וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עתירה לבג"ץ: ישראל מחזירה 7 גופות מחבלים לרשות הפלסטינית

16.12.2016 / 19:24

גורם צבאי אישר כי ההעברה בעיצומה. המדינה ביקשה ארכה של 60 ימים להעברת שלוש גופות נוספות, של מחבלים המזוהים עם חמאס, ובהן של רוצח הנערה הלל אריאל. בחודש יוני האחרון הודיע ליברמן כי תוקפא החזרת גופות לרשות

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השר לשעבר יעלון על לוויות מחבלים שגופותיהם הוחזרו, בשנה שעברה)

ישראל החלה היום (שישי) בהחזרת גופותיהם של שבעה מחבלים. זאת, לאחר שבני משפחותיהם של עשרה מחבלים, שביצעו פיגועים בגל הטרור האחרון, עתרו לבג"ץ בבקשה להחזיר את גופותיהם לרשות הפלסטינית. המחבלים שגופותיהם יוחזרו הם שרה טראיירה, חאלד באחיר, מוחמד א-סראחין, אנסאר הירשה, סארי אבו-ראב, רחיק ביראווי ופיראס אל-חאדור. גורם צבאי אישר את הפרטים.

בקבינט המדיני-ביטחוני הוחלט כי גופותיהם של המחבלים יוחזרו בכפוף להתחייבות משפחותיהם לעמוד בכל דרישות המפקד הצבאי, שנועדו להבטיח שהלוויות לא יהפכו למפגני הסתה ותמיכה בטרור.

בעניינן של שלוש הגופות הנוספות, הוחלט כי נדרשת בחינה נוספת בטרם קבלת החלטה, וזאת בשל היותם מזוהים עם חמאס, ובגלל פיגוע אכזרי במיוחד שלו אחראי אחד מהשלושה - מוחמד טראיירה - שרצח את הנערה הלל יפה אריאל בת ה-13 במיטתה בביתה שבקריית ארבע ביוני האחרון. על כן, ביקשה המדינה ארכה של 60 יום כדי לבחון את החזרת גופות אלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המחבלים שגופותיהם הוחזרו/מערכת וואלה, צילום מסך
מוחמד טראיירה, מחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקריית ארבע. 30 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
לגבי גופתו ביקשה המדינה ארכה. המחבל המחבל מוחמד טראיירה שרצח את הלל אריאל/צילום מסך, טוויטר

משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מסרה אז בתגובה להחלטת הקבינט: "כשמדובר בהחזרת גופות מחבלים חברי הקבינט מתייצבים לדיון אבל כשמדובר בהחזרת חייל גולני שנשלח למלחמה שנמשכה 50 ימים, ועדת השרים לא מעלה בדעתה אפילו להתכנס. צר לנו שהמדינה בוחרת להעניק מחוות לפלסטינים על ידי השבת גופות מחבלים למשפחותיהם מבלי לפעול להחזרת אורון".

בחודש יוני האחרון, אחרי הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי לא יוחזרו גופות מחבלים עד להודעה חדשה. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס למחרת הפיגוע נקבע כי תוקם ועדה לבחינת החזרת הגופות לרשות וכי עד שתסתיים עבודתה תוקפא החזרת הגופות.

סמ"ר אורון שאול שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בעזה. באדיבות המשפחה
"המדינה מעניקה מחוות לפלסטינים מבלי לפעול להחזרת אורון"/באדיבות המשפחה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully