וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס

2.1.2017 / 0:22

בדיון הראשון בנוגע להשבתם גופותיהם של החיילים גולדין ושאול וכן שני האזרחים המוחזקים בעזה, החליטו השרים על צעדים להפעלת לחץ על חמאס. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון עם אחיו של הדר גולדין, בספטמבר)

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אתמול (ראשון) על תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. במסגרת זו נקבע כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית".

הדיון הוא הראשון בנושא מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. במהלכו קיבלו השרים סקירה מליאור לוטן, המתאם מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא שבויים ונעדרים, בנוגע למגעים להשבת הגופות, וכן נידונו אמצעי לחץ שונים שניתן להפעיל על חמאס כדי לקדם את הנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל לחץ המשפחות: הקבינט ידון לראשונה בהשבת גופות גולדין ושאול
נתניהו בלבוש ליצן: חמאס פרסם סרטון ליום הולדתו של אורון שאול
עקב עתירה לבג"ץ: ישראל מחזירה 7 גופות מחבלים לרשות הפלסטינית

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"דגל לבן מול חמאס". אזכרה במלאת שנתיים למותו של גולדין, אוגוסט/ראובן קסטרו

בין היתר, הוחלט על מדיניות קבועה לטיפול בגופות פעילי חמאס שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים, במסגרתה הן לא יוחזרו אלא ייקברו. בהודעה מלשכת ראש הממשלה עוד נמסר כי הקבינט אימץ פה אחד תכנית פעולה לקידום השבת הגופות, אך לא פורט אילו צעדים ייכללו בתכנית. בין הצעדים הענישתיים שנבחנו: צמצום ביקורי משפחות בבתי הכלא או שלילה מוחלטת של ביקורי משפחות מעזה או החמרת תנאי כליאה של אסירי חמאס.

עם זאת, על חלק מהצעדים ישנם מגבלות משפטיות מתוקף החקיקה הישראלית או הדין הבינלאומי. גם במערכת הביטחון הביעו התנגדות למהלך, והציגו עמדה הסוברת כי החמרת היחס כלפי האסירים לא תוביל להתגמשות חמאס בעניין הגופות. על כן, השרים הסכימו על יישום מדורג ומבוקר של הצעדים נגד אסירי חמאס.

הדיון, שנדחה כמה פעמים במהלך החודשים האחרונים, נערך על רק לחץ מצד משפחותיהם של שני החללים, הדר גולדין ואורון שאול, מאז חתימת הסכם הפיוס עם ממשלת טורקיה. בישיבת הקבינט בחודש יוני בה אושר ההסכם, דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן לקיים דיון על תנאי כליאת אסירים ביטחוניים וראש הממשלה הקים צוות שרים שיטפל בנושא בהשתתפותו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי. בשבועות האחרונים הצוות קיים שורה של דיונים ונפגש גם עם המשפחות.

(עדכון ראשון 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully