וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת טראמפ התפצלה בביקור בכותל - והפוליטיקאים החרדים מרוצים

22.5.2017 / 23:29

בביקור נשיא ארה"ב באתר הקדוש בעיר העתיקה פנו רעייתו ובתו לעזרת הנשים, בזמן שהוא וחתנו נפגשו עם רב הכותל ברחבת התפילה. השר דרעי בירך על "ביקור מכבד לפי מנהגי המסורת". זאת, בצל המאבק הנמשך על התפילה השוויונית בכותל

עריכה: שניר דבוש וורד לידני

הפוליטיקאים החרדים התקשו להסתיר את התלהבותם מכך שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומשפחתו התפצלו היום (שני) בתפילה שקיימו בכותל המערבי. טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר נותרו להתפלל בעזרת הגברים, בזמן שרעיית הנשיא מלניה ובתו איוונקה פנו לעזרת הנשים. בתקופה שבה גורל הכותל המערבי מרחף באוויר במאבק שמתנהל בין היהדות האורתודוקסית לרפורמים והקונסרבטיביים, החרדים ראו בכך הישג.

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שהפך בחודשים האחרונים לקול התקיף ביותר במאבק העלה לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו של טראמפ כשהוא מניח את ידו על אבני הכותל. לצד התמונה כתב דרעי כי הוא "מעריך ומוקיר את אופן ביקורו של הנשיא טראמפ ומשפחתו בכותל המערבי. הביקור כיבד את המקום הקדוש לעם היהודי ונעשה לפי מנהגי המסורת".

לקריאה נוספת:
בוקר מתוח בירושלים: נשות הכותל בתפילת ראש חודש - מאות מחו
המפלגות החרדיות דורשות לדון בביטול מתווה הכותל כבר בשבוע הבא
בלחץ ש"ס: "חוק עוקף בג"ץ" שימנע תפילת רפורמים בכותל חוזר לסדר היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרעי: "מעריך ומוקיר את הביקור". טראמפ מטמין פתק בכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבריו של דרעי בסיעת יהדות התורה היו נחרצים יותר. ח"כ יעקב אשר אמר כי "כמה מתסכל כשנשיא ארצות הברית ורעייתו מכבדים את הכללים הנהוגים במקום הקדוש ליהודים, כשהרפורמים ועוזריהם רומסים ברגל גסה". אשר ציין כי זה רמז לבג"ץ שאמור לקבל הכרעה בסוגיה בשבועות הקרובים והוסיף: "לתשומת לבכם, שופטי בג"ץ". ח"כ ישראל אייכלר טען כי "הרפורמים באמריקה נאלצו לראות איך משפחת טראמפ מכבדת את הכותל המערבי, כשגברים ונשים הולכים בנפרד כל אחד במקומו". אייכלר הוסיף להודעה שהוציא לתקשורת קטע באנגלית שבו כתב את אותם הדברים, בצעד שנועד להעביר מסר גם לזרמים הלא אורתודוקסיים מעבר לים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לקראת הגעתו של טראמפ לישראל ריחפה השאלה כיצד ינהג עם משפחתו בביקור בכותל המערבי. ההחלטה לקיים ביקור היסטורי ראשון של נשיא מכהן בכותל שמחה אמנם רבים, אך מנגד העלו גורמים בסביבתו של רב הכותל שמואל רבינוביץ' את החשש מכך שהמשפחה תרצה לבקר יחד ברחבת הגברים. רק בסוף השבוע כשנודע להם על ההתפצלות הצפויה - נשמו לרווחה. גם החרדים והדתיים המובילים את המאבק נגד מתווה הכותל שאושר בממשלה לטובת הזרמים הלא אורתודוקסיים ראו בהחלטה הישג משמעותי.

איוונקה טראמפ בביקור בכותל 22 במאי 2017. רויטרס
החרדים ראו בביקור הישג משמעותי במאבק על מתווה התפילה. איוונקה טראמפ בכותל, היום/רויטרס

מתוך חשבון הטוויטר של איוונקה טראמפ:

מי שדווקא צינן את ההתלהבות הזו הוא יו"ר התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב. "לאור ההתרשמות העמוקה של חברי הכנסת החרדיים מהתנהלותו של הנשיא האמריקני בכותל, אנו ממליצים להם להתרשם באופן דומה גם מהפרדת הדת והמדינה הנהוגה בארצות הברית", אמר קריב לוואלה! NEWS. "אין לי ספק שאם הממסד הרבני בישראל יתנתק ממוסדות השלטון ומתקציבי העתק של הממשלה, אזרחים ישראלים רבים ישובו לכבד את הממסד הדתי בישראל ואת היהדות האורתודוכסית".

הפגנה נגד נשים וארגוני רפורמים במהלך תפילת ראש חודש של נשות הכותל, הכותל המערבי. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
הנציגים החרדים תקפו את מתווה התפילה, שתמכו בחשאי באישורו בממשלה. תפילת נשות הכותל, בפברואר/נועם מושקוביץ

לדבריו, "כל עוד ממסד זה אוחז בגרונה של ממשלת ישראל ומסרב לכבד את העיקרון הבסיסי של חופש הדת והמצפון, אין לו כל זכות להציע כל לקח ומסקנה מביקורו של הנשיא טראמפ בכותל". קריב אף עקץ את ח"כ אייכלר ואמר כי אם יזדמן לו "לשוחח עם הנשיא בעל הרקע העסקי המרשים, אנו מציעים לו לשאול את הנשיא לדעתו על אנשים שאינם הולכים לעבוד למרות שהם יכולים לעשות כן, ומתרצים זאת בעניינים של אמונה".

מתווה הכותל שאושר בממשלה בחודש ינואר בשנה שעברה מעניק הכרה לרפורמים, לקונסרבטיבים ולנשות הכותל ומקצה להם רחבת תפילה שוויונית מהצד הדרומי לרחבת הכותל הנוכחית שבה מונהגת תפילה אורתודוקסית. מאז שאושר המתווה הרבו הנציגים החרדים בממשלה לתקוף אותו, אך במקביל גם נשמעה נגדם ביקורת קשה על כך שמתקפותיהם אינן עולות בקנה אחד עם תמיכתם החשאית בהסכם, וזאת בנוסף לכך שהיו שותפים לגיבושו יחד עם רב הכותל שמואל רבינוביץ'.

מלניה ואיוונקה טראמפ בכותל בחמהלך ביקור בישראל 22 במאי 2017. רויטרס
רעיית הנשיא מלניה טראמפ ובתו איוונקה, בכותל היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ מקבל ספר תנ"ך מרב הכותל רבינוביץ', היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ ומלניה בביקור ברחבת הכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
ביקור טראמפ בישראל 22, הכותל, ירושלים במאי 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
הרחבה המופרדת שהוקמה ליד הכותל לקראת ביקור טראמפ, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully