וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניכנע לרוצחי ילדים": לאחר הפיגוע, מנצ'סטר שומרת על ראש מורם

שאול אדר, שליח וואלה! NEWS למנצ'סטר

24.5.2017 / 0:02

הדריכות בעיר הבריטית הורגשה היטב ביום שלאחר הפיצוץ הקטלני ב"מנצ'סטר ארנה". כומר מקומי הסביר: "אנחנו לא יוצאים לרחובות וצועקים, אבל אל תטעו לחשוב שלא נפגענו". לדברי תושבת העיר, "מוזר כמה שהיום הזה נורמלי, מוזר ועצוב"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מנצ'סטר התעוררה אתמול (שלישי) לבוקר מחריד, לאחר פיגוע ההתאבדות שהכה בעיר האנגלית בסיום הופעה של כוכבת הפופ האמריקנית אריאנה גרנדה וגבתה את חייהם של 22 צעירות וצעירים תושבי העיר. שעות ארוכות לאחר מכן, חלק מהדרכים סביב "מנצ'סטר ארנה" נותרו חסומות, וכוחות משטרה חמושים נראו במרכז העיר בכמויות גדולות מהרגיל.

במהלך היום, הדריכות הורגשה היטב כשבכמה חלקים של העיר נערכו מעצרים, ומרכז מסחרי גדול פונה בשל התרעה ביטחונית. ברשתות החברתיות הופצו תמונות הנעדרים, מרביתם נערות ונערים, ובני משפחה מודאגים זרמו למרכז החירום שהוקם באצטדיון "אתיחאד" של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי.

לקראת אתמול בערב, זוהתה אחת מההרוגות, ספי רוז רוסו בת השמונה, שהגיע לצפות בהופעה. משפחתה של רוסו, כמו של 21 משפחות נוספות ששמות יקיריהם ברובם הגדול טרם פורסמו, נאלצים כעת להתמודד עם האסון הגדול, שנראה כי ממדיו יתבררו רק בימים הבאים. נראה כי עבור חלק מבני המשפחה שהגיעו למרכז החירום, החדשות היו קשות מנשוא.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר: "המחבל הגיע ברכבת מלונדון, מוצאו מלוב"
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר: "מטען בלב הצלבנים"
מיי: "הפיגוע במנצ'סטר אחד הנוראיים בהיסטוריה שלנו"; חשוד נעצר

זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
" לא נוותר על חיינו". זירת האירוע, אתמול/GettyImages
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
"מאוד שקט היום בעיר". זירת האירוע, אתמול/GettyImages
"כיצד אנחנו שומרים על פתיחות דתית עם גישות אלימות כאלה?"

"בחברה שלנו, אנשים לא יוצאים לרחובות וצועקים, אבל אל תטעו לחשוב שאין לנו רגשות או שלא נפגענו", הסביר הכומר נייג'ל אשוורת', מכנסיית סנט אן האנגליקנית שבמרכז העיר. לדבריו, "אנחנו לא ניתן לאנשים מטורפים בעלי אידיאולוגיה מנוונת לקחת את חיי העיר שלנו ואת ערכינו". הוא הבהיר כי "הם טוענים שהאידאולוגיה שלהם ניתנה להם על ידי אלוהים, ובעצם זה ההיפך הגמור מכך".

אשוורת' הוסיף: "לא ניכנע לרוצחי ילדים המנסים להכניס פחד לחיי אנשים. אנחנו לא נוותר על חיינו ועל העיר שלנו, אבל אנחנו צריכים למצוא דרכים מעשיים לשמור על כך, על ידי המשטרה וכוחות הביטחון". לדבריו, "זה מיעוט, זהו שיגעון פסיכוטי. יש דיון שצריך להיערך, כיצד אנחנו שומרים על פתיחות דתית עם גישות אלימות כאלו".

תושבים רבים הגיעו לכנסייה, חתמו בספר הניחומים והניחו זרי פרחים בדמעות. חלקם היו אתמול בהופעה, כמו בני משפחה אחת שליוו את אחת הבנות שאיבדה את חברתה הטובה ביותר בפיגוע. עשרות זרי הפרחים הונחו לאורך הקיר, עד שבהוראת המשטרה הם הוזזו אל הרחוב, בכדי ש"לא לפגוע בבני דתות אחרים", על פי הכומר אשוורת', שרתח למשמע ההוראה.

פיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
"אני אוהבת את מנצ'סטר". אירוע זיכרון בעיר, אתמול/רויטרס
פיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
"הכול בסדר בעיר היום". אירוע זיכרון במנצ'סטר, אתמול/רויטרס

בפיקדילי גארדנס, כיכר גדולה ומדושאת במרכז מנצ'סטר, ישבו המונים בשמש הנעימה והקשיבו לזמר ששר את "שלוש ציפורים קטנות" של בוב מארלי, עם שורת המחץ "אל דאגה, כי כל דבר יהיה בסדר". שני מתנדבים עירוניים צעירים חצו את הכיכר וסיפרו ש"הכול בסדר בעיר היום. שמש נהדרת. מה כבר רע?".

"מאוד שקט היום בעיר", הוסיף בלייק, עיתונאי אוסטרלי תושב העיר, "יותר מהרגיל ביום עם מזג אוויר כזה. ביום שני התחלתי לעבוד על הסיפור ועמדתי ליד מחסומי המשטרה ליד הארנה". לדבריו, "אנשים יצאו מהבתים והציעו עזרה לכל מי שהיה זקוק. האווירה הייתה שקטה מאוד, נראה שאנשים עוד לא הבינו עד כמה האירוע היה נורא".

זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
"עוד יום בהיסטוריה של העיר". זירת האירוע, אתמול/GettyImages

אחד מהתושבים טען כי "זהו עוד יום בהיסטוריה של העיר". בכלי התקשורת וברשתות החברתיות התפרסמו קריאות שלא לשנות בדבר את אורח החיים, כי "זה מה שהטרוריסטים היו רוצים". איש לא רוצה לראות התנכלויות לאזרחים מוסלמים, קריאות לנקמה ומרדפים ברחבי העיר אחרי אזרחים ממוצא מסוים, או ופוליטיקאים שצורחים בחמת זעם, אבל לעתים נראה כי מנצ'סטר מסרבת להראות רגשות.

העיר הותקפה על ידי טרוריסטים בעבר. ב-1996 פיגוע של המחתרת האירית הכה במרכז העיר, ששינתה את פניה. זו עיר עם כוח פנימי של ממש. גם הפיגוע האחרון, שייקח עוד זמן לעכל אותו, ייזכר כסמל לחוזקה של העיר. "מוזר כמה שהיום הזה נורמלי", סיכמה מוכרת בחנות במרכז העיר, "מוזר ועצוב".

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully