וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח הילדים במנצ'סטר: בין ההרוגים - סופי בת השמונה

23.5.2017 / 15:54

בין 22 ההרוגים ו-59 הפצועים היו בני נוער רבים, בהם סופי רוז רוסו, שהגיעו להופעה של הזמרת הפופולרית אריאנה גרנדה. "חשבתי איך אני מוצא את המשפחה שלי", סיפר אנדי שהגיע לאסוף את בתו ואשתו. "מישהו ראה את בתי?"

רויטרס

בפיגוע ההתאבדות שאירע הלילה (שלישי) ב"מנצ'סטר ארנה" נהרגו לפחות 22 איש ונפצעו עוד 59, בהם ילדים רבים שהגיעו לצפות בהופעה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. אחד ההרוגים הייתה ספי רוז רוסו, בת שמונה בלבד, שהגיעה להופעה יחד עם אחותה הגדולה. כריס אפטון, המחנך של סופי, אמר כי "הידיעה על מותה במתקפה המחרידה הזאת גרמה לנו להלם אדיר, ואנחנו מביעים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחתה ולחבריה".

"עפתי 30 מטר אחרי הפיצוץ, מיציאה אחת ליציאה אחרת", סיפר לרשת BBC אנדי הולי, שהגיע לאולם הגדול ביותר בבריטניה כדי לאסוף את אשתו ואת בתו. "כשקמתי, ראיתי גופות פזורות על הקרקע. המחשבה הראשונה שלי הייתה להיכנס פנימה כדי למצוא את המשפחה שלי".

אריאנה גרנדה נחשבת לפופולרית בקרב ילדים ובני נוער, שפוקדים את הופעותיה בקביעות, ורבים מקורבנות הפיגוע היו קטינים. הפיצוץ אירע במבואה של "מנצ'סטר ארנה" כשאלפי מעריצים והוריהם זרמו החוצה מהופעתה של הזמרת האמריקנית. גרנדה עצמה צייצה מאוחר יותר: "אני שבורה. מעומק לבי, אני כל כך כל כך מצטערת. אין לי מילים". גרנדה השעתה את מסע ההופעות האירופי שלה בעקבות הפיגוע.

ניצולות בזירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
בני נוער רבים בין הנפגעים, הלילה/GettyImages

בתקווה שילדיהם יימצאו בחיים, העלו הורים וקרובים את תמונותיהם לרשתות החברתיות. פאולה רובינסון, בת 48, חיכתה ליד תחנת הרכבת שליד הארנה עם בעלה כשאירע פיצוץ עז. אחריו ראתה עשרות בני נוער צורחים ובורחים הרחק מהארנה. רובינסון אמרה כי לקחה עשרות נערות למלון "הולידיי אין אסקפרס" וצייצה בטלפון שלה לכל הוריהם לפגוש אותן שם.

היא סיפרה כי הטלפון שלה לא הפסיק לצלצל מאז הציוץ. "הורים רצו מבוהלים וניסו למצוא את ילדיהם", סיפרה. "היו המון ילדים ב'הולידיי אין'". בפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות נכתב כי גם מלונות אחרים בבריטניה, בהם "פריימיר אין", פתחו את שעריהם לניצולי הפיגוע, ולפי דיווחים כ-60 ילדים הגיעו ל"הולידיי אין".

שרלוט קמפבל, אחת מההורים שחיפשו את ילדיהם, פרסמה תמונתה של בתה אוליביה, ששיערה היה מעוטר פרחים. "מישהו ראה את בתי אוליביה קמפבל?", כתבה ותייגה manchester#. פייסבוק הפעילה את שירות Safety Check שאפשר למי שהגיע להופעה לסמן כי הוא בטוח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
שוטרים ובני נוער באזור הפיגוע/GettyImages

ברשתות החברתיות הציעו גם נהגי מוניות ותושבים במנצ'סטר להסיע בחינם את אלה שצריכים לעזוב את העיר. במקביל הופצה התגית RoomForManchester# שבה נעשה שימוש להצעת מיטות וספות בחינם לכל מי שנתקע בעיר. "אני נמצא במרחק של עשר דקות ממרכז העיר ויכול להציע טרמפים לכל מקום. אם מישהו צריך עזרה שיפנה אליי", כתב משתמש בטוויטר בשם דני האץ'.

שעות לאחר הפיצוץ החלו להיות מופצות ברשתות תמונות קולאז' של בני נוער מחייכים שטרם יצרו קשר לאחר ההופעה. אלה נשאו את התגית PrayForManchester#.

(עדכון ראשון: 7:08)

הילדים שעדיין נעדרים (הילדה בצהוב נמצאה):

מציעים מקום ללון:

"חברתי הטובה לוסי נעדרת"

"אחי נעדר, בבקשה שתפו"

"עזרו לחפש אחר אליה ריאן"

אחי נעדר

זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
בני נוער מפונים מזירת הפיגוע/GettyImages
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
ילדים מתפנים מה"מנצ'סטר ארנה"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully