וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: "הפיגוע במנצ'סטר אחד הנוראיים בהיסטוריה שלנו"; חשוד נעצר

ראש ממשלת בריטניה אמרה כי הרשויות סבורות שהן יודעות את זהותו של המחבל המתאבד, שהתפוצץ מחוץ לאולם שבו התקיימה הופעה בפני אלפי צעירים. בן 23 נעצר בחשד למעורבות בפיגוע. מרכז קניות במנצ'סטר פונה בשל התראת שווא

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (שלישי) כי הרשויות סבורות כי זיהו את זהות המחבל המתאבד שהתפוצץ אמש מחוץ ל"מנצ'סטר ארינה", והרג לפחות 22 איש, בהם ילדים רבים. גם המלכה אליזבת פרסמה הצהרת גינוי, וכינתה את הפיגוע "מתקפה ברברית". עוד 59 איש נפצעו במתקפה, שעליה לא קיבל שום גורם אחריות עד לשלב זה. המשטרה הודיעה כי עצרה בדרום העיר חשוד בן 23 בחשד למעורבות בפיגוע הקטלני.

"זאת אחת ממתקפות הטרור הנוראיות ביותר שחווינו מאז ומעולם", אמרה מיי במהלך הצהרה מיוחדת שמסרה עם תום דיון ביטחוני מיוחד בדאונינג 10. היא הוסיפה כי המחבל פעל לבדו, אולם לא ברור אם היו גורמים נוספים שסייעו לו. "פחדנותו של התוקף עמדה מול אומץ לבם של רשויות החירום ושל תושבי מנצ'סטר", אמרה ראש ממשלת בריטניה, שתכנס דיון נוסף בהמשך היום. הכוננות בממלכה תישאר ברמתה השנייה בחומרתה.

עוד על הפיגוע במנצ'סטר
טבח הילדים במנצ'סטר: "עפתי 30 מטר, ראיתי גופות פזורות"
לא פיגוע מאולתר: המתקפה שצריכה להדאיג את שירותי הביטחון בבריטניה
בריטניה: 22 הרוגים ו-59 פצועים בפיגוע התאבדות מחוץ להופעה במנצ'סטר

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 23 במאי 2017. רויטרס
שוטרים מחוץ לזירת הפיגוע במנצ'סטר/רויטרס

לדבריה, "פיגוע זה בולט יותר בהשוואה לאחרים בשל החולניות והזוועתיות שבפגיעה מכוונת בילדים חפים מפשע". מיי הוסיפה כי "אנחנו מתקשים להאבין את המוח המעוות שרואה במקום המלא בילדים כהזדמנות לביצוע טבח". מיי אמרה כי "אנחנו נחושים לסכל מתקפות כאלו בעתיד, ולטפל באידיאולוגיה שלעתים קרובות מתדלקת את האלימות הזאת. ואם יתברר שיש גורמים נוספים האחראים למתקפה, נמצא אותם ונעמיד אותם לדין".

אלפים, בהם צעירים רבים, הגיעו לאולם שבו הופיעה הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה, בת ה-23. היא עצרה את מסע ההופעות שלה בעקבות הפיגוע, ואמרה כי "היא שבורה ומצטערת". לאחר הפיגוע, הורים רבים פרסמו ברשתות החברתיות תמונות של ילדיהם וביקשו עזרה כדי לאתר אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוטרים בזירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
שוטרים מחוץ לזירת הפיגוע במנצ'סטר/GettyImages

ברחבי העולם גינו את הפיגוע, האחרון בשורת פיגועים ברחבי אירופה. מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם מיי והביע את תנחומיו. טראמפ, המבקר בישראל, גינה את הפיגוע גם במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם. גם אבו מאזן הוקיע את הפיגוע, כמו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע לבריטניה לשתף פעולה נגד הטרור בעקבות "המתקפה הבלתי-אנושית". נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם מיי ואמר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם בריטניה, ובהמשך היום הוא יגיע לחלוק כבוד עם הקורבנות בשגרירות בריטניה בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully