וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החשמל ברצועת עזה: חמאס עצר מאות פלסטינים במטרה לדכא את המחאה

15.1.2017 / 0:15

אספקת החשמל הדלה - רק שלוש שעות ביממה - הוציאה אלפים להפגנות, שהידרדרו לעימותים קשים עם כוחות הביטחון של חמאס. הארגון, שחושד כי פתח עומד מאחורי המחאות הסוערות, עצר בתגובה מאות אנשים בסוף השבוע. טורקיה נרתמה לסייע בהעברת דלק לרצועה כדי להביא לסיום המשבר

ספק 500

כוחות הביטחון של חמאס עצרו מאות פלסטינים תושבי עזה במהלך סוף השבוע בניסיון לדכא את המחאה סביב משבר החשמל ברצועה. זאת, בעקבות שורה של הפגנות סוערות בכל רחבי הרצועה, שבהן השתתפו אלפי בני אדם. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים קשים עם כוחות הביטחון של חמאס, ובכלל זה ירי לעבר מפגינים.

ההפגנות, שנערכו ביום חמישי האחרון, נולדו במחאה על הפסקות החשמל הנרחבות ברצועת עזה. בתגובה לכך ביצע חמאס מעצרים נרחבים במהלך סוף השבוע. ואולם למרות המעצרים, נראה כי התושבים לא נרתעים וכי בכוונתם להמשיך בהפגנות. בחמאס חושדים כי אנשי פתח הם שעומדים מאחורי המחאה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס
שפל חדש ביחסים: חמאס עצר מפקד בכיר של דאעש בסיני
חשש בישראל: מדיניות ההפרדה בין הגדה לעזה תקרוס - ותעצים את חמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצרים לא מרתיעים את התושבים, שיצאו בהמוניהם לרחובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטונים שמתפרסמים ברשתות החברתיות הפלסטיניות נראים מאות אנשים - בעיקר במחנות הפליטים הגדולים של רצועת עזה, כמו שאטי, ג'בליה, נוסיראת, חאן יונס ורפיח - כשהם מוחים על הפסקות החשמל הממושכות. רוב תושבי עזה מקבלים חשמל רק שלוש שעות ביממה בשבועיים האחרונים בעקבות מחלוקת חריפה בין ממשל חמאס והרשות הפלסטינית סביב תשלום מס עבור הדלקים שנקנים מישראל ומשמשים את תחנת הכוח של עזה.

הרשות והחמאס השליכו אחת על השנייה את האשמה במשבר. חמאס ארגן אתמול עצרת משלו, ובה נשמעו קריאות נגד הרשות והעומד בראשה, אבו מאזן.

בסוף השבוע הודיעה טורקיה כי היא מסכימה להעביר לרצועת עזה דלק כדי להביא לסיום המשבר. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, המועמד לראשות הלשכה המדינית של הארגון בבחירות שכבר החלו, פרסם בסוף השבוע הודעה שבה טען כי השיחות שניהל עם ראשי הממשל בטורקיה נשאו פרי, וכי הטורקים יעבירו דלק לעזה. הניה נעדר מעזה זה כארבעה חודשים, כחלק ממאמציו להיבחר לראשות החמאס.

(עדכון ראשון: 22:45)

עוד באותו נושא

בשל מחלוקת בין הרשות וחמאס: תושבי עזה סובלים משיבושים קשים בחשמל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המונים מפגינים ברצועת עזה ביום חמישי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully