וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שעות חשמל ביום, ובתי החולים בעזה בדרך להשבתה: "חמאס רוצה שנסבול"

20.4.2017 / 11:17

ארבעה ימים חלפו מאז שנגמר הסולר בתחנת הכוח האחרונה בעזה, ותושבי הרצועה מקבלים כעת רק ארבע שעות חשמל ביום ולאחריהן 12 שעות מוחשכות. חמאס תולה את האשמה ברשות - שמצדה לא מוכנה לשלם על הסולר. "נשארנו לבד מול החושך", סיפר תושב עזה

עריכה: ניר חן

ארבעה ימים חלפו מאז שנגמר הסולר בתחנת החשמל האחרונה ברצועת עזה, והזמן הדוחק מאיים בראש ובראשונה על בתי החולים, שאספקת החשמל אליהם צפויה להיעצר לקראת יום ראשון, עם סיום רזרבות הדלק. בשאר רצועת עזה, התושבים מקבלים חשמל למשך ארבע שעות ביום, ולאחריהן 12 שעות ללא חשמל.

תחנת הכוח ורשות האנרגיה של עזה הודיעו שאין באפשרותן לרכוש עוד סולר במחיר מלא, הכולל את מס הבלו שמייקר אותו באופן דרמטי. הרצועה, שבשליטת חמאס, דורשת כי הרשות הפלסטינית תשלם את המס כפי שעשתה מאז 1994 - אך זו מסרבת לכך. בחודשים האחרונים שילמה קטאר עבור הסולר, אולם גם המימון הזה הסתיים והמשא ומתן בין הרשות לחמאס לא מניב פירות עד כה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חמאס ניסה להבריח חומר נפץ בתרופה של חולת סרטן מעזה
בעקבות הסערה: הניו יורק טיימס מבהיר – ברגותי טרוריסט ורוצח
לא רק תנאי הכליאה: שביתת האסירים מדיפה ריח עז של מאבק פנימי

משפחה יושבת סביב מדורה בזמן הפסקת חשמל בחאן יונס עזה, ינואר 2017. AP
משפחה מתחממת ליד מדורה בחאן יונס בעת הפסקת חשמל/AP

בריאיון לאתר אל-חיאת אל-ג'דידה, אמר מוחמד מוסטפא, תושב הרצועה, כי חמאס אשם במצב. "חמאס גובה מאזרחים תשלום, אבל לא משלם על הסולר, וגם רוצה סולר מוזל ממצרים", אמר. "יש להם גנרטורים ענקיים והם לא סובלים מניתוקי החשמל. הם מבקשים מהעם לסבול ולהחזיק מעמד. למה? אנחנו לא מבינים".

אברהים אחמד מרפיח סיפר לתקשורת כי הילדים בוכים וכי המשפחה נאלצת לשרוף מזרונים ולהדליק נרות ובכך לסכן את בניהם. "התושב משלם על המצב והפוליטיקאים שקועים באינטרסים האישיים שלהם", אמר. "הסיבה למשבר היא הניהול הכושל שהשאיר את התושבים לבד מול החושך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחות בחשכה במהלך הפסקת זרם החשמל בעזה, ינואר 2017. AP
הפסקת חשמל בחאן יונס/AP

בחודש ינואר האחרון הודיעה קטאר כי תעביר 12 מיליון דולרים במטרה לפתור את משבר החשמל ברצועה. במקביל, הודיעה טורקיה כי היא מסכימה להעביר לרצועת עזה דלק כדי להביא לסיום המשבר. המשבר החמור ברצועה הוביל למחאה נדירה נגד שלטון חמאס.

בינואר עצרו כוחות הביטחון של הארגון מאות תושבים ברצועה, כחלק מניסיונם לדכא את המחאה. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים קשים עם כוחות הביטחון של חמאס, ובכלל זה ירי לעבר מפגינים.

אישה עם עגלה ועליה ג'ריקנים אותם תמלא בברז ציבורי ברפיח, רצועת עזה, 2 במרץ 2017. רויטרס
אישה סוחבת ג'ריקנים ברצועה/רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי התריע על המשבר בעמוד הפייסבוק שלו בערבית לפני כשבועיים וכתב כי "משבר החשמל ברצועה קרוב מאוד והאחריות היא של ארגון הטרור חמאס". מרדכי התייחס לתרומה הקטארית והטורקית שהולכת ואוזלת, וכתב כי "בלעדיה לא יהיה מי שישלם את מס הבלו על הדלקים המיועדים להפעלת תחנת חשמל זו ברצועה. מהסיבה הזאת, עלויות הדלק להפעלת תחנות הכוח בעזה עולות, וחמאס אינו מוכן לשלם את העלויות ואת מחיר הדלק שהוא צורך בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully