהתעמת עם האימאם שנשא דרשה אנטי-קיצונית. הוא הוסיף כי חשב שעבדי נכנס לרשימת המעקב של הרשויות משום שהמסגד דיווח על השקפותיו הקיצוניות. גורם אמריקני רשמי סיפר כי אפילו בני משפחתו של עבדי פנו למשטרה הבריטית והתריעו כי הוא "מסוכן", אך לא נעשה דבר.

אתמול הודיעה המשטרה הבריטית כי היא סבורה שעבדי לא פעל לבדו. בפשיטה שנערכה הלילה איתרו כוחות הביטחון והמשטרה בבריטניה חומרי נפץ ומטענים נוספים שיכלו לשמש לפיגועים נוספים, כהמשך למתקפה במנצ'סטר. מטען אחד פוצץ בפיצוץ מבוקר. גורמי ביטחון אמרו ל"אינדיפנדנט" כי הם חוששים כי רשת טרור ייצרה מטענים נוספים ומתכננת להוציא לפועל עוד פיגועים.

ארוע הזכרון במנצ'סטר לאחר הפיגוע אתמול 24 במאי 2017. רויטרס
"חשבו שהוא מעורב בטרור"/רויטרס

עד כה עצרו הרשויות שבעה חשודים במעורבות בפיגוע, אחד מהם הוא אסמאעיל, אחיו של עבדי. בלוב, שם שוהה יתר המשפחה שהתגוררה בעבר במנצ'סטר, נעצרו אתמול אביו של המחבל, רמדאן, ואחיו הצעיר האשם.

לפי היחידה ללוחמה בטרור בטריפולי הבירה, האח ידע על התכניות של אחיו ותכנן פיגוע בעיר. הוא חשוד בקשרים עם דאעש. גורם ביטחוני לשעבר בלוב אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי האב, שבטרם מעצרו הכחיש את מעורבות המשפחה במתקפה, היה חבר לשעבר בארגון המקושר לאל-קאעדה. המשפחה נמלטה ממשטרו של מועמר קדאפי לבריטניה בשנות ה-90, שם ביקשה מקלט מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully