וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות נציגי הממשלה: כאלף איש הגיעו לאזכרתו של סגן הדר גולדין

9.8.2016 / 18:00

לאזכרה הגיעו השרים שקד, הנגבי וגלנט וכן סגני שרים וח"כים, לאחר תלונות המשפחה כי אף אחד מטעם הממשלה לא אישר הגעה. אחותו של הדר: "הפער בין משפחה שרוצה לזכור את בנם לבין זו שצריכה לרדוף אחרי שרים הוא בלתי נתפס"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

במלאת שנתיים לנפילתו של סגן הדר גולדין במבצע צוק איתן, התקיימה היום (שלישי) בנוכחות כאלף בני אדם האזכרה הצבאית בבית העלמין בכפר סבא. לצד בני המשפחה, קרובים, מכרים ואזרחים שבאו לתמוך, נראתה גם נציגות ממשלתית שכללה את השרים איילת שקד, יואב גלנט וצחי הנגבי. נוסף להם, הגיעו גם סגני השר מייקל אורן ואלי בן דהן, השר לשעבר משה יעלון, ח"כ רויטל סוויד, יועז הנדל, מפקד חיל האוויר לשעבר בן אליהו, מח"ט גבעתי לשעבר עופר וינטר וח"כ לשעבר משה פייגלין.

נוכחותם של הנציגות הממשלתית הייתה מורגשת במיוחד, לאחר ששלשום נשמעה ביקורת מטעם המשפחה כי אף אחד מהשרים או חברי הכנסת לא אישר הגעתו לאזכרה. אם לא די בכך, בימים אלו מנהלת המשפחה מאבק ציבורי להשבת את גופתו של גולדין, שמוגדר חלל במעמד שבוי ונעדר, מעזה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי תלונות משפחת גולדין: השרים שקד והנגבי יגיעו לאזכרת הדר
פתאום נהיה שקט: הלוחמים שחיפשו את הדר חוזרים למנהרה הארורה
על רקע הביקורת: הקבינט ידון לראשונה בהמלצות למו"מ להשבת גופות

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית אלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
המצבה של גולדין בבית העלמין בכפר סבא/ראובן קסטרו

"מה הקשר בין אחי הקטן לשנתיים?", אמרה אחותו של הדר, איילת, "אני לא יכולה להסביר איך המילים שהשתמשת בהם מאבדות משמעות. איך האחיין שלך, שרק בן שלוש, מסביר לחברים ה'צוציקים' 'זה דוד שלי צור וזה הדוד שלי הדר שמת', ואחותו ששואלת את עדנה עם מי תתחתני אחרי שהדר מת? איך תתחתני עם מישהו אחר אם את עדיין אוהבת את הדר?".

"אני חושבת על אימא שצריכה להיות עם ההרגשה הנוראה", המשיכה, "תמיד השתמשת בביטוי הזה 'עם ישראל', ומי שכאן באזכרה שלך, זה עם ישראל. הפער הפשוט בין משפחה שרק רוצה להיזכר בבנם שנפל, לבין משפחה שצריכה לרדוף אחרי שרים ומול מצלמות הוא פער בלתי נתפס. הלוואי שמי שיעמוד מעל הקבר שלך יוכיח שמילים הן לא ריקות מתוכן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"הדר הבין שאין סיבה לא לחיות בשמחה". שקד, יעלון, סוויד והוריו של הדר בבית העלמין, היום/ראובן קסטרו

שרת המשפטים איילת שקד נשאה דברים במהלך האזכרה. "'העוז והענווה לחיי עולמים'. הדר בחר לרקום את המילים האלה על רצועת הנשק שלו. תחושת החוסר מעידים שהדר יישם את דרכו בדרך מהירה יחסית, הדר הבין שאין סיבה לא לחיות בשמחה והבין שהשמחה חשובה להמשך החיים", אמרה, "חניכיו ופיקודיו תמיד ידעו שהוא אוזן קשבת. הדר לימד, חינך, והשתטה עם אחייניו, אייפנו אותו הוד, ענווה וצניעות".

"בעוד פחות משבוע יציין העם היהודי את חורבן המקדש עקב שנאת חינם. יום זה הוא מסר עבורנו לחזור לערכים שמאחדים אותנו כעם", המשיכה שקד. "המחויבות להדר לא תמה. יש לנו עדיין משימה להחזיר אותו ואת אורון שאול הביתה, לקבר ישראל. הדר לא היסס כשנקרא לחזית, אנו פועלים להחזיר אותו הביתה. עם ישראל חייב להדר. לא ננוח עד שנחזיר אותו".

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית אלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"המחויבות לא תמה". תגי היחידה שאליה השתייך הדר גולדין/ראובן קסטרו
אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"מתגעגע לימים שבהם מישהו הבין את השטויות שלי"/ראובן קסטרו
"אי אפשר לומר שאתם מחויבים, אבל המציאות מורכבת"

"הדר אחי היקר, אם היינו נפגשים הייתי אומר שאני מתגעגע לחיוך ולתמימות שלך", אמר אחיו התאום של הדר, צור. "אני מתגעגע לימים שבהם מישהו הבין את השטויות שלי. מתגעגע לתחושה שבמבט מצחיק אחד יכולתי להבין כל מה שרצית. זה לא היה אמור להיות כך. בין הבתים שלנו לא היתה צריכה להיות גדר, אלא שטח משותף שבו הילדים שלנו היו גדלים ביחד. האחיינים והחניכים שלך מדברים עליך בהערצה".

צור שחזר את הרגע שבו נודע לו על מות אחיו. "באמצע הלילה במוצאי שבת הרבצ"ר הודיע שהדר נפל. במקום לדבר על אבל דיברו על חוסן לאומי. היה ברור ששיבת הדר הביתה תהיה ניצחון. כך חשבנו שצריכות להתקבל ההחלטות לשבתך. והנה, בשנתיים האחרונות מצאנו את עצמנו נפגשים יום יום עם חברי כנסת ושרים, עם ראשי מדינות, גנרלים ואנשי תקשורת, מתראיינים כל שני וחמישי ונושאים נאומים חוצבים. לא העלינו על דעתנו שנצטרך להזכיר את מה שכל כך ברור. גילינו שצריך להשיב את העוז למנהיגות, לחזור ולקבל החלטות על פי ערכים, באומץ ולא בפחד".

"לשרים וחברי הכנסת שהגיעו לכאן אני אומר: יש לנו הערכה רבה על הגעתכם לכבד את הדר ביום הזה, אבל זכרו שאתם לא פה בתפקיד טקסי, אתם בחרתם בחיים ציבוריים, ויש לכך משמעות. לא ניתן לומר: 'אנחנו מחויבים אבל המציאות מורכבת', או 'זאת המציאות ואין מה לעשות'. יש מה לעשות. לשנות מציאות. כל יום שעובר שאין בו התקדמות משמעותית הוא יום שבו לא קיימתם את חובכם לאזרחים. ואני יחד עם האנשים הנפלאים שנמצאים כאן אומר לכם - אתם יכולים. כולנו מאחוריכם. אל תוותרו על מה שחשוב באמת".

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"יש מה לעשות - לשנות מציאות". הוריו של גולדין/ראובן קסטרו
"האם עמדנו בציפיותיו של הדר ובציפיות כל חבריו ההרוגים לוחמי צוק איתן? התשובה היא לא"

"עברו שנתיים מיום שנציגי הצבא והממשלה ערבו למשפחתי כי סגן הדר גולדין מסיירת גבעתי יובא לקבר ישראל", אמר אביו של הדר, שמחה גולדין. "שנתיים מיום שקראתי לכל אזרחי מדינת ישראל לקחת חלק בהדר על ידי כך שיאמצו את תכונותיו, שילכו בדרכיו ושישימו בראש סולם העדיפויות את דרך עוז וענווה".

"עברו שנתיים מאז שהבטחתם לקיים את ההדר שבתוככם, ואנו ניצבים כאן לזכרו של סגן הדר גולדין, ושואלים עצמנו האם עמדנו בציפיותיו של הדר ובציפיות כל חבריו ההרוגים לוחמי צוק איתן? התשובה היא לא", המשיך.

לדבריו, "אחד החיילים של הדר סיפר לנו כי לפני שנתיים בשטחי כינוס פגש את הדר. הדר ייעד את אותו חייל לפיקוד ולקצונה והוציא אותו לקורס מ"כים. אחרי קורס מ"כים הוא החליט שלא ילך לקצונה. בשטחי כינוס פגש את הדר וסיפר לו את זה בחיל ורעדה, חושש מהאכזבה של הדר. 'למה אתה חושב שהחוב שלך לעם היהודי מסתיים כשאתה מסיר את המדים?' שאל אותו הדר. השירות הצבאי הוא ההכנה לעולם החיים האזרחיים. אנחנו יוצרים צוות, אנחנו נלחמים למען מטרה, אנחנו ערבים זה לזה. אנחנו מעדיפים את השגת המשימה על טובתנו האישית. אנחנו מוכנים לכל. אסור שזה יסתיים כשמורידים את המדים".

"עברו שנתיים, הדר ואורון עדיין בשבי החמאס, איננו יכולים להחזירם לקבר ישראל. האם מנהיגינו מתעלמים מהחובה הזו, מהאמנה הזו? אם אמנה זו נשחקת, איך נקפיד על הערכים האחרים? איך נשמור על הערבות? נתחיל במה שאמר הדר לכל מי שניצב מול קושי: יש לך שתי אפשרויות, להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים", סיכם שמחה גולדין.

חברי תנועת בני עקיבא באזכרה להדר גולדין, כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"לא חשבנו שנצטרך להזכיר את מה שכל כך ברור"/ראובן קסטרו
אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"לא הכרתי אותו אבל אני יודע עליו מהסיפורים". השר הנגבי/ראובן קסטרו

"הדר הוא הישראלי היפה ולא רק במובן יופי תוארו, אלא יופי אופיו", אמר השר הנגבי "לא היכרתי אותו, אבל אני יודע זאת מהסיפורים והזכרונות ממנו. רעיון הערבות ההדדית מטיל אחריות על כולנו. יש לנו אחריות להשיב את הדר ואורון שאול לקבר ישראל, תוך למידה והכרת מורשתו".

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
מח"ט גבעתי לשעבר תא"ל עופר וינטר/ראובן קסטרו

אתמול קראו בני משפחת גולדין לציבור להגיע לאזכרה, שגופתו עדיין שבויה בידי חמאס ברצועת עזה. "הגיעו כדי להוכיח להדר שהוא לא נשכח ברפיח", ביקשו. טרם הודיעו השרים על כוונתם להגיע לאזכרה, אמר האב שמחה גולדין בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו לא מחזרים אחרי הממשלה שמישהו יבוא, אנחנו לא מתחננים, ההיפך, אבל היינו מצפים שזה יהיה באופן טבעי, הנושא הזה בכלל לא היה צריך לעלות. השרים לא באים, ניסינו לברר, ניסינו לבדוק, משרד הביטחון היה צריך לדאוג שיהיה שר בטקס", הוסיף.

גולדין ציפה כי שר הביטחון החדש, אביגדור ליברמן, יראה נוכחות בטקס. "זה נראה לנו נתק מהותי, בעייתי במקרה שלנו. ברור שלא כל נציג של הממשלה צריך להגיע לאזכרה של כל חייל. יש פה מצב בעייתי שאף אחד מהממשלה לא חשב שזה מתפקידו או תפקידה של הממשלה לשלוח נציגות לאזכרה כזאת, הם פשוט לא רוצים להתעסק בזה".

(עדכון ראשון: 16:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully