וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם הפעולות בשטחים: "נאלץ להפחית את אספקת החשמל לעזה"

25.5.2017 / 18:33

אלוף יואב מרדכי הודיע כי בשל חוסר הסכמה בין הרשות הפלסטינית לחמאס על מימון החשמל, הזרם לעזה יופחת בהדרגה בתקופה הקרובה. במערכת הביטחון מעריכים כי ניתוק החשמל במהלך חג הרמדאן עלול להוביל להידרדרות ביטחונית באזור

עריכה: ניר חן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע אמש (רביעי) כי ישראל תפחית בהדרגה את אספקת החשמל לרצועת עזה בתקופה הקרובה. זאת, בשל חוסר הסכמה בין הרשות הפלסטינית וחמאס על מימון עלויות החשמל. בריאיון לרשת BBC בערבית אמר מרדכי כי "ישראל תאלץ להפחית את החשמל לרצועת עזה".

הוא הוסיף כי "למרבה הצער חמאס לוקח מדי חודש מאה מיליון שקל מהעם ברצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית". לדבריו, "הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון. ישראל היא היחידה שמספקת חשמל לרצועה. זה אומר שרצועת עזה תלויה לגמרי בתחום החשמל בישראל".

עוד בנושא:
הדילמה של ישראל: חשמל לראשי חמאס - או סכנת מלחמה בדרום
4 שעות חשמל ביום, ובתי החולים בעזה בדרך להשבתה: "חמאס רוצה שנסבול"
משבר החשמל ברצועת עזה: חמאס עצר מאות פלסטינים במטרה לדכא את המחאה

תחנת הכוח המרכזית של עזה. עאדל חנא, AP
"זו סוגיה פנים-פלסטינית ולא ישראלית-פלסטינית". תחנת הכוח בעזה/AP, עאדל חנא

מרדכי התריע לפני כחודש בפני ארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בעזה כי עליהם להיערך לאפשרות שישראל תנתק בהדרגה את זרם החשמל בעזה. "חמאס מעדיף את האינטרסים שלו, האינטרס של המפקדים שלו. לכל פעיל יש גנרטור עם פיוז ולאחר מכן נותנים לעם. אנחנו לא נכשלים, זה חילוקי דעות בין חמאס לרשות הפלסטינית", הוסיף מרדכי אמש.

עלות צריכת החשמל ברצועת עזה מסתכמת ב-40 מיליון שקלים בחודש. הרשות הפלסטינית שלחה מכתב רשמי שבו היא אומרת שהיא מעוניינת להעביר מדי חודש 30-25 מיליון שקלים ולכן, לדבריו של מרדכי, המשמעות היא צמצום באספקת החשמל לרצועה. "זו סוגיה פנים-פלסטינית ולא ישראלית-פלסטינית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משפחות בחשכה במהלך הפסקת זרם החשמל בעזה, ינואר 2017. AP
"נוריד את כמות החשמל לפי המימון שייקבע". הפסקת חשמל בחאן יונס/AP

מרדכי מתח ביקורת על ראש ממשלת חמאס הנבחר יחיא סינואר. "אנחנו נוריד את כמות החשמל לפי המימון שייקבע. אם חמאס יחליט שהחשמל שנכנס, במקום שילך לפתחי חמאד (בכיר בחמאס – א"ב) ויחיא סנוואר ילך לבתי חולים ולאזרחים ובמקום שהמזוט ילך למנהרות לגנרטורים, לא תהיה שום בעיה לעם ברצועה. כמו שטראמפ אמר בערב הסעודית בנאומו: מדובר בארגון טרור והוא צריך לחשוב על סדר העדיפות של העם קודם כל".

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הפחתת החשמל במהלך חג הרמדאן, בשל חוסר הסכמה בין חמאס לרשות הפלסטינית על תשלום עלויות החשמל, עלול להוביל להידרדרות ביטחונית ברצועה. מצוקת הרחוב הפלסטיני שבשלב זה מקבל בממוצע ארבע שעות חשמל ביום עשוי להידרדר למחאה אלימה וההשלכות עלולות להתבטא בפעילות נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully