וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל לחץ המשפחות: הקבינט ידון לראשונה בהשבת גופות גולדין ושאול

חברי הקבינט עשויים להחליט על שורת צעדים להפעלת לחץ על חמאס, כדי להגיע להתקדמות במאמצים להשבת גופותיהם של החללים הנעדרים. משפחת גולדין: "מצפים שבדיון יתקבלו החלטות"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: אחיו של הדר גולדין, בראיון בספטמבר)

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לדון היום (ראשון) במאמצים להשבת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן", ועשוי להחליט על שורת צעדים אופרטיביים להפעלת לחץ על חמאס. בדיון צפויים השרים לקבל עדכון מהמתאם לענייני שבויים ונעדרים במשרד ראש הממשלה ליאור לוטן, ולדון בצעדים להחמרת התנאים של אסירי חמאס בבתי הכלא והמגבלות החוקיות על הענשתם.

הדיון שנדחה מספר פעמים בחודשים האחרונים ועל קיומו דווח לראשונה בחדשות 2, יתקיים על רק לחץ משפחות גולדין ושאול על הממשלה מאז חתימת ההסכם מול טורקיה. בישיבת הקבינט ביוני בה אושר ההסכם, דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן לקיים דיון על תנאי כליאת אסירים ביטחוניים וראש הממשלה הקים צוות שרים שיטפל בנושא בהשתתפותו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי. בשבועות האחרונים הצוות קיים דיונים ונפגש עם משפחות החללים הנעדרים.

עוד בוואלה! NEWS:
בנוכחות נציגי הממשלה: כאלף איש הגיעו לאזכרתו של סגן הדר גולדין
הזוג נתניהו בתערוכת ציוריו של הדר גולדין: "רוצים קבר בישראל"

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

בדיון צפוי השר לביטחון פנים ארדן להציג את עבודת המטה שנערכה בשירות בתי הסוהר לגבי צעדי הלחץ האפשריים על אסירי חמאס והמגבלות המשפטיות שחלות על חלק מהצעדים. בין הצעדים הנבחנים, לדוגמא, צמצום ביקורי משפחות בבתי הכלא או שלילה מוחלטת של ביקורי משפחות מעזה או החמרת תנאי כליאה של אסירי חמאס. השרים צפויים לדון גם במסקנות דוח ועדת שמגר לעניין משא ומתן על שבויים ונעדרים.

ממשפחתו של סגן הדר גולדין, נמסר כי "אנו מצפים שבדיון הזה יתקבלו החלטות אופרטיביות, ולא נשמע שוב את האמירה הקבועה של ראש הממשלה ושריו, שממשלת ישראל עושה הכול כדי להשיב את הבנים. פעם אחר פעם האמירה הזו מתגלה במערומיה, כאמירה ריקה מתוכן", מסרה משפחת גולדין. "לצערנו, ראש הממשלה הניף דגל לבן מול חמאס וויתר על השבתם של הדר ואורון הביתה".

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
אזכרה להדר גולדין, באוגוסט/ראובן קסטרו

"בזמן שהדר ואורון נמצאים בשבי חמאס, נתניהו משחרר גופות מחבלים", מחו במשפחה, "אסירי חמאס מקבלים תנאי דה-לוקס, הממשלה משלמת את משכורות מחבלי חמאס והמדינה מכניסה לרצועה סחורות בהיקפים שאף ממשלה לא ביצעה בעבר. בזמן שמקימים מפעלים להתפלת מים בעזה, ישראל לא דורשת מידע על הדר ואורון ולא מנהלת משא ומתן להחזרתם".

"רק בסוף השבוע שמענו שלראשונה מאז 'צוק איתן' ישראל הכניסה לרצועה 100 טון גז לבישול ו-300 טון של סולר לחימום", סיפרו בני המשפחה. "מי שבממשלת ישראל חושב שמדובר בעניין הומניטרי חייב לדעת שגם הבאת גופות לקבורה זה עניין הומניטרי ודתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully